luni

22 aprilie, 2024

4 mai, 2020

Posibilitatea ca pacienții să fie consultați prin telefon sau online și trimiterea rețetelor pe email sau alte mijloace electronice, vor fi prelungite și după înlăturarea stării de urgență, la 15 ami, potrivit unui comunicat transmis luni de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Măsura fusese solicitată de furnizorii de servicii medicale, ținând cont că riscul de infectare cu Covid-19 nu va dispărea odată cu ridicarea stării de rugență.

Comunicatul CNAS:


O mare parte din măsurile de protecție instituite în sistemul de sănătate prin Ordonanțe militare, care s-au dovedit benefice pentru pacienți,vor fi menținute și în perioada următoare. Scopul menținerii acestora este limitarea răspândirii infecției cu virus SARS-COV-2 în rândul populației care accesează servicii medicale.

În urma consultărilor cu specialiștii din domeniul sănătății vor fi stabilite reglementările necesare privind modul de acordare aserviciilor medicale, care vor face obiectul unui proiect de act normativ ce  va fi supus aprobării Executivului.

Limitarea răspândirii noului coronavirus și accesul în siguranță la servicii medicale vor rămâne prioritare în sistemul de sănătate. Pe perioada stării de urgență, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a transmis recomandarea ca, atunci când apare o problemă de sănătate, pacientul să se adreseze mai întâi telefonic medicului de familie, urmând ca acesta să decidă, după caz, dacă îi acordă o consultație la distanță, îl cheamă la cabinet pentru o consultație clasică sau îl direcționează către un medic specialist. Această recomandare va rămâne valabilă și în perioada următoare, când  CNAS  va promova toate reglementările referitoare la modalitatea de acordare a serviciilor medicale ce vor intra în vigoare.

„O parte din restricțiile instituite prin Ordonanțele militare vor fi înlocuite cu noi reglementări, dar este necesar și un grad mai mare de responsabilitate din partea populației. Facem apel către cetățeni să adopte în continuare un comportament prudent, în concordanță cu recomandările specialiștilor, pentru a preveni îmbolnăvirile cu COVID-19”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.


Patronatul Furnizorilor de servicii Medicale Private (PALMED) a solicitat încă de săptămâna trecută reglementarea accesului la serviciile prin telemedicină şi după data de 15 mai, după ce consultațiile prin telefon și online s-au dovedit eficiente în această perioadă cu restricții de deplasare.

Mai bine de jumătate din activitatea unităţilor medicale private a fost realizată prin telemedicină, conform PALMED, iar în cazul cabinetelor individuale procentul a ajuns la aproximativ 80% din activitate.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Consider ca pastrarea regulilor instituite in perioada starii de urgenta, este o masura absolut necesara in cabinetele din ambulatoriile de specialitate. Fiecare unitate, functie de spatiile aferente, trebuie sa isi organizeze activitatea astfel incat sa se evite stationarea pacientilor in salile de asteptare. Consultatiile telefonice si telemedicina trebuiesc pastrate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Consider ca pastrarea regulilor instituite in perioada starii de urgenta, este o masura absolut necesara in cabinetele din ambulatoriile de specialitate. Fiecare unitate, functie de spatiile aferente, trebuie sa isi organizeze activitatea astfel incat sa se evite stationarea pacientilor in salile de asteptare. Consultatiile telefonice si telemedicina trebuiesc pastrate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: