Green Deal: România are capacități de stocare a gazelor de seră de 11.000 de ori mai mari decât stochează în realitate

Atingerea țintei UE de neutralitate climatică (zero emisii nete de gaze de seră) implică eforturi considerabile inclusiv de stocare a acestora, dar datele din România privind… Mai mult›
10.01.2021
Locuirea în UE – România, cu cele mai aglomerate locuințe și cu facilități amânate de constrângerile bugetare

România este țara din UE cu cea mai mare pondere a persoanelor care locuiesc în condiții de supraaglomerare, potrivit datelor publicate pentru anul 2019 de… Mai mult›
10.01.2021
România – locul 7 în UE la ponderea energiei electrice din surse regenerabile, dar în regres pe ultimii patru ani

România s-a situat în 2019 pe locul 7 în UE la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, potrivit datelor publicate de Eurostat, înaintea Germaniei… Mai mult›
10.01.2021
Cifra de afaceri din comerț: +2,1% pe primele 11 luni din 2020, prin revenirea vânzărilor de produse nealimentare

Comerțul cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri cumulat pe primele unsprezece luni… Mai mult›
07.01.2021
Comisia Europeană deblochează POS Transport. 360 de milioane de euro aproape să intre în România
de Luminita Bogdan 24.6.2013
Comisia Europeană a decis deblocarea celor două axe presuspendate din Programul Operațional Sectorial Transport (POS T) pentru România, a declarat, luni, pentru cursdeguvernare.ro, Shirin Wheeler, purtător de cuvânt al comisarului european pentru politică reginală, Johannes Hahn.
Anunțul Comisiei Europene vine cu o întârziere de aproape două săptămâni, încă din 12 iunie autoritățile române așteptând decizia CE.
Conform unor surse guvernamentale, de când a fost plasat în presuspendare POS Transport, în octombrie 2012, și până acum, Autoritatea de Management a programului, de la Ministerul Transporturilor, a strâns 122 de cereri de rambursare a cheltuielilor efectuate în proiectele europene.
Cererile se referă la facturi în valoare totală de 2 miliarde de lei, din care 1,6 miliarde de lei (360 milioane de euro) reprezintă partea de finanțare de la Comisia Europeană.
În octombrie 2012, Comisia Europeană a plasat în presuspendare două dintre cele patru axe prioritare ale POS T (referitoare la infrastructura rutieră și feroviară).
Decizia Comisiei Europene a venit ca urmare a neregulilor la achizițiile publice efectuate înainte de octombrie 2011.