marți

16 aprilie, 2024

23 august, 2021

CNAIR a semnat luni contractul de proiectare pentru completarea studiului de fezabilitate și pentru proiectul tehnic al autostrăzii Braşov – Făgăraş. Acest segmant de 48 de km va începe la Codlea şi va ajunge până în apropiere de Făgăraş, unde un nod va face legătura cu autostrada Făgăraş – Sibiu, a explicat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe contul său de Facebook.

Contractul „Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru „Autostrada Brașov – Făgăraș” a fost câștigat de ASOCIEREA SEARCH CORPORATION S.R.L. – PROTELCO S.A. – LIKE CONSULTING S.R.L. – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.) și are o valoare d epeste 18 milioane de lei, fără TVA.

„Contract semnat pentru proiectarea autostrăzii Făgăraş-Braşov, o investiţie care fusese abandonată de peste 10 ani. În această dimineaţă (luni – n.red.) am luat parte la semnarea contractului dintre Compania de drumuri şi proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic de detaliu. Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitaţie în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate. Traseul începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploieşti-Braşov şi se încheie în apropiere de Făgăraş, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraş. În plus, în zona municipiului Braşov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Braşov-Bacău”, a scris ministrul, luni, pe pagina sa de Facebook.


Contractul presupune realizarea unor studii şi analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor şi a constrângerilor de pe traseu sau a utilităţilor intersectate.

„Vor fi obţinute toate avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare. La fel ca A7 – Autostrada Moldovei, Făgăraş-Braşov va beneficia de o proiectare completă şi complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuţia lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, a mai explicat ministrul Drulă.

„Acest sector de autostradă, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraș ce urmează a fi promovat la licitație pentru Proiectare și Execuție de Lucrări,  va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploiești – Brașov  și Brașov – Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean.

Asistența tehnică a fost și ea cuprinsă în contract. Noi, CNAIR, am luat deja legătura cu autoritățile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul și investițiile din zonă pentru a le pune la dispoziția Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispoziție toate informațiile pe care le deținem în acest moment, oferindu-le o documentație solidă.”, a declarat Mariana Ioniță, director general CNAIR, la semnarea documentului.


Durata de execuție a contractului, conform CNAIR:

Etapa I: 25 luni

Studiu de Fezabilitate: 22 luni

  • Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.) și
  • Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru susţinerea Aplicaţiei de Finanţare: 3 luni

Etapa II: 6 luni

Proiect Tehnic (P.T.): 3 luni

  • Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a execuţiei lucrărilor: 2 luni
  • Raport Financiar final: 1 lună.

Etapa III: 36 luni

  • Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pe durata execuţiei lucrărilor, cu condiţia demarării lucrărilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: