fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Evoluții – Volkswagen / Conducerea recunoaște criza “existențială” a grupului, Merkel speră că scandalul nu afectează reputația industriei germane

de Mariana Bechir 5.10.2015

merkel winterkorn volkswagenPreședintele board-ului de supervizare al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, a admis în weekend că scandalul emisiilor trucate de noxe pune în pericol existența grupului, dar s-a declarat convins că firma va reuși să depășească această criză.

Compania trebuie să prezinte, cel târziu miercuri, rezultatul investigației privind modul în care s-a ajuns la instalarea sofului ce trișează testele și se pare că s-ar fi conturat deja câteva concluzii.

Volkswagen a început montarea fosturilor în 2008, când a realizat că noul motor diesel, dezvoltat prin investiții uriașe, nu poate respecta standardele de mediu din SUA și alte state unde-și exporta autovehiculele, scrie The New York Times.

În loc să oprească producția și să renunțe la ani de muncă și investiții, compania a ales varianta păcălirii testelor.

Inginerii responsabili

Este încă neclar, scrie publicația germană Bild am Sonntag, cine a luat la vârf această decizie, dar inginerii care au coordonat dezvoltarea noului motor au fost angajați la puțin timp după ce Martin Winterkorn a devenit, în 2007, șeful executiv al grupului.

Cei doi, Ulrich Hackenberg și Wolfgang Hatz, sunt unii dintre cei mai renumiți ingineri auto din Germania și Europa.

Ulrich Hackenberg, inginerul șef de la Audi, și Wolfgang Hatz, dezvoltatorul motoarelor folosite de Porsche în Formula 1, au fost suspendați după izbucnirea scandalului Volkswagen, scrie Wall Street Journal.

În centrul anchetei s-ar mai afla și Heinz-Jakob Neusser, șeful de dezvoltare al brandului Volkswagen, angajat în 2011 și suspendat și el acum două săptămâni.

Angela Merkel, convinsă că reputația industriei germane nu va fi afectată

Scandalul Volkswagen a afectat nu doar compania, care este obligată să revizuiască în scădere programul de investiții de 100 de miliarde de euro, ci întreaga reputație a economiei germane.

“Cred că reputația industriei germane, încrederea în economia germană, nu au fost atât de afectate încât să nu mai putem fi considerați drept o locație bună pentru afaceri”, a declarat Angela Merkel, duminică, într-un interviu acordat postului  de radio german Deutschlandfunk.

Social-democratul Martin Schulz, președintele Parlamentului European, este de altă părere și a susținut într-un inetrviu acordat grupul de presă Funke că acest scandal a dat o puternică lovitură  întregii economii germane.

“Este greu de crezut nivelul de neglijență și posibilă activitate criminală” din acest caz, a spus Martin Schulz, adăugând totuși că în opinia sa grupul Volkswagen este suficient de puternic pentru a depăși acest scandal.

Germania, considerată campioana mondială a exporturilor, este recunoscută pentru calitatea produselor sale. Un studiu recent al Bruegel.org arăta că 40% din exportatorii germani vând în străinătate produse de calitate superioară, cu mare valoare adăugată:

exporturi de calitate superioara bruegel.org

Bruegel.org

Comisarul UE pentru comerț: Scandalul poate afecta negocierile pe TTIP

cecilia malmstromScandalul Vokswagen ar putea afecta negocierile pentru acordul de liber schimb dintre Uniunea Europeană și SUA (TTIP, “Parteneriatul transatlantic pentru comerţ şi investiţii”), a declarat comisarul eruopean pentru Comerț, Cecilia Malmström, într-un interviu acordat Sueddeutsche Zeitung.

“Acest scandal afectează multe domenii și este foarte neplăcut”, a spus Cecilia  Malmström.

A fost nevoie de mult timp în negocierile cu SUA pentru a le explica reprezentanților americani că “avem în Europa cele mai mari standarde de mediu și acum se vede că… Nu suntem perfecți “, a mai explicat comisarul european pentru comerț.

Concurenții Volkswagen nu au câștigat nimic din acest scandal

Dacă acțiunile grupului german au pierdut aproape 30% din valoare, nu înseamnă că ceilalți competitori la nivel global ai companiei, au câștigat din acest uriaș scandal, arată think tank-ul Bruegel, cu atât mai mult cu cât au urmat dezvăluiri privind rezultatele testelor în condiții reale, de rulare pe șosea, ale mai multor mărci celebre.

evolutii companii auto scandal volkswagen bruegel

Bruegel.org

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 5.10.2015

Lăsați un comentariu


Stiri

BNR primește o linie de finanțare de 4,5 miliarde de euro de la BCE pentru asigurarea lichidității de euro

Alexandra Pele

Banca Centrală Europeană (BCE) și Banca Națională a României (BNR) au convenit asupra unui aranjament în cadrul căruia se va furniza BNR lichiditate în euro,… Mai mult

Stiri

Statul încasează de la Hidroelectrica dividende suplimentare de 600 milioane de lei

Adrian N Ionescu

Ministerul Economiei și Energiei a decis, cu puterea pachetului de 80% din acțiunile Hidroelectrica, distribuirea de către companie a unor dividende suplimentare de 750 de… Mai mult

Europa

Benzinăriile din Germania, obligate să instaleze stații de încărcare pentru maşinile electrice

Adrian N Ionescu

Germania va obliga toate benzinăriile de pe teritoriul său să aibă staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru încurajarea cererii acestui segment auto. Măsura apare… Mai mult

Europa

Comenzile din Germania au scăzut cu peste 25% în aprilie. Punctul minim al recesiunii industriale a trecut

Alexandra Pele

Comenzile din industria germană au scăzut cu 25,8% în aprilie, cel mai abrupt declin lunar din 1991, potrivit datelor publicate vineri și citate de Reuters.… Mai mult

Stiri

VIDEO Mirela Iordan, CEO Pfizer Romania: Singur, sistemul public nu poate face față provocărilor prezente sau viitoare

Redacţia

Reforma în sistem este treaba autorităților însă jucătorii privați pot sprijini anumite zone. De exemplu, „Pfizer are know how extarordinar pe educație în Sănătate. Trebuie… Mai mult

Europa

Comisia Europeană extinde măsurile de control a investițiilor, împotriva preluărilor ostile din afara UE. Mai ales a celor chineze

Adrian N Ionescu

Comisia Europeană a propus extinderea controlului asupra investiţiilor străine în blocul comunitar, la proiecte din domeniul apărării, energiei nucleare şi comunicaţiilor prin satelit. Măsura este… Mai mult

Stiri

Guvernul a aprobat memorandumul de susținere a companiilor mari, operațional în 30 de zile, promite Florin Cîțu

Vladimir Ionescu

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a anunţat, joi seară, că Guvernul a aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari, spunând că şi acestea… Mai mult