joi

18 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

21 februarie, 2013

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat joi noua conducere a CFR Marfă, formată din economişti, ingineri şi jurişti, despre care a spus că nu vor avea contribuţii directe în privatizare dar ar trebui „să mai repare ceea ce se mai poate repara” în activitatea companiei.

Preşedintele Consiliului de Administraţie este Aysun Mustafa (economist şi bancher), iar directorul general este Alexandru Dragoş Drăghici (jurist), cu experienţă managementul unor companii naţionale şi multinaţionale.

Ceilalţi administratori sunt Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantinescu (inginer), Ionuţ Georgescu (jurist) şi Dan Belcea (economist), potrivit datelor anunţate de reprezentanţii Ministerului Transporturilor.


Fenechiu a precizat că nu îi cunoaşte personal pe membrii din noua conducere a companiei, aceştia fiind selectaţi după CV, dar că managerii vor avea o activitate grea, complexă şi foarte multă muncă.

Oficialul a arătat că administratorii şi directorul general nu au atribuţii directe în privatizarea companiei, însă le-a solicitat să lucreze cu Ministerul Transporturilor în interesul statului român mai mult decât în interesul CFR Marfă, scopul fiind valorificarea acţiunilor companiei la un preţ cât mai ridicat.

Potrivit lui Fenechiu, activitatea noilor manageri ar putea dura până în jurul lunii iulie sau „ceva mai mult”, în condiţiile în care, deşi termenul asumat pentru desemnarea câştigătorului privatizării CFR Marfă este 20 iunie, transferul de proprietate s-ar putea prelungi.

Potrivit ministrului, managerii selectaţi sunt specialişti, profesionişti şi nu oameni politici, astfel încât aceştia nu îşi axa activitatea pe comunicare publică.


Întrebat despre retribuţia financiară a noilor manageri, Fenechiu a afirmat că o discuţie despre salarii nu are sens în condiţiile în care CFR Marfă a înregistrat pierderi de 250 milioane lei în 2012.

„Dacă am fi avut management performant cu bani foarte mulţi, dar în primul rând management performant, am fi avut astăzi companii naţionale care să fie profitabile şi să poată fi în competiţie reală cu marile companii europene. Eu sunt convins că dacă cei care începând de astăzi conduc această companie ar fi condus-o în ultimii opt ani, iar politicul nu s-ar fi implicat în această activitate, astăzi CFR Marfă ar fi putut să participe la cumpărarea unor companii de transport marfă din jurul României şi nu să fie cumpărată de acele companii”, a spus ministrul Fenechiu citat de MEDIAFAX.

El a mai spus că procedura de privatizare a CFR Marfă este „în grafic”, în prezent realizându-se evaluarea companiei în baza căreia va fi făcută oferta.

De privatizarea CFR Marfă s-au arătat până în prezent interesate şapte-opt firme, a adăugat ministrul, fără să ofere detalii.

Oficialul a mai spus că până la privatizare CFR Marfă va ceda unele active către CFR Infrastructură şi că nu crede că până la desemnarea noului acţionar majoritar al operatorului feroviar de transport marfă vor exista disponibilizări masive.

Reprezentanţii Ministerului Transporturilor au anunţat şi componenţa Comisiei de privatizare a companiei, condusă de secretarul de stat din Transporturi Cristian Ghibu.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: