vineri

26 aprilie, 2024

8 aprilie, 2020

Epidemia de coronavirus forțează încă un segment economico-social la digitalizare rapidă, pentru interacțiunea de la distanță cu unii dintre clienții. Furnizorii privați de servicii de sănătate s-au adaptat imediat și oricine poate discuta cu medicul prin laptop, telefon, tabletă, de acasă sau chiar din mașină.

Este vorba doar despre simptome și afecțiuni ce nu sunt grave și nu necesită investigații amănunțite. Conform unei reglementări a Guvernului, rețeta se poate primi și ea pe e-mail.

Reamintim că în această perioadă nu s-a întrerupt activitatea spitalelor sau ambulatoriilor, ci doar s-a limitat strict la urgențe, așa cum precizează Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă:


Nu se închid spitalele publice sau private, nici ambulatoriile de specialitate ale spitalelor sau cabinetele medicale de specialitate, ci se suspendă acele activităţi medicale, consulturi sau tratamente care nu sunt obligatorii şi care pot fi reprogramate.

Decizia amânării este luată pe baza analizei medicului curant de specialitate. Pentru fiecare pacient internat în spital sau consultat în ambulatoriu va trebui să existe o documentaţie medicală care să justifice, în mod obiectiv, necesitatea realizării actului medical, atât în cadrul unităţilor spitaliceşti cu internare, cât şi în cazul structurilor ambulatorii.

Medlife – consultații oferite de peste 100 de medici, de diferite specialități

În rețeau națională a Medlife lucrează online peste 100 de medici, pe diferite specialități, iar numărul lor este în creștere, de la o zi la alta, a declarat pentru cursdeguvernare.ro un reprezentant al acestei rețele medicale.

Programul a fost stabilit atât pentru abonați, în conformitate cu pachetele lor, cât și pacienților fără abonament, care pot programa un astfel de consult medical sunând la Call Center sau accesând aplicația pusă la dispoziție.


Prețurile sunt similare sau mai mici decât cele de la cabinet.

În cazul unui patologie cu afecțiune respiratorie încadrat în categoriile de risc este sfătuit să sune la 112, pentru că este considerat suspect de coronavirus.

Consultația online se desfășoară sub forma apelului video continuu, teleconferință, printr-o aplicație ce este accesibilă doar după crearea unui cont.

Aplicația permite și încărcarea unor documente medicale, cu extensii .pdf, .doc, .docx, .odt, .jpg, .jpeg, .png., ce vor ajuta evaluarea stării de sănătate a pacientului.

Medicul este cel care decide finalizarea consultației în urma evaluării, iar videoconferința nu poate fi salvată, deci nu poate fi accesată ulterior.

Pentru orice altă urgență medicală, Medlife preia cazurile în spitalele sale, unde încă se fac intervenții chirurgicale urgente, precum cele din domeniul chirurgie vasculară, chirurgie oncologică.

Mai există și consultații la cabinet, a explicat reprezentantul medlife, doar dacă se impune acest lucru.

Sanador – 150 de medici, 23 specialități

Și Sanador oferă consultații online pentru abonații Sanador, dar și altor pacienți, inclusiv celor cu asigurare privată, fie că au mai folosit sau nu serviciile Sanador.

La Dr. Sanador – Consultații Medicale Online, pacienții au acces în acest moment la peste 150 de medici, pentru 23 de specialități, dar se extinde zilnic lista specialităților și se adaugă programului noi medici, au comunicat reprezentanții companiei.

Investigațiile medicale se efectuează doar în măsura în care medicul decide că amânarea efectuării lor până la o dată ulterioară poate pune în pericol viața pacientului.

În ceea ce privește urgențele medicale, pacienții sunt direcționați catre Compartimentul de Primiri Urgențe unde li se va asigura asistența medicală necesară și se va decide necesitatea internării și investigațiile ce trebuie efectuate.

Accesul în CPU Sanador se face  în urma unui control epidemiologic, pentru a exclude riscul unei infecții cu SARS-CoV2. De asemenea, în momentul internării, pacienții sunt testați gratuit Covid-19.

Programările se fac prin intermediul Call Center sau prin completarea formularului de programare din site.

Prețul consultațiilor online este mai mic decât cel stabilit pentru consultațiile fizice, în cabinet, conform datelor oferite cursdeguvernare.ro de către reprezentantul Sanador.

Regina Maria – Clinica Virtuală

Rețeau Regina Maria a lansat Clinica Virtuală, care poate fi accesată prin contul clientului, nou sau deja înregistrat.

În Clinica Virtuală sunt disponibili peste 450 de medici, din 36 de specialități precum medicină internă, gastroenterologie, ORL, endocrinologie, pediatrie, dermatologie, psihologie pediatrică și consiliere nutriție.

Numărul de locuri disponibile pentru programare este acum de peste 27.000, iar volumele vor continua să crească.

După accesarea acestei secțiuni special create pentru perioada stării de urgență, clientul alege specialitatea, medicul și ora la care se programează.

La finalul consultației online, vizita este salvată în istoricul medical, ce poate fi accesat de pe site sau prin aplicația mobilă Regina Maria.

Prețul unei consultații este identic celui plătit pentru o vizită la cabinet.

Pe site-ul Regina Maria este afișată o listă a simptomelor și afecțiunilor pentru care poate fi solicitată o consultație online.

Medicover – medicii, accesați și din mașină

Medicover a lansat MediCall, dezvoltat în parteneriat cu Atlas, care poate fi accesat de oriunde – de acasă, din mașină, din izolare.

De asemenea, a lansat și platforma Atlashelp, unde oferă consultații online specialiști din domenii precum psihoterapie, fitness și nutriție.

În funcție de prețul pe care pacientul este dispus să-l plătească conultațiile pot și sub forma de videoconferință sau/și mesaje prin chat.

Înaintea programării, clientul descrie problema sau nevoia, mesajul lui este lansat către toți specialiștii online.

„În funcție de situația pe care o prezinți, vei avea posibilitatea de a interacționa cu până la 10 Specialiști și să-l alegi pe cel mai potrivit pentru a începe transformarea ta”, precizează pagina de prezentare a Atlashelp.

Doclandia – cel mai mare spital virtual

Doclandia, cel mai mare spital virtual dezvoltat în România, oferă gratuit platforma sa tehnologică Guvernului României, în special Ministerului Sănătății, pe perioada stării de urgență, pentru a fi utilizată de către toți medicii români.

Doclandia este înființată pentru afecțiuni non-urgente și conține o listă cu medici din diferite orașe.

Pacienții pot apela la consultațiile online, se pot programa la un cabinet sau pot chema doctorul la domiciliu.

De asemenea, există posibilitatea unui abonament cu mesaje nelimitate cu un medic de familie.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: