fbpx

La obiect

România importă aproape jumătate din resursele energetice primare de care are nevoie. Deficitul de gaze crește cel mai mult

Importurile de resurse energetice primare, de aproape 8,845 milioane de tone echivalent petrol (tep), au acoperit aproape 45% din totalul resurselor de energie primară consumate… Mai mult

13.09.2021

La obiect

Creșterea puterii de cumpărare aterizează – Educația a coborât spre minus15%

Câștigul salarial mediu brut din luna iulie 2021 a fost de 5.780 lei, cu 1 (un) leu mai mult față de luna precedentă, potrivit datelor… Mai mult

12.09.2021

La obiect

Deficitul comercial se întoarce peste pragul de 2 mld. euro/lună. Plusul din sectorul auto se topește

Deficitul comercial al României a depășit din nou pragul de 2 miliarde euro pe lună în iulie 2021, potrivit datelor comunicate de INS. Minusul consemnat… Mai mult

09.09.2021

La obiect

Economiștii: Criza politică potențează cauzele deprecierii leului, pe fondul dezechilibrelor financiare acumulate ale României

Leul este singura monedă din Europa Centrală și de Est care s-a depreciat de la începutul anului, pe când piețele nu luau în calcul criza… Mai mult

08.09.2021

Cu Codul fiscal pe masă: Astaldi cere mai mulți bani și mai mult timp pentru construcția podului de la Brăila

de Razvan Diaconu , 8.3.2018

Deși nici nu au început lucrările la Podul de peste Dunăre de la Brăila, firma italiană Astaldi cere modificarea contractului câștigat pentru a obține mai mulți bani și o perioadă mai lungă de execuție.

Potrivit Digi 24, compania italiană își bazează pachetul de pretenții inclusiv pe modificările aduse Codului fiscal.

Firma italiană este expertă în a specula greșelile pe care autoritățile le comit în derularea proiectelor de infrastructură, iar specialiști ai CNAIR spun că firma pregătește acum un pachet de pretenții financiare și de extensie de timp și în cazul acestui proiect.

Unele revendicări, spun oficialii consultați de Digi 24, au fost deja formulate, altele  vor fi formulate în 42 de zile dacă anumite situații reclamate de Astaldi nu se vor îndrepta.

Printre revendicările deja formulate figurează modificările aduse Codului Fiscal de către guvern care, pretind italienii, ar duce la majorarea cheltuielilor înregistrate de ei.

Ar fi vorba de creșterea costurilor cu forța de muncă generate de creșterea salariului minim pe economie. Tot la acest capitol italienii invocă modificări de ultimă oră ale unor normative tehnice. De exemplu, normativul AND 605 adoptat anul trecut (AND – Administrația Națională a Drumurilor), referitor la mixturile asfaltice la cald, care odată aplicat i-ar face să cheltuiască mai mulți bani.

Pretențiile firmei Astaldi sunt facilitate și de o practică de neînțeles a Companiei de drumuri: În loc să scoată la licitație lucrările de construcție împreună cu cele de expropriere și eventualele mutări de rețele de utilități, Compania a preferat în acest proiect să liciteze separat aceste lucrări.

În acest fel,  italienii afirmă că nu pot începe construcția sau nu pot face proiectarea pentru că nu știu unde vor fi mutate rețelele de electricitate, comunicații, gaze, apă și canal.

O problemă aparte este cea a operațiunilor de cadastru, scoase și acestea la licitație de către CNAIR. Fără cadastru făcut nu se pot face exproprieri, iar fără exproprieri nu se pot face lucrări. Acest este bun prilej pentru formularea de pretenții suplimentare.

Informațiile deținute de Digi24.ro sunt că la cele patru licitații organizate până acum de CNAIR, respectiv mutare/relocare rețele etelefonie/electricitate, apă/ canalizare, gaze fie nu s-a prezentat nicio firmă, fie s-a prezentat una singură.

Firma Astaldi este activă în mai multe contracte de infrastructură rutieră sau feroviară în care valoarea despăgubirilor cerute este ridicată.

În 2017, șeful PSD, Liviu Dragnea, menționa daune cerute de italieni companiei CFR de 71 de milioane de euro și amenința că va sesiza Procuratura.

În cazul lotului 4 Sibiu – Orăștie, italienii au solicitat plăți suplimentare de 78 milioane lei.

Firma italiană a formulat acest tip de pretenții ori de câte ori i s-a oferit ocazia ocazia. Altele au fost înaintate la Magsitrala 5 de metrou din București, la Centura Pitești sau la lotul de autostrada Fetești Cernavodă.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 8.3.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Marea Britanie va anunţa un sistem de vize de muncă temporare pentru a soluţiona criza şoferilor de camion

Vladimir Ionescu

Guvernul din Marea Britanie va prezenta un sistem de vize temporare pentru a soluționa criza de șoferi de camion, transmite BBC. Acesta va fi prezentat… Mai mult

Europa

Germania decide cum va intra în era post-Merkel: scenarii și coaliții posibile

Iulian Soare

Germanii votează duminică pentru a decide direcţia politică a celei mai mari economii europene după aproape 16 ani sub conducerea cancelarului Angela Merkel. Partidul Social… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban anunță că își depune luni demisia din funcţia de preşedinte al Camerei Deputaţilor

Vladimir Ionescu

Ludovic Orban a anunţat că îşi va depune luni demisia din funcţia de preşedinte al Camerei Deputaţilor, după ce a fost învins de premierul Florin… Mai mult

Europa

Criza diplomatică dintre China şi Canada s-a încheiat după eliberarea şefei Huawei

Vladimir Ionescu

Criza diplomatică dintre China şi Canada, survenită după ce cea dintâi a deţinut doi cetăţeni canadieni drept răspuns la arestarea directoarei financiare a Huawei de… Mai mult

Stiri

Cristian Ghinea confirmă că va participa, alături de Florin Cîțu, la reuniunea cu preşedintele Comisiei Europene

Vladimir Ionescu

Fostul ministru al Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea (USR PLUS), anunţă că va participa luni la întâlnirea cu preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der… Mai mult

Stiri

Aripa Florin Cîțu preia conducerea PNL

Razvan Diaconu

  Florin Cîţu este câştigătorul alegerilor interne din PNL, reuşind să-şi asigure 2.878 de voturi, echivalentul a 60,2% din voturile valabil exprimate. Ludovic Orban a… Mai mult

Stiri

USR PLUS insistă: exclus să revenim la guvernare cu Florin Cîţu premier

Razvan Diaconu

USR PLUS şi-a reiterat sâmbătă poziţia luată printr-o decizie unanimă şi anume că nu poate reveni la guvernare cu Florin Cîţu premier. “Această decizie nu… Mai mult