Scriam zilele trecute că modificările Codurilor penale nu pregătesc ”raiul infractorilor”: ci iadul oamenilor cinstiți.
Azi vom aborda, pe bază de exemple, riscurile uriașe pe care noua legislație le prezintă pentru antreprenorul român (atenție: în special cel român!), în relația sa cu statul care de cele mai multe ori s-a dovedit abuziv și de rea credință față de contribuabil în momentele dificile:
ieri – luni – Comisia Iordache a votat forma finală (și ideală pentru PSD-ALDE/Dragnea-Tăriceanu) a modificărilor privind abuzul în serviciu și redefinirea acestuia în dauna victimei: mai rămâne formalitatea votului;
instrumentele – oricum fragile – pe care antreprenorul le avea la îndemână pentru a se apăra de abuz au fost spulberate: e ”abuz” numai dacă se poate dovedi că funcționarul abuzează contribuabilul în folosul propriu: dacă o face în ”folosul statului” – nu e abuz. Pur și simplu nu e nimic – așa că puteți să vă concediați, în cazul că vi le permiteți, armatele de avocați.
(Detaliile – AICI-LINK)
Să trecem la treabă – cu logica legii și cu cazuistică:
1-, Vi s-a întâmplat vreodată ca inspectorul care vine în control să vă răstoarne toată contabilitatea pentru că interpretează legile într-un mod în care nici dvs. și nici contabilii dvs. nu v-ați fi gândit vreodată?
Iar interpretarea să vină prin vreun ordin de ministru sau prin așa numitele OP ANAF?
Eu cunosc zeci de asemenea cazuri: iar dacă până acum antreprenorul se putea îndrepta, în ultimă instanță, asupra funcționarului care comitea abuzul, după noua lege NU o va mai putea face: abuzul în favoarea statului pur și simplu nu mai e abuz.
Cunosc oameni – și companii mari – ”înghesuite” de administrație, cărora apoi li s-a propus, așa, ca sfat prietenesc, cedarea afacerii. Acum urmează nu doar să dovedești abuzul și reaua credință a funcționarilor trimiși la prăpăd, ci și faptul că cineva, undeva, îi stimulează.
Și nu e vorba doar de funcționari, ci și de politicieni cu influență în mecanismul de decizie guvernamental: așa au apărut averile din Brazilia, Panama, Monaco, Madagascar etc. – că nu aveau cum să apară altfel.
2-, Vi s-a întâmplat vreodată să simțiți presiunea lipsei de bani a statului sau a autorității locale pe propriul business?
Cunosc sute de cazuri: oameni care-și plătiseră taxele și cărora li s-a pus, totusi, poprire și le-au fost confiscați banii din toate conturile, atunci când ministerul de Finanțe și ANAF au decis să crească ”gradul de colectare” pentru o lună anume a anului.
Exemplul de cea mai mare amploare care-mi vine în minte e toamna anului 2015, când Daniel Chițoiu (azi discretul ”împărat” al politicii energetice a României) avea de ”produs” pentru lunile octombrie-noiembrie banii pentru facturile statului de sfârșit de an.
Mai apoi, s-a descurcat fiecare antreprenor cu Fiscul așa cum a putut – unii (companiile mari) inițiind dosare penale împotriva funcționarilor care semnaseră popririle: ”creșterea colectării” fusese ”raportată” la partid.
După noua legislație, această ”faptă” nu va mai exista- astfel că armatele de avocați mobilizați împotriva abuzului de facto se vor deveni inutile.
3-, Vi s-a întâmplat vreodată să fiți controlat ”selectiv”, agresiv și cu rea credință de către autorități, în timp ce de concurența dvs. Nu se atinge nimeni? Și asta în numele creșterii gradului de colectare și a luptei cu evaziunea?
Iar concurența dvs. să fie firmele partidului, ale serviciilor secrete, ale ”grupurilor” de interese care au pus ochii pe firma, brandul, infrastructura dvs?
Cunosc 4 astfel de cazuri – în care antreprenorii s-au apărat îndreptându-se împotriva funcționarilor abuzivi.
(Citiți și: ”Cristian Grosu / Cu CCR împotriva UE: Nu e raiul infractorilor, ci iadul oamenilor cinstiți”)
Merită să amintesc aici cazul rafinăriei ”Steaua română” – acolo unde funcționarii de la fisc au stabilit un ”prejudiciu” de zeci de milioane de euro, decizie care a dus la anularea liniilor de creditare: când, după ani de zile de instanță pentru antreprenor, problema s-a rezolvat în justiție, activitatea firmei se spulberase.
Cele 2 animale care coordonaseră atacul au fost înaintate în funcții – unul chiar a ajuns un fel de vicepreședinte undeva.
După noua legislație nu li se va mai clinti niciun fir de păr în cap: ei te-au distrus în numele statului, nu în numele lor personal.
4-, Ți s-a întâmplat ca după un control să ți se decidă poprire, deși situația era halucinant de limpede – și să încerci să contești suspendarea popririi? Și acolo să constați că nu mai ai cum – pentru că ei (”Ei”!) îți făcuseră deja plângere penală tocmai pentru ca tu să nu poți contesta?
Ai scăpat basma curată de procurori după 2 ani? Bravo! Dar nu-ți bugeta avocați să te îndrepți către funcționarii abuzivi: fapta nu va mai exista.
Cunosc 6-7-8 astfel de cazuri – din vremea în care plângerile penale gratuite împotriva antreprenorilor controlați ajunseseră o adevărată industrie (peste 50%!) :
vestitul mandat al lui Gelu Ștefan Diaconu, care-și plimbă de ceva vreme fizionomia de milițian trimis la furat la Țăndărei, și pe la televiziuni și pe feisbuc incriminând tot ce mișcă în activitatea celorlalți proști și răi și abuzivi.
Ești mare? Bravo! Da ai idee ce înseamnă asta pentru un IMM ?
5-, Într-o țară în care marile lanțuri de evaziune sunt protejate, Fiscul trimite control la Rise Project: jurnaliștii care au scris despre dosarele internaționale ale lui Liviu Dragnea.
”Norocul” lor a fost că șeful desantului trimis acolo a primit, în chiar timpul controlului, intempestiv, o nouă ”misiune”: a fost promovat la Curtea de Conturi – să se ocupe de protecția funcționarilor centrali și locali care fură. De protecția celor care au fost numiți de partid – că ceilalți, ai celorlalte partide, trebuie să justifice activitatea Curții.
Ei: ce te faci dacă funcționarilor nu le place de inamicul declarat oficial și de Liviu Dragnea și de C.P. Tăriceanu și de Olguța și de … : Soros?
Bineînțeles că nu-i vorba de Soros cu fundația lui, dar tot ce vine de afară musai că e de la Soros.
6-, Aveți idee cum e să ai un IMM într-unul din cele 41 de baronate locale, în fața firmelor de partid?
În care, dacă te dai deștept și te înscrii la vreo licitație care nu-i de nasul tău ești imediat vizitat de Fisc, de Protecția consumatorului, de ISU, de Sanepid… de toată lumea?
Funcționarul abuziv vine și te spulberă la ordin, nu pentru o mită personală – astfel încât abuzul său nu mai e ”faptă”.
Cunosc zeci de astfel de cazuri. Iar 2 dintre ele – de la Teleorman – îți fac pur și simplu părul măciucă – ce să mai spun că am trecut eu însumi prin asta:
chioșcuri de presă ridicate cu macaraua în care un ordin de primar bătea o hotărâre judecătorească – pas de te descurcă tu, june de 30 de ani, pe care toată lumea îl hărțuia și se străduia să închidă ziarul și să-l bage în pușcărie.
Aveți idee cum e să nu-ți poți bugeta un avocat care să te apere măcar minimal de administrația de partid care protejează și asigură și ”curăță piața” pentru firmele de partid?
Aveți idee că astea sunt cutumele, legile nescrise și regulile locale – pe care NU vei mai putea să le aduci în zona regulilor scrise, pentru că ”fapta nu mai există”?
Filmul în care ai început să joci
8-, Intro-ul e dat de starea de fapt:
toată lumea e vulnerabilă – în România legile sunt atât de vagi încât una înțelege legiuitorul, alta autoritatea de implementare, alta controlorul stării de fapt, alta antreprenorul și avocații săi.
Noua definiție a abuzului în serviciu scoate pur și simplu controversele din zona justițiabilă și le lasă la ”mica înțelegere”: adică la înțelegerea celui mare și tare.
De altfel: aveți idee care e, în ”teritoriu”, în județe, în plan local, diferența de percepție dintre barolul local și fostul prim-secretar județean din vremea lui Ceaușescu? Dacă nu aveți, v-o spun eu: oamenii se tem mai tare de baronul local decât se temeau de primii secretari județeni.
9-, România intră pe turnanta abuzului ORGANIZAT ȘTIINȚIFIC:
Atenție! ”Grupul infracțional organizat” e redefinit, și e catalogat astfel numai dacă ”are continuitate” :
Adică, dacă un ministru, un secretar de stat, un președinte de consiliu județean și o armată de directorași din ministere si administrația locală vor să ia în concesiune un braț al Deltei Dunării și chiar fabrică legislație pentru asta (legislație prin OUG sau mașina de vot din Parlament) – NU e grup înfracțional organizat decât dacă fură și un alt braț al Dunării.
Și nici atunci!: dacă al doilea rapt se face cu alți funcționari și cu alți politicieni interpuși, nu mai e continuitate!
10-, România intră pe protecția clanurilor familiale care au constituit grupuri de putere și influență.
Aveți idee ce e în universitățile din România – cum s-au constituit și cum funcționează clanurile familiale? – ca simplu exemplu.
Sau: vă zice ceva familia Cosma? Familia Mazăre? Familia Dragnea?
Ei bine:
Noua lege NU mai socotește ”favorizarea infractorului”, caracterul unitar, militarist și demolator al acțiunii clanului local:
Dacă hoții care și-au împărțit treaba potrivit diviziunii muncii sunt rude, nu mai are nicio relevanță faptul că acționează împotriva banului public după cum stabilesc ei, în familie, la cafeaua de dimineață: noua lege protejează CARACTERUL FAMILIAL negru pe alb:
Nici familiile MAFIEI nu-și permiseseră să treacă Omerta în legea oficială – cum o face cuplul Dragnea-Tăriceanu.
***
Ai forță de muncă adecvat calificată? Vezi că dacă nu ți-o califici singur nici n-o să ai.
Ai autostrăzi? Vezi că … . De fapt: ai idee când o să ai? Sincer!
Ai o administrație digitalizată? Vezi că sistemul ANAF stă să pice (atunci să vezi haos!), că sistemul de asigurări de sănătate (200 de milioane de euro!) a crăpat deja iar ceea ce pare că funcționează se face doar prin improvizații.
Ai garanția că tu, antreprenor român, esti scutit de surprize câtă vreme ești corect?
Vezi că în fața concurenței externe ești vulnerabil – pentru companiile cu capital străin intervin (și foarte bine fac!) ambasadele care reacționează prompt la fiecare abuz: dar tu ești singur cu baronul/ministrul/șăful român în față
Și, atenție!:
În afară de munca și priceperea ta – care suportă, întrețin, finanțează și fac lucrurile să meargă – vezi vreun progres la nivel de aministrație, locală sau centrală? Ai idee cât din munca ta se duce pe apa sâmbetei ca să finanțeze lăcomia unor primitivi răi, în loc să se vadă în dezvoltarea țării tale?
Ei bine, noua lege tocmai spală de vină și-i protejează de tine pe cei care … pe cei care:
pe cei care țin lucrurile atât de jos.
*
Dacă în urmă cu 10 ani cineva mi-ar fi zis că România va avea în 2018 (după 11 ani de Europa coerentă) ca premier o nulitate violentă ca a dnei. Dăncilă, și va fi condusă de facto de un baron local rudimentar precum dl. Liviu Dragnea, l-aș fi băgat în pizda mamii lui pentru defetism.
Ca să fiu sincer, l-aș băga și azi: speranța mea e că România trece printr-o pasă proastă, un recul sever dar conjunctural, care va trece imediat ce conștiința noastră că Dragnea și Tăriceanu sunt salariații noștri (și nu invers) va produce acțiune.
Așa că – chiar și în cazul că nu vă pasă de ”statul de drept” – nu vă uitați DOAR la cât v-a crescut cifra de afaceri, la unde vă țineți copiii la școlile de afară, la unde vă petreceți vacanța, sau în ce țară vă puteți, la un moment dat, retrage:
Noua legislație a raportului dintre stat și antreprenor vă subordonează munca, priceperea și – uneori – disperarea, la sistemul complicat de interse ale acestor nulități. Fiți eficienți și cu ce oferiți României!
PS: Solicit, imperios, scuze pentru aroganța de a fi scris acest text la persoana a doua.
PS2: Da: După noua legislație, noi suntem angajații LOR și nu invers.
Un răspuns
Faceti in acest articol o radiografie foarte buna a impactului pe care o sa-l aiba recentele modificari ale Codului penal asupra antreprenorului roman ( astfel de radiografii ati mai facut si alta data cu privire la alte probleme ).Care va fi rezultatul ? LA FEL CA SI ALTA DATA, ZERO, acesti indivizi vor face in continuare ce doresc. DE CE ? PENTRU CA POT !
Albert Einstein spunea: „Lumea nu va fi distrusă de cei ce fac rău, ci de aceia care doar îi privesc și refuza să intervină.”
Iar printre cei care refuza sa intervina sunt si eu, si dvs. dl Grosu si alti ziaristi ca si dvs., si opozitia, si societatea civila, etc.
PENTRU A GASI SOLUTIA, SA VEDEM CARE ESTE CAUZA.
PRINCIPALA CAUZA O REPREZINTA LIPSA DIN Constitutia actuala, la fel ca si Constitutia din 1990, a unui mecanism clar de CONTROL PERMANENT( si nu numai o data la 4 ani ) AL ALESILOR DE CATRE ALEGATORI.
Daca Constitutia ar contine un astfel de mecanism, tot ceea ce se intampla de un an si jumatate in Parlament si Guvern nu ar fi fost posibil.
VRETI SA STITI CARE ESTE SOLUTIA ? PUTEREA IN MANA POPORULUI = DEMOCRATIA DIRECTA sau PARTICIPATIVA !
VA ROG SA CITITI https://www.facebook.com/groups/modificareaconstitutiei/
PS
DEMOCRATIA DIRECTA DIN ELVETIA
( pe scurt )
CONSTITUTIA ELVETIEI CUPRINDE UN MECANISM DE CONTROL PERMANENT DE CATRE POPOR A TUTUROR LEGILOR VOTATE DE PARLAMENT
Acest control al poporului se realizeaza astfel :
1) Fiecare lege data de Parlament este publicata cu 30 de zile inainte de a intra in vigoare, ca sa se vada reactia poporului la ea. Daca exista cel putin 50.000 cetateni care se opun acesteia, atunci legea e blocata si e supusa REFERENDUMULUI DIRECT, prin care se decide daca legea intra sau nu in vigoare.
2) Fiecare rezultat al referendumului direct este OBLIGATORIU !
3) poporul poate da legi chiar impotriva vointei parlamentarilor: Orice INITIATIVA CETATENEASCA care are cel putin 100.000 semnaturi valabile, este supusa la referendum direct in mod obligatoriu.