Toate șantierele și proiectele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au probleme, atât cât au lăsat să se vadă oficialii acesteia și constructorii constuctorii pe parcursul videoconferinței de vineri.
Iată stadiile și problemele relevate:
Autostrada A3
- Sectorul Chețani – Câmpia Turzii (15,7 km): Constructorul (Straco Grup) s-a angajat că va finaliza până la sfârșitul lunii august nodul rutier de la Chețani, fără de care tronsonul Iernut – Chețani nu ar putea fi deschis.
- „Ne-am asumat din nou că putem face acea descărcare simultan cu deschiderea colegilor de la Astaldi, rămânând în esență ca întreg nodul să fie finalizat la sfârșitul lunii august”, a spus reprezentantul Straco.
- Chețani – Iernut ( 17,9 km): Constructorul (Astaldi-Max Boegl) spune că va finaliza tronsonul la sfârșitul lunii iunie.
- Avem în șantier astăzi 523 de persoane. 4 absențe din cauza de autoizolare. Avem peste 30.000 de măști. Și pentru următoarele 3 săptămâni nu avem probleme. Nu s-a schimbat nimic, transportul de marfă a ajuns la normal, ne menținem programul”.
- Biharia – Borș (5,3 km): Constructorul (Trameco) spune că va termina cu două luni mai devreme, în iunie, dar are „un singur semn de întrebare legat de materialele care vin din Italia”. Altfel, „se lucrează la capacitate maximă, peste 100 de utilaje, peste 200 de muncitori”.
- Râșnov – Cristian (6,3 km): Constructorul Alpenside a cerut o „ extensia de timp, având în vedere că oficial contractul are termen luna aprilie”.
A1 Sibiu – Pitești
Constructorul Secțiunii 1 Sibiu – Boița (13 km) va „mări numărul de utilaje și de muncitori”, preocupat de sănătatea personalului.
A10 Sebeș – Turda
- Lotul 2 (24,25 km), constructorul grec Aktor s-a angajat că va finaliza tronsonul până la 30 noiembrie, un termen pe care a insistat în cadrul întâlnirii și ministrul Transporturilor Lucian Bode.
- Lotul 1 (17 km): Constructorul Impresa Pizarotti spune că lucrează cu 32% mai mulți oameni cu 65% mai multe utilaje față de săptămâna. „Progresul fizic a depășit 86%, cel financiar este de aproape 76%. Vă rugăm să dăm curs acelei etape agreate pentru a emite și aproba certificatele de plată, să atingem un flux financiar constant. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 30 noiembrie”.
- Reprezentantul Direcției CNAIR Cluj a cerut pentru tot tronsonul de la ambii constructori „un grafic accelerat de lucrări, în două schimburi. (…) În final am rămas la această decizie. Volumul lucrărilor nu va face posibilă finalizarea la termen fără două schimburi”.
Drumul expres Craiova – Pitești
- Pe Lotul 1 (17,7km), constructorul Tirrena Scavi spune că a mai rămas problema finalizării proiectului tehnic pe secțiunile 1 și 2, unde trebuie făcută „arheologia”.
- Pe Lotul 2 (40 km), doar poate fi demolat doar unul din immobile care stau în cale „Celelalte au diferențe de suprafață și s-a dat drumul ieri la un proiect de HG care să rectifice suprafețele respective, va mai dura puțin. N-au fost măsurate de la început bine”, spun ereprezentatntul regional al CNAIR.