vineri

26 aprilie, 2024

19 ianuarie, 2022

Volkswagen şi Bosch vor contitui o societate mixtă pentru a echipa fabricile de celule de baterii, scrie Reuters citată de News.ro.

Compania mixtă va furniza sisteme de producţie de baterii şi va ajuta producătorii de celule de baterii să extindă şi să menţină centrele de producţie, a declarat marţi Volkswagen, adăugând că va deservi atât propriile fabric, cât şi altele din Europa.

”Europa are o singură şansă de a deveni puterea globală a bateriilor în următorii ani. Lucrăm pentru a construi un lanţ de aprovizionare european complet, localizat, pentru mobilitatea electronică Made in Europe”, a declarat Thomas Schmall, membru al consiliului Volkswagen, care este responsabil pentru planurile VW pentru baterii.


Companiile nu au spus cât de mult vor investi în acest proiect. Până acum, în Europa au fost anunţate fabrici de celule de baterii capabile să genereze puţin sub 900 de gigawaţi oră (GWh), potrivit datelor Alianţei Europene pentru Baterii (EBA), care urmează să constituie aproximativ 16% din producţia globală până în 2029.

Dar EBA a spus că o treime din bateriile globale ar trebui să fie produse în Europa până în 2030 pentru a reduce dependenţa de furnizorii care domină piaţa, mai ales cei din Coreea de Sud şi China.

Cea mai mare fabrică de baterii planificată din Europa este cea a Tesla, situată la Berlin, lângă fabrica sa de vehicule electrice, şi care va avea o capacitate maximă de producţie de peste 100 GWh.

Atât fabrica de baterii, cât şi cea de automobile aşteaptă încă aprobarea autorităţilor regionale pentru a începe producţia.


Volkswagen, care intenţionează să depăşească Tesla ca cel mai mare vânzător de vehicule electrice (EV), a anunţat planuri de a construi şase aşa-numite gigafabrici în Europa până la sfârşitul deceniului, cu o capacitate cumulată de 240 GWh, în încercarea de a controla cât mai mult posibil din lanţului de aprovizionare.

CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, care s-a ciocnit la sfârşitul anului trecut cu puternicul consiliu al lucrătorilor cu privire la strategia sa de electrificare, a declarat că divizia de baterii ar trebui să genereze vânzări de 20 de miliarde de euro până la sfârşitul deceniului şi că este pregătită pentru o vânzare parţială.

Producătorul auto VW, care şi-a majorat în decembrie anul trecut cheltuielile pentru electrificare în următorii cinci ani la 52 de miliarde de euro, s-a angajat să vândă exclusiv vehicule electrice în Europa începând cu 2035.

Pentru Bosch, asocierea îi va consolida rolul în tranziţia către vehiculele electrice, care pentru mulţi furnizori reprezintă o ameninţare existenţială, deoarece construirea unui vehicul electric necesită mai puţini paşi şi mai puţină muncă decât construirea unei maşini cu motor cu ardere internă.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: