Președintele board-ului de supervizare al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, a admis în weekend că scandalul emisiilor trucate de noxe pune în pericol existența grupului, dar s-a declarat convins că firma va reuși să depășească această criză.
Compania trebuie să prezinte, cel târziu miercuri, rezultatul investigației privind modul în care s-a ajuns la instalarea sofului ce trișează testele și se pare că s-ar fi conturat deja câteva concluzii.
Volkswagen a început montarea fosturilor în 2008, când a realizat că noul motor diesel, dezvoltat prin investiții uriașe, nu poate respecta standardele de mediu din SUA și alte state unde-și exporta autovehiculele, scrie The New York Times.
În loc să oprească producția și să renunțe la ani de muncă și investiții, compania a ales varianta păcălirii testelor.
Inginerii responsabili
Este încă neclar, scrie publicația germană Bild am Sonntag, cine a luat la vârf această decizie, dar inginerii care au coordonat dezvoltarea noului motor au fost angajați la puțin timp după ce Martin Winterkorn a devenit, în 2007, șeful executiv al grupului.
Cei doi, Ulrich Hackenberg și Wolfgang Hatz, sunt unii dintre cei mai renumiți ingineri auto din Germania și Europa.
Ulrich Hackenberg, inginerul șef de la Audi, și Wolfgang Hatz, dezvoltatorul motoarelor folosite de Porsche în Formula 1, au fost suspendați după izbucnirea scandalului Volkswagen, scrie Wall Street Journal.
În centrul anchetei s-ar mai afla și Heinz-Jakob Neusser, șeful de dezvoltare al brandului Volkswagen, angajat în 2011 și suspendat și el acum două săptămâni.
Angela Merkel, convinsă că reputația industriei germane nu va fi afectată
Scandalul Volkswagen a afectat nu doar compania, care este obligată să revizuiască în scădere programul de investiții de 100 de miliarde de euro, ci întreaga reputație a economiei germane.
“Cred că reputația industriei germane, încrederea în economia germană, nu au fost atât de afectate încât să nu mai putem fi considerați drept o locație bună pentru afaceri”, a declarat Angela Merkel, duminică, într-un interviu acordat postului de radio german Deutschlandfunk.
Social-democratul Martin Schulz, președintele Parlamentului European, este de altă părere și a susținut într-un inetrviu acordat grupul de presă Funke că acest scandal a dat o puternică lovitură întregii economii germane.
“Este greu de crezut nivelul de neglijență și posibilă activitate criminală” din acest caz, a spus Martin Schulz, adăugând totuși că în opinia sa grupul Volkswagen este suficient de puternic pentru a depăși acest scandal.
Germania, considerată campioana mondială a exporturilor, este recunoscută pentru calitatea produselor sale. Un studiu recent al Bruegel.org arăta că 40% din exportatorii germani vând în străinătate produse de calitate superioară, cu mare valoare adăugată:
Comisarul UE pentru comerț: Scandalul poate afecta negocierile pe TTIP
Scandalul Vokswagen ar putea afecta negocierile pentru acordul de liber schimb dintre Uniunea Europeană și SUA (TTIP, “Parteneriatul transatlantic pentru comerţ şi investiţii”), a declarat comisarul eruopean pentru Comerț, Cecilia Malmström, într-un interviu acordat Sueddeutsche Zeitung.
„Acest scandal afectează multe domenii și este foarte neplăcut”, a spus Cecilia Malmström.
A fost nevoie de mult timp în negocierile cu SUA pentru a le explica reprezentanților americani că „avem în Europa cele mai mari standarde de mediu și acum se vede că… Nu suntem perfecți „, a mai explicat comisarul european pentru comerț.
Concurenții Volkswagen nu au câștigat nimic din acest scandal
Dacă acțiunile grupului german au pierdut aproape 30% din valoare, nu înseamnă că ceilalți competitori la nivel global ai companiei, au câștigat din acest uriaș scandal, arată think tank-ul Bruegel, cu atât mai mult cu cât au urmat dezvăluiri privind rezultatele testelor în condiții reale, de rulare pe șosea, ale mai multor mărci celebre.