miercuri

24 aprilie, 2024

22 septembrie, 2012

„Pentru Consiliul de Administraţie interviurile încep luni, iar cele pentru directorul general vineri, urmând ca selecţia să se încheie în săptămâna următoare”, a declarat vineri seara, potrivit MEDIAFAX, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, referitor la selectarea managemntului privat pentru Tarom.

„Dorim ca până la sfârşitul anului să privatizăm 20% din Tarom (…) Ne bazăm pe capacitatea managerilor privaţi de a veni cu o strategie”, a afirmat Silaghi.

Interviurile pentru selectarea managementului privat la celelalte companii din subordinea ministerului vor fi derulate în săptămânile viitoare după încheierea procedurilor în cazul Tarom, a mai spus ministrul Transporturilor.


Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a mandatat, la finalul lunii iulie, asocierea PwC-D&B David şi Baias-George Butunoiu să recruteze managementul superior, respectiv directorii generali şi membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea instituţiei cu o cifră de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro.

Un alt mastodont de stat care produce pierderi şi pentru care urmează să se găsească o soluţie radicală e CFR Marfă.
„Procedura la CFR Marfă este în curs de aprobare, iar săptămâna viitoare, în şedinţă de guvern, aprobăm strategia de privatizare”, a anunţat vineri seara ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi.

Ministerul Transporturilor va organiza marţi o dezbatere publică privind proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a companiei.

În proiectul de act normativ se spune că Ministerul Transporturilor va fi mandatat să vândă integral acţiunile deţinute la CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, precum şi pachetul obţinut de stat în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR SA.


Astfel, MTI va fi mandatat să vândă pachetul de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum şi pachetul care va fi deţinut de statul român în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma cesiunii şi compensării datoriilor CFR Marfă către CFR.

În luna august, MTI a anunţat că îşi asumă privatizarea CFR Marfă până în luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins şi în cazul celui mai pesimist scenariu.

Preţul de pornire a licitaţiei va fi stabilit de către MTI pe baza unui raport de evaluare a CFR Marfă. Garanţia de participare la licitaţie va reprezenta 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare, iar taxa de participare la licitaţie pentru investitorii care depun documentele de participare va fi de 5% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni.

Atăt privatizarea CFR Marfă cât şi management privat la Tarom sunt condiţii asumate de guvern în acordul cu FMI, ca soluţii de stopare a pierderilor.  Din aceeaşi categorie de angajamente a făcut parte şi vânzarea pachetului majoritar al statului la Oltchim – licitaţia fiind adjudecată vineri de Dan Diaconescu.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: