Sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate va fi oprit luni, între orele 19.00 și 24.00. Decizia a fost luată pentru ca SIVECO să înceapă de urgență intervențiile la platformă. Reamintim că aceasta a funcționat cu mari întreruperi și erori după 1 mai.
Mai întâi, specialiștii companiei vor analiza starea în care a ajuns platforma după expirarea contractelor pentru mentenanța bazei de date Oracle a compenentelor PIAS. Abia după aceea vor interveni pentru a repara defecțiunile apărute în acest interval.
Confruntată cu riscul de a vedea întregul sistem intrând în colaps, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a decis să apeleze l ajutorul SIVECO, „fără costuri din partea CNAS”, conform unui comunicat al instituției publice.
(Citiți și”A crăpat: Datele din sistemul informatic al Casei Asigurărilor de Sănătate nu mai pot fi certificate fără dubii. Nimeni nu mai poate garanta nici funcționarea sistemului și nici corectitudinea datelor”)
Baza de date a rămas fără mentenanță după ce contractul SIVECO a expirat la 31 martie, fără ca CNAS să demareze licitația pentru aceste servicii.
Casa reamintește că:
Serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line din data de 7 mai 2018 și până la soluţionarea problemelor platformei informatice, vor putea fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii mai 2018.
Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate off-line, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare:
- a) ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – din data de 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS;
- b) ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – din data de 10 mai 2018 și până la remedierea PIAS.