La obiect

Deficit bugetar la opt luni – salariile bugetarilor au dat peste 40% din creșterea cheltuielilor

Execuția bugetară pe primele opt luni din anul 2019 s-a soldat cu un deficit de circa 21,9 miliarde de lei sau 2,13% din PIB-ul estimat… Mai mult

07.10.2019

Chestiunea

Gospodăriile de pensionari, majoritare în România: Statistica tristă care pune politicile pe termen scurt în contradicție cu cele pe termen lung

Cele mai multe dintre cele aproape 7,5 milioane de gospodării din România sunt de pensionari, după statutul ocupațional al capului gospodăriei, potrivit datelor publicate de… Mai mult

06.10.2019

La obiect

Bugetul de Apărare la 8 luni: 1% din PIB, din care 02% din PIB sunt pentru înzestrare

Intrat în ultimul trimestru al anului 2019, Guvernul României ar trebui să depună eforturi deosebite pentru a respecta angajamentul de 2% cheltuieli anuale pentru Apărare… Mai mult

03.10.2019

La obiect

Indicatorul social de referință – uitat de 7 ani la valoarea de 500 de lei

De la apariția sa, în 2012, respectiv urmă cu șapte ani, așa-numitul „indicator social de referință” (ISR) s-a blocat la valoarea de 500 de lei.… Mai mult

02.10.2019

Cronicile

Evoluții – Volkswagen / Conducerea recunoaște criza “existențială” a grupului, Merkel speră că scandalul nu afectează reputația industriei germane

de Mariana Bechir 5.10.2015

merkel winterkorn volkswagenPreședintele board-ului de supervizare al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, a admis în weekend că scandalul emisiilor trucate de noxe pune în pericol existența grupului, dar s-a declarat convins că firma va reuși să depășească această criză.

Compania trebuie să prezinte, cel târziu miercuri, rezultatul investigației privind modul în care s-a ajuns la instalarea sofului ce trișează testele și se pare că s-ar fi conturat deja câteva concluzii.

Volkswagen a început montarea fosturilor în 2008, când a realizat că noul motor diesel, dezvoltat prin investiții uriașe, nu poate respecta standardele de mediu din SUA și alte state unde-și exporta autovehiculele, scrie The New York Times.

În loc să oprească producția și să renunțe la ani de muncă și investiții, compania a ales varianta păcălirii testelor.

Inginerii responsabili

Este încă neclar, scrie publicația germană Bild am Sonntag, cine a luat la vârf această decizie, dar inginerii care au coordonat dezvoltarea noului motor au fost angajați la puțin timp după ce Martin Winterkorn a devenit, în 2007, șeful executiv al grupului.

Cei doi, Ulrich Hackenberg și Wolfgang Hatz, sunt unii dintre cei mai renumiți ingineri auto din Germania și Europa.

Ulrich Hackenberg, inginerul șef de la Audi, și Wolfgang Hatz, dezvoltatorul motoarelor folosite de Porsche în Formula 1, au fost suspendați după izbucnirea scandalului Volkswagen, scrie Wall Street Journal.

În centrul anchetei s-ar mai afla și Heinz-Jakob Neusser, șeful de dezvoltare al brandului Volkswagen, angajat în 2011 și suspendat și el acum două săptămâni.

Angela Merkel, convinsă că reputația industriei germane nu va fi afectată

Scandalul Volkswagen a afectat nu doar compania, care este obligată să revizuiască în scădere programul de investiții de 100 de miliarde de euro, ci întreaga reputație a economiei germane.

“Cred că reputația industriei germane, încrederea în economia germană, nu au fost atât de afectate încât să nu mai putem fi considerați drept o locație bună pentru afaceri”, a declarat Angela Merkel, duminică, într-un interviu acordat postului  de radio german Deutschlandfunk.

Social-democratul Martin Schulz, președintele Parlamentului European, este de altă părere și a susținut într-un inetrviu acordat grupul de presă Funke că acest scandal a dat o puternică lovitură  întregii economii germane.

“Este greu de crezut nivelul de neglijență și posibilă activitate criminală” din acest caz, a spus Martin Schulz, adăugând totuși că în opinia sa grupul Volkswagen este suficient de puternic pentru a depăși acest scandal.

Germania, considerată campioana mondială a exporturilor, este recunoscută pentru calitatea produselor sale. Un studiu recent al Bruegel.org arăta că 40% din exportatorii germani vând în străinătate produse de calitate superioară, cu mare valoare adăugată:

exporturi de calitate superioara bruegel.org

Bruegel.org

Comisarul UE pentru comerț: Scandalul poate afecta negocierile pe TTIP

cecilia malmstromScandalul Vokswagen ar putea afecta negocierile pentru acordul de liber schimb dintre Uniunea Europeană și SUA (TTIP, “Parteneriatul transatlantic pentru comerţ şi investiţii”), a declarat comisarul eruopean pentru Comerț, Cecilia Malmström, într-un interviu acordat Sueddeutsche Zeitung.

“Acest scandal afectează multe domenii și este foarte neplăcut”, a spus Cecilia  Malmström.

A fost nevoie de mult timp în negocierile cu SUA pentru a le explica reprezentanților americani că “avem în Europa cele mai mari standarde de mediu și acum se vede că… Nu suntem perfecți “, a mai explicat comisarul european pentru comerț.

Concurenții Volkswagen nu au câștigat nimic din acest scandal

Dacă acțiunile grupului german au pierdut aproape 30% din valoare, nu înseamnă că ceilalți competitori la nivel global ai companiei, au câștigat din acest uriaș scandal, arată think tank-ul Bruegel, cu atât mai mult cu cât au urmat dezvăluiri privind rezultatele testelor în condiții reale, de rulare pe șosea, ale mai multor mărci celebre.

evolutii companii auto scandal volkswagen bruegel

Bruegel.org

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 5.10.2015

Lăsați un comentariu


Stiri

Mafia pădurilor / Un al doilea pădurar ucis de hoții de lemne în ultima lună

Vladimir Ionescu

Un angajat al Romsilva a fost ucis de hoții de lemne surprinși în pădure. Liviu Pop (30 de ani, cu trei copii), era pădurar în… Mai mult

Europa

Marea Britanie a ajuns la un nou acord Brexit cu UE

Victor Bratu

Echipele de negociatori europeni și britanici au ajuns joi la un nou acord Brexit, chiar înaintea reuniunii Consiliului UE de la Bruxelles. Premierul Boris Johnson… Mai mult

Stiri

Criza opioidelor, SUA / Giganții pharma oferă 50 de mld dolari pentru închiderea investigațiilor

Iulian Soare

Cinci producători şi distribuitori de medicamente oferă 22 de miliarde de dolari în numerar și servicii și medicamente în valoare de 28 de miliarde de… Mai mult

Stiri

Statul se bazează degeaba pe 2,1 miliarde de lei la buget: Încasarea banilor din licitațiile 5G, improbabilă în acest an

Vladimir Ionescu

Criza politică și guvernamentală reduce semnificativ probabilitatea ca statul să încaseze în acest an banii din vânzarea licențelor 5G. Guvernul și-a bugetat venituri de 2,1… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis cere clarificarea reglementării ce modifică sancționarea muncii suplimentare

Vladimir Ionescu

Legea care introduce în Codul Muncii sancțiuni între 1.500 și 3.000 lei în cazul orelor suplimentare, pentru fiecare angajat, a fost retrimisă la Parlament de… Mai mult

Stiri

Oficial al Băncii Mondiale: Prima regulă a pieței unice e să ai autostradă către Germania

Vladimir Ionescu

Prima regulă a pieței unice din Uniunea Europeană este să ai o autostrada către Germania, a transmis miercuri autorităților române economistul-șef al diviziei de Management… Mai mult

Europa

Airbus Helicopters amenință cu relocarea dacă nu primește comenzile militare promise

Adrian N Ionescu

Gigantul aeronautic Airbus ia în calcul să renunţe la finalizarea construcţiei fabricii de elicoptere de la IAR Braşov. Nu este exclusă relocarea capacității de producție… Mai mult