duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

10 septembrie, 2018

Asocierea Gama Proconsult – Camera de Comerț și Industrie Prahova – Inpulse Partners – TDP Partners anunță luni că a finalizat selecția firmelor și clusterelor care vor fi ajutate să își internaționalizeze afacerile prin intermediul proiectului “Servicii integrate de export, pentru IMM-urile din România”, derulat în cadrul Programului de cooperare elveţiano – român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul UE.

31 de firme și două clustere din domeniile agriculturii ecologice și producției de mobilă vor expune, în modulul al II-lea al proiectului “Servicii de export pentru IMM-urile din România”, în cadrul a șase târguri internaționale. Firmele au fost selectate dintre cei 80 de absolvenți ai programului intensiv de instruire antreprenorială pentru export, organizat în primul modul al proiectului.

Un comunicat de presă anunță că criteriile de departajare a firmelor au fost:

  • gradul de elaborare a strategiei  de export
  • valoarea adăugată a produsului
  • gradul de inovare al firmei
  • calitatea branding-ului și a materialelor de promovare
  • capacitatea de producție și dotările tehnologice
  • pregătirea managerială a firmei de a face față cerințelor piețelor internaționale

Târgurile, localizate preponderent în afara Uniunii Europene, în țări precum Malaezia, China Emiratele Arabe Unite și Turcia, oferă producătorilor români oportunitatea de a explora piețe dificil de penetrat individual din cauza costurilor ridicate de participare la expoziții, a diferențelor culturale și a accesului limitat la informații.

În comunicat se mai transmite: în paralel cu pregătirea individuală a firmelor pentru expoziții, cu scopul de a găsi parteneri strategici pentru accesul la diferite rețele de distribuție și de a prezenta calitatea produselor românești pe piețele locale, se desfășoară o campanie de promovare prin intermediul canalelor mass-media și a rețelelor de asociații de profil.

La finalul primului modul, a fost analizat și impactul asupra mediului de afaceri al programului de instruire desfășurat cu sprijinul celor două Centre de Afaceri pentru export (CAE) pilot din Ploiești și Bacău, create în prima etapă a proiectului.

Dezbaterea a avut loc în cadrul unei conferințe la care au participat peste 120 de reprezentați ai asociațiilor, clusterelor, patronatelor, mass-media, instituțiilor publice și ai IMM-urilor. Evenimentul a oferit, de asemenea, prilejul identificării unor direcții de dezvoltare și sustenabilitate a CAE, aflate în fața provocării de a folosi experiența acumulată pentru a permite continuitatea serviciilor după finalizarea proiectului dar și crearea unui model de afaceri replicabil în celelalte regiuni ale României.


Ca urmare a programului de instruire, IMM-urile participante au declarat că se simt pregătite să abordeze piețele externe cu produse noi sau îmbunătățite, cu un brand adaptat mediului de afaceri internațional și cu o viziune diferită asupra pașilor de urmat pentru a exporta.

Deși rezultatele sunt încă incipiente la nivel național, CAE au potențialul de a deveni modele de afaceri cu impact real în dezvoltarea exportului, în măsura în care sunt legate direct cu celelalte  instrumente de susținere a exportului administrate de Ministerul pentru Mediul de Afaceri de Comerț și Antreprenoriat precum participarea la evenimentele promoționale internaționale sau programele de finanțare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Proiectul “Servicii integrate de export pentru IMM-urile din România” este cofinanțat printr-un grant din partea Elveției, prin intermediul Contribuției Elvețiene, în valoare de 7.891.553 RON.

În urma procedurii de achiziție publică organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Acest proiect este realizat de asocierea Gama Proconsult – Camera de Comerț și Industrie Prahova – Inpulse Partners – TDP Partners

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: