Comisia Națională de Prognoză a lansat procedura de selecție a partenerului care va construi autostrada Ploiești - Brașov - CursDeGuvernare.ro
miercuri

27 octombrie, 2021

Comisia Națională de Prognoză a lansat procedura de selecție a partenerului care va construi autostrada Ploiești – Brașov

19 octombrie, 2018

Comisia Națională de Prognoză (CNP), autoritatea însărcinată de guvern să deruleze principalele proiecte care urmează să se deruleze în sistem PPP, a lansat procedura de atribuire a contractului pentru realizarea obiectivului „Autostrada Ploieşti- Brașov”.

Principalele date publicate în SICAP:

  • 1,36 de miliarde de euro, costuri estimate de CNSP pentru proiectare și execuți
  • 4 ani pentru proiectare și execuție
  • 20 de ani pentru operare
  • criteriul de atribuire: cel mai bun raport preț/calitate

Oferta va fi analizată în funcție de 5 criterii:

  • Oferta financiară (20%)
  • Finanțare (30%)
  • Prețul ofertei (1%)
  • Capacitate economică a ofertantului (19%)
  • Capacitate tehnică a ofertantului (30%)

Termenul limită de depunere a ofertelor este de 30 de zile de la publicarea anunțului (16 octombrie), ofertele urmând să fie deschise pe data de 19 noiembrie 2018.

Studiul de fundamentare al proiectului a fost aprobat în guvern în august 2018, moment la care purtătorul de cuvânt al Executivului a afirmat că Ploiești-Brașov ”a fost identificată drept obiectiv prioritar în cadrul Master Planului General de Transport al României”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Documentul la care s-a referit purtătorul de cuvânt- Master Planul de Transport aprobat de guvernul din 2016- indică însă altă prioritate: autostrada Pitești-Sibiu.

Statul încearcă să ademenească un privat în proiectul Ploiești-Brașov, proiect ce nu are un acord de mediu, cu 2 argumente:

  • În primul rând, un procent de 8% al valorii nete actualizate, în condițiile în care standardul UE, potrivit unei analize a Societății academice din România, realizată în ianuarie 2010, este de 5%. (Plata anuală de disponibilitate trebuie să țină cont și de o rată socială a discounturilor – un invers al dobânzii care pleacă de la principiul că un euro plătit astăzi este mai valoros decât un euro plătit, să zicem, peste 30 de ani.)
  • În al doilea rând, cu ideea că sistemul de taxare va fi implementat nu doar pe Ploiești-Brașov (ce face obiect al proiectului), ci pe întreaga autostradă București-Brașov. Taxa o încasează, evident, privatul.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr