Reprezentanții transportatorilor aerieni la nivel global solicită ca toți cei care călătoresc cu avionul să fie testați pentru COVID-19 înaintea zborului, scrie Reuters. Odată ce călătorii vor fi triați, se va putea renunța la perioada de carantină și la alte restricții ce au condus la scăderea traficului aerian.
În săptămânile ce urmează, este de așteptat să fie disponibile la scară largă teste rapide și ieftine ce pot fi administrate de personalul non-medical în condiții convenite la nivel global, a declarat Alexandre de Juniac, șeful International Air Transport Association (IATA), în cadrul unui briefing de presă.
„Nu ne putem imagina o soluție mai eficientă decât aceasta și care să ridice mai puține provocări”, a mai spus el.
Transportatorii aerieni, puternic afectați de pandemie, pun presiune asupra autorităților să slăbească restricțiile de călătorie reinstituite în Europa pe fondul creșterii numărului de infectări, restricții ce împiedică revigorarea traficului aerian.
Testele rapide sunt deja disponibile pe piață pentru doar 7 dolari, iar De Juniac a precizat că liniile aeriene vor cere International Civil Aviation Organisation (ICAO), agenția Națiunilor Unite care supervizează regulile din domeniul aeronautic, să autorizeze folosirea acestora.
Prognoză de scădere a traficului aerian în 2020: minus de 55% față de 2019
Potrivit prognozelor recente, domeniul transportului aerian va cunoaște o revenire lentă din criză, așa încât există premise ca prețul kerosenului să rămână la un nivel scăzut o perioadă mai îndelungată. La finele lunii iunie, International Air Transport Association (IATA) anticipa că, în 2020, numărul de pasageri al trasportatorilor aerieni va scădea cu 55% la nivel global, comparativ cu 2019.
Mai mult, potrivit estimărilor IATA, traficul de pasageri la nivel global (măsurat în număr de kilometri per pasager), va ajunge la nivelurile din perioada pre-pandemie de abia în anul 2024.
Totodată, International Air Transport Association anticipează că transportul pe rute scurte își va reveni mai repede din criză decât trasportul pe distanțe lungi.
Traficul aerian din România a urmat trendul global. Astfel, în primele șase luni, numărul de pasageri de avion a scăzut cu 61%, până la 4 milioane de persoane (față de 11 milioane de persoane, în primul semestru din 2019), potrivit datelor Asociației Aeroporturilor. Asociația estimează că în 2020 numărului de pasageri de pe cele 17 aeroporturi din România va fi mai mic cu 60% față de 2019.