24 februarie, 2016

platforma maisimpluPremierul Dacian Cioloș a prezentat miercuri, la începutul ședinței de Guvern, platforma maisimplu.gov.ro, unde românii pot transmite propuneri ce vor ajuta „Comisia de tăiat hârtii” să  debirocratizeze administraţia în relaţia cu cetăţenii.

Debirocratizarea se poate face simplu, a spus premierul, “valorificând şi sistemele informatice şi diferitele platforme informatice administrative pe care s-au dat milioane de euro şi care, multe dintre ele, încă nu sunt operaţionale”. “Dacă aceste sisteme informative administrative le-am conecta, n-ar mai trebui să solicităm atâta birocraţie cetăţenilor”, a adăugat Dacian Cioloș.

Principiile simplificării birocratice:

  • o instituţie să ceară o singură dată o informaţie de la un cetăţean și să o introducă în baza de date pentru a putea fi valorificată de câte ori e nevoie
  • transferul electronic al datelor între instituţii, pentru ca cetățenii să nu mai fie plimbați de la un ghișeu la altul
  • înlocuirea documentelor legalizate, acolo unde este posibil, cu declaraţii pe proprie răspundere, pentru a se evita costuri și birocraţie suplimentare
  • înlocuirea sau eliminarea documentelor sau procedurilor  care nu se mai justifică şi care pot fi înlocuite de proceduri digitale.

„Azi lansăm platforma a ceea ce am numit noi <<Comisia de tăiat hârtii>> care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcţionarea administraţiei care să ducă la o debirocratizare în relaţia cu cetăţenii mai ales.


Această platformă online are adresa <<maisimplu.gov.ro>> unde o să invităm cetăţenii, contribuabilii, să ne împărtăşească din experienţa lor din relaţia cu administraţia şi care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administraţie li se par complicate şi ar putea fi simplificate”, a spus premierul, la începutul ședinței de  Guvern de miercuri.

Dacian Cioloș a prezentat și câteva cazuri în care procedurile pot fi simplificate, economisind atât timpul cetățenilor, cât și pe cel al funcționarilor.

„Mamele care au născut trebuie să depună trei dosare cu de multe ori cam aceleaşi tipuri de documente, unul pentru indemnizaţia de creştererea copilului, altul pentru alocaţia de stat şi un altul pentru stimulentul de reinserţie.

Aceste trei dosare conţin cam aceleaşi documente şi trebuie să se plimbe de multe ori la aceleaşi instituţii cu trei hârtii în copie diferite.(…) Putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar în aşa fel încât administraţia să poată trata toate cele trei tipuri de indemnizaţii”, a explicat premierul.


De asemenea, a enumerat premierul, șomerii trebuie să plătească 30 de lei pentru a obţine documentele necesare obţinerii indemnizaţiei de şomaj:

„Aceste informaţii pot fi obţinute de către administraţie şi direct, solicitând informaţiile respective fără ca şomerul să mai trebuiască să plătească tot felul de taxe pentru tot felul de documente care pot fi obţinute direct de administraţie”, după depunerea unei simple cereri, a mai explicat Dacian Cioloş.

În cazul cazierului judiciar, situația este absurdă, pentru că el este cerut  chiar și de instituţia care îl eliberează, a spus premierul, oferind exemplul situației în care cineva solicită emiterea unui permis de conducere: „În Ministerul de Interne ai nevoie de un permis de conducere sau, eu ştiu, de un alt tip de document de identitate, trebuie să iei cazier judiciar. Prin sistemele informatice ar trebui să punem la punct o modalitate prin care să nu mai trebuiască oamenii să ia cazierul de la un ghişeu şi să-l ducă la celălalt ghişeu”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: