Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă de marți dimineață de la ora 7,00 din cauza unor probleme tehnice, anunță CNAS. Medicii acuză însă că sistemul nu a funcționat deloc nici luni dimineața, iar de șase zile poate fi folosit foarte greu.
Potrivit unui comunicat de presă al CNAS, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/ se eliberează în regim offline.
„Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art. 199 — 202 din HG 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 — 364 din HG 206/2015, cu modificările și completările ulterioare”, se arată în comunicat.
Până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale menționate, mai menționează comunicatul.
Medicii de familie acuză că sunt probleme de șase zile
Potrivit preşedintelui Societăţii Naţionale de Medicină de Familie, Rodica Tănăsescu, sistemul informatic nu a funcționat nici luni dimineață și merge cu sincope de șase zile:
„E a sasea zi lucratoare in care nu merg sistemele informatice. CNAS refuza in continuare sa isi asume esecul si nefunctionalitatea platformei.
Refuzand sa comunice public acest lucru rezolva economii importante in sistem, multi dintre pacienti refuzand sa aiba rabdare (si pe buna dreptate), adica isi achita cu pret intreg consultatiile si retetele.
Neasumandu-si nefunctionalitatea, pe langa faptul ca dovedeste o crasa lipsa de respect fata de milioane de asigurati platitori si mai bine de o suta de mii de medici si asistenti, permite cu buna stiinta imputarea ulterioara a acestor servicii, asa cum face de mult, tot medicilor!
Mi se pare un cinism nemasurat si nu inteleg deloc de ce presa nu pune presiune pe responsabili, ma rog, pe cine inca nu a luat DNA-ul”, a scris Rodica Tănăsescu pe Facebook.
Mentenanța, câștigată anul treuct de Teamnet
Anul trecut, mentenanța sistemului a fost câștigată prin licitație de Teamnet, compania fondată de Sebastian Ghița, care a obținut două contracte pentru trei ani cu CNAS:
- pentru furnizarea serviciilor de help-desk, mentenanţă şi suport tehnic aferente componentei aplicative a sistemului informatic CEAS (cardul de sănătate), în valoare de 14,8 milioane lei fără TVA
- furnizarea serviciilor de administrare, suport tehnic şi mentenanţă hardware pentru Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) – contract în valoare de 7,5 milioane lei fără TVA
Compania a intrat în insolvență din luna martie și de la data deschiderii procedurii a obținut contracte noi în valoare de 79,22 milioane de lei.