luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 aprilie, 2013

Comisia Europeană a prezentat o propunere legsilativă pentru protejarea produselor din interiorul UE în fața importurilor extrem de ieftine sau care fac obiectul unei producții subvenționate din state terțe.

Potrivit unui comunicat al Comisiei, proiectul ”vizează adaptarea normelor UE în materie de luptă contra concurenței neloiale cauzate de importurile care fac obiectul unui dumping sau al unei subvenții, pentru a le adapta la dificultățile contemporane cu care se confruntă economia UE”.

Comisia susține că modificările propuse ar face ca apărarea comercială a UE să funcționeze mai bine pentru toate părțile interesate, inclusiv pentru producătorii și importatorii din UE.


Instrumentele antidumping și antisubvenții vor fi mai eficiente și mai bine aplicate pentru a proteja producătorii UE împotriva practicilor neloiale ale întreprinderilor străine și împotriva oricărui risc de retorsiune, a menționat sursa citată.

În privința importatorilor, Comisia Europeană susține că aceștia ”se vor bucura de o mai mare predictibilitate în ceea ce privește schimbarea nivelurilor taxelor, ceea ce le va permite o mai bună planificare a afacerilor”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Dorim să le oferim întreprinderilor din UE mijloace pentru a lupta mai eficient împotriva practicilor comerciale neloiale ale unor țări terțe, fără ca acest lucru să aibă efecte negative asupra consumatorilor sau a întreprinderilor din UE care se bazează pe importuri”, a declarat comisarul UE pentru comerț, Karel De Gucht.

Propunerea legislativă trebuie să fie aprobată de Consiliul UE și de Parlamentul European și nu va dobândi probabil forță de lege înainte de 2014.

Ce spune CE că va face, conform proiectului:

  • va îmbunătăți predictibilitatea pentru întreprinderi, informându-le în legătură cu orice măsuri provizorii antidumping sau antisubvenții cu două săptămâni înainte de instituirea taxelor;
  • le va oferi importatorilor rambursarea taxelor colectate în cursul unei anchete de reexaminare în perspectiva expirării măsurilor, în cazul în care concluzionează că nu este necesar să mențină mai mult de cinci ani măsurile de apărare comercială în vigoare;
  • va proteja industria UE prin inițierea de anchete din proprie inițiativă („ex officio”), fără să fi primit o cerere oficială din partea industriei, atunci când există o amenințare de retorsiune;
  • va descuraja ceilalți parteneri comerciali să adopte anumite practici comerciale neloiale prin instituirea de taxe mai mari la importurile din țările care acordă subvenții neloiale și creează distorsiuni structurale pe piețele lor de materii prime. În astfel de cazuri, UE se va abate de la regula sa generală a „taxei celei mai mici”, conform căreia taxa suplimentară este menținută în limita a ceea ce este strict necesar pentru a preveni un prejudiciu pentru o industrie din UE.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Ca orica masuri „pozitive”, aceasta va fi numai in beneficiul tarilor dezvoltate – produsele lor industriale si agricole, fiind mai bine protejate de concurenta.
    In tarile bananiere, ca Romania, care nu avem nici productie industriala, nici agricola, blocarea produselor ieftine – in raport cu „scumpetea” celor europene,va insemna o noua crestere a preturilor pentru populatie.
    In acest „UE”, de orice tip de masura beneficiaza numai tarile dezvoltate, iar cele sarace, suporta mereu,costul acestor beneficii!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

  1. Ca orica masuri „pozitive”, aceasta va fi numai in beneficiul tarilor dezvoltate – produsele lor industriale si agricole, fiind mai bine protejate de concurenta.
    In tarile bananiere, ca Romania, care nu avem nici productie industriala, nici agricola, blocarea produselor ieftine – in raport cu „scumpetea” celor europene,va insemna o noua crestere a preturilor pentru populatie.
    In acest „UE”, de orice tip de masura beneficiaza numai tarile dezvoltate, iar cele sarace, suporta mereu,costul acestor beneficii!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: