Comisia Europeană a lansat marţi o campanie prin care încurajează companiile să creeze mai multe centre de plasare a stagiarilor, pentru a creşte abilităţile şi potenţialul de angajare al tinerilor, indică un comunicat al CE.
Aceste locuri pot aduce beneficii şi companiilor, care le va permite acestora să identifice viitori angajaţi, care, prin ideile lor proaspete, să devină cheia viitoarei productivităţi şi competitivităţi.
În perioada 2012-2013, Comisia va furniza susţinere financiară în valoare totală de 280.000 de locuri de plasare a stagiarilor, prin intermediul programelor studenţeşti Leonardo da Vinci şi Erasmus.
Această campanie are ca scop combaterea şomajului în rândurile tinerilor, aspect care a atins rate inacceptabile în anumite ţări europene. De asemenea, campanie vizează promovarea destinaţiilor de plasare internaţionale, care pot ajuta la îmbunăţărirea aptitudinilor de limbi străine ale indivizilor, dar şi la creşterea încrederii în ei înşişi şi a adaptabilităţii acestora.
Campania este reprezentată de un site, care conţine informaţii şi link-uri despre cum să organizezi sau să găseşti un loc de plasare european şi de mai multe evenimente de profil, care vor avea loc în statele membre.