27 iunie, 2017

Comisarul Margrethe Vestager

Comisia Europeană a amendat marți compania Google cu 2,42 miliarde euro din cauza încălcării legislației europene antitrust.

Google, anunță un comunicat al Comisiei, a comis abuz de poziție dominantă, acordând avantaje ilegale unui alt produs Google, propriul serviciu de comparare a prețurilor din Google Shopping.

Amenda dictată împotriva Google reprezintă un record, cea mai mare amendă pronunțată anterior de Comisie fiind de 1,06 miliarde, dictată în 2009 împotriva Intel.


Potrivit Comisiei, Google are la dispoziție maximun 90 de zile să pună capăt practicilor abuzive pentru care a fost amendată, în caz contrar fiind pasibilă de penalizari zilnice de până la 5% din cifra de afaceri a grupului Alphabet.

”Practicile Google sunt ilegale conform normelor UE privind concurenta. A impiedicat alte companii cu merite sa concureze si sa inoveze. Si cel mai important: le-a luat consumatorilor europeni dreptul de a alege”, a justificat decizia Comisarul Margrethe Vestager.

FairSearch, una dintre companiile care au reclamat Comisiei practicile Google, a primit cu satisfacție decizia Bruxelles-ului.

”FairSearchprimește cu bucurie decizia Comisiei, care stabilește un puternic precedent pe care Comisia îl poate utiliza imediat pentru a reinstaura competiția bazată pe merite a altor instrumente de căutare, de tipul călătoriilor sau hărților locale. (…) De peste 10 ani, Google a abuzat, a folosit poziția de monopol a instrumentelor de căutare- unde deține o cotă de piață de 95% în Europa- pentru a submina instrumentele companiilor rivale și pentru a favoriza propriile vânzări online”, afirmă Thomas Vinje, purtătorul de cuvânt și consilier juridic al FairSearch.


În finalul declarației, FairSearch respinge orice aluzie că decizia Comisiei ar fi fost influențată de sentimente anti-americane. ”Factorii determinanți într-o anchetă sunt comportamentul abuziv și pozițiile dominante, nu naționalitatea. Să privim toate deciziile Comisiei și vom vedea că faptele vorbesc clar”, afirmă Thomas Vinje.

rejects any suggestion that this decision is motivated by anti-American sentiment.The determining factors are dominance and abusive conduct, not nationality. Look at the cases — the facts speak for themselves.

Ultima ”victimă” a Comisarului european pentru Concurență a fost Facebook, amendată în luna mai cu 110 milioane euro pentru dezinformarea autorităților europene în procesul de achiziție al WhatsApp.

Investigația asupra Google a durat un an după ce, în prealabil, părțile au negociat aproape 2 ani, fără succes, o înțelegere legată de politicile de căutare și reclamă ale Google.

Îngrijorările europene legate de practicile Google au apărut în 2010, atunci când Comisia a deschis o anchetă formală împotriva companirei californiene.

După doi ani, ancheta a scos la iveală două motive de îngrijorare. Primul, legat de modalitatea în care Google permite website-urilor să publice propriile reclame. Al doilea, legat de restricțiile impuse companiilor să ”exporte” propriile reclame din Google către alte platforme digitale.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: