Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

Consiliul Concurenței a început analiza preluării CFR Marfă de către GFR

de Vladimir Ionescu 27.9.2013

Consiliului Concurenței a început culegerea de informații de pe piață, inclusiv de la concurenți și clienți ai părților implicate, în legǎturǎ cu preluarea CFR Marfă de către Grup Feroviar Român SA, anunță un comunicat de presă al instituției.

“Dorim să aflăm opiniile actorilor din piaţă, să strângem cât mai multe informaţii pentru a putea analiza cât mai obiectiv impactul pe care îl poate avea această tranzacţie asupra economiei”, a declarat domnul Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, citat în comunicatul instituției.

Comunicatul precizează, în final, că ”începând cu data primirii unei notificări complete, care conţine toate elementele necesare pentru a permite controlul eficient al unei operaţiuni de concentrare economică, termenul legal maxim în care instituţia noastră va emite o decizie în ceea ce priveşte compatibilitatea unei operaţiuni de concentrare economică cu un mediu concurenţial normal este de cinci luni de zile”.

De asemenea, mai spune comunicatul, în cazul ”concentrărilor economice, în funcţie de dimensiunea operaţiunii respective (naţională sau comunitară), aceasta poate fi realizată fie de către Consiliul Concurenţei, fie de către Comisia Europeană”.

Precizările vin după declarația făcută joi de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, care spunea: “Am văzut că a fost lansată această discuţie cu privire la decizia Consiliului Concurenţei, care este aşteptată şi sigur că este foarte importantă. (…) Termenele prevăzute în HG şi în contract sunt foarte clare. Noi ne dorim ca domnul Gruia Stoica şi GFR să-şi poată onora obligaţiile în aceste termene. Dacă va exista o nouă hotărâre de guvern de prelungire a termenelor, asta rămâne să discutăm în Guvern, să cerem punctul de vedere al Consiliului Concurenţei, al consultanţilor, şi să vedem dacă într-adevăr în contractul pe care îl avem, în hotărârea de guvern care a fost dată (…) putem într-adevăr să prelungim termenul. Orice prelungire a termenului trebuie să se facă în spiritul legii, în spiritul contractului”, a spus ministrul, pentru MEDIAFAX.

Grup Feroviar Român S.A., societate a Grupului Grampet, a notificat Consiliului Concurenţei marți 24 septembrie a.c., acesta fiind, prin urmare, termenul de la care începe să curgă perioada de cinci luni. Asta, dacă notificarea este completă, altfel, intervalul până la decizie ar putea să fie mai lung.

În varianta cu notificarea completă, decizia CC poate să vină cel mai târziu pe 24 februarie 2014. Abia atunci se va putea finaliza privatizarea.

În calculele Guvernului, care nu a ținut cont și de procedurile Consiliului Concurenței, finalizarea trebuia să aibă loc la 15 octombrie a.c., adică două luni de la intrarea în vigoare a HG de privatizare a CFR Marfă.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind această tranzacţie.

CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul ei competitor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 27.9.2013

Lăsați un comentariu


Stiri

Convenție Națională PLUS/ Dacian Cioloş, validat preşedinte cu majoritate de voturi

Vladimir Ionescu

UPDATE 18:00 Dacian Cioloş a fost validat, sâmbătă, la Convenţia Naţională a PLUS, cu majoritate de voturi, în funcţia de preşedinte al partidului. Informaţia de bază:… Mai mult

Stiri

Avocatul Poporului sesizează CCR: Numirea unor procurori în DNA fără specializare în fapte de corupție restrânge dreptul la un proces echitabil

Vladimir Ionescu

Avocatul Poporului, Renate Weber, consideră că la DNA ar trebui să fie angajați doar procurori cu specializare în fapte de corupție. Instituția a ridicat la… Mai mult

Stiri

Jandarmeria a desecretizat convorbirile radio din 10 august 2018

Razvan Diaconu

Jandarmeria a desecretizat comunicaţiile din seara protestelor de pe 10 august 2018, a anunţat ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, sâmbătă, precizând că acestea vor ajunge… Mai mult

Europa

Germania, Franța și Marea Britanie acuză Iranul de dezvoltarea unor rachete balistice capabile să transporte arme nucleare

Iulian Soare

Germania, Franța și Marea Britanie cer secretarului general al ONU să informeze Consiliul cu privire la faptul că Iranul dezvoltă “rachete balistice cu capacitate nucleară”,… Mai mult

Stiri

Guvernul modifică 3 legi prin asumarea răspunderii. Lista și calendarul

Vladimir Ionescu

Premierul Ludovic Orban a anunțat că executivul își va asuma răspunderea pe Legea plafoanelor bugetare precum și pe prorogarea unor termene prevăzute în Legile justiției,… Mai mult

Stiri

Experți Deloitte: Ține România pasul în competiția pentru atragerea de investiții în industria auto?

Vladimir Ionescu

Industria auto, unul dintre pilonii economiei românești și unul dintre cei mai mari angajatori din economia locală ”frânează” în fața noilor provocări. Pe de o… Mai mult

Stiri

Ţările petroliere ezită privind amploarea reducerii producţiei. Piaţa neîncrezătoare reduce preţul

Adrian N Ionescu

Prețul petrolului scădea, vineri la prânz, din cauza neîncrederii pieţei privind soliditatea angajamentului ţărilor mari producătoare de petrol de a reduce producţia, măsură necesară tocmai… Mai mult