sâmbătă

20 aprilie, 2024

24 octombrie, 2013

România, prin Ministerul Transporturilor, primeşte 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea de proiecte pe cele două coridoare care străbat România şi care fac parte din direcţiile de dezvoltare prioritare ale Uniunii Europene -Coridorul Rin-Dunăre şi Coridorul Orient/Est-mediteraneean, potrivit unui comunicat al instituţiei.

CE a decis transferul a 10 miliarde de euro din Fondul de Coeziune, către Mecanismul Conectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), pentru accelerarea procesului de finalizare a coridoarelor prioritare de transport situate pe rețeaua centrală TEN-T.

Din suma de 10 miliarde de euro pusă la dispoziţia statelor membre care intră sub incidența politicii de coeziune, România primeşte 1,3 miliarde..


Pentru demararea procesului de selecţionare a unor proiecte prioritare ce pot fi finanţate prin intermediul acestui nou instrument financiar, Ministerul Transporturilor a identificat mai multe variante de lucru, care urmează să fie confirmate prin intermediul Master Planului General de Transport, care va fi finalizat în februarie 2014.

Unul dintre proiectele care va primi finanţare prin intermediul acestui program este reabilitarea căii ferate Craiova-Calafat, care asigură conexiunea cu podul Calafat – Vidin, ca parte integrantă a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean, definit prin regulamentul CEF. Studiul de fezabilitate a fost finalizat în anul 2012, iar valoarea totală a proiectului ajunge la 400 milioane EUR.

Restul sumei, până la 1,3 miliarde de euro, vizează în primul rând modernizarea celor 16 porturi dunărene şi maritime.

„Investiţiile europene vor fi direcţionate către asigurarea canalului navigabil şi îmbunătățirea infrastructurii intermodale, respectiv conexiuni feroviare mai rapide ale porturilor, astfel încât transporturile de mărfuri pe Dunăre să crească în viitorul apropiat cu 20% faţă de nivelul din 2010”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.


Noul program de finanțare Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility) se adaugă astfel Programului Operațional Sectorial de Transport (POST), aflat acum în plină desfășurare.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: