sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

6 februarie, 2019

Comisia Europeană nu aprobă fuziunea dintre Siemens și Alstom pe motiv că aceasta ar putea afecta concurența de pe piața sistemelor de semnalizare folosite pentru siguranța trenurilor de mare viteză.

”Fuziunea ar fi dat naștere unui liderul de piață incontestabil în rândul producătorilor de sisteme de semnalizare și, totodată, unui jucător dominant pe piața trenurilor de mare viteză.

Ar fi redus în mod semnificativ concurența pe ambele segmente, privând clienții, inclusiv operatorii de transport feroviar și administratorii infrastructurii feroviare, de alternative la achiziția acestor produse”, precizează un comunicat al executivului european.


Comunicatul CE menționează că cele două companii nu au remediat problemele semnalate de Comisie în domeniul concurenței.

Fuziunea ar fi adus împreună două dintre cele mai mari companii furnizoare de sisteme de semnalizare pentru metrou și calea ferată, precum și de material rulant.

Cele două concerne, francez și german, argumentau pentru această fuziune invocând pericolul concurenței chineze, care este în creștere.


Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză/an, în timp ce Alstom, doar 35.

În septembrie 2017, Siemens Mobility și Alstom S.A au anunțat public că vor, sub numele Siemens Alstom, să realizeze o fuziune la începutul anului 2019. Siemens urma să dețină peste 50% din noul concern.

Ancheta aprofundată a Comisiei arată că fuziunea ar afecta concurența din piață și ar duce la creșterea prețurilor sistemelor de semnalizare, care sunt esențiale pentru siguranța trenurilor de mare viteză.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Fondată în 1928, compania franceză Alstom are o cifră de afaceri de opt miliarde de euro și 34.500 de angajați.

Celebra companie germană Siemens a fost înființată în 1847, are o cifră de afaceri de 83 miliarde euro și un număr de 379.000 de angajați. Divizia Siemens Mobility datează din 2014 și reunește domeniile Mobility and Logistics, Rail Systems și Rail Electrification.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: