sâmbătă

20 aprilie, 2024

18 noiembrie, 2014

Cum arată tronsonul Gilău-Câmpia Turzii, pentru care CNADNR scoate la licitaţie lucrări estimate la 25,9 milioane euro

CNADNR caută constructor pentru finalizarea celor 52 km de autostradă construiţi de Bechtel în România pe tronsonul Câmpia Turzii- Gilău, deschişi circulaţiei în 2009-2010 chiar dacă lucrarea fusese finalizată în proporţie de 97%.

Pentru finalizarea acestui tronson, parte a autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Borş, CNADNR estimează, potrivit caietului de sarcini, că va plăti lucrări până la 114,4 milioane lei (25,9 mil. euro), cu TVA.

Din aceşti bani se vor plăti, chiar dacă mai sunt de executat 3% din lucrări iar drumul este deschis circulaţiei, şi activităţi de proiectare.

Potrivit unui anunţ publicat de CNADNR, pe lângă proiectare constructorul mai trebuie să realizeze documentaţiile necesare autorizaţiilor şi avizelor de execuţie, lucrări de construcţie şi remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de garanţie.


Durata acordului, finanţat cu bani de la buget, va fi de 42 de luni de la data atribuirii.

Lucrările vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar constructorii interesaţi pot depune ofertele sau cererile de participare până la 9 ianuarie.

Factura tăiată de Bechtel

Primii 42 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilău, au fost inauguraţi în decembrie 2009, încă circa 10 kilometri fiind deschişi un an mai târziu.

Pentru cei 52 de kilometri daţi în folosinţă şi pentru lucrările începute pe alte secţiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro.


Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care ar fi trebuit finalizat până în 2012. Contractul a suferit însă, în decursul timpului, mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei americane încă 37,2 milioane de euro şi acoperind datorii de 50 milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, declara la finele lunii iulie că Autostrada Transilvania are “un viitor luminos” şi estima că finalizarea construcţiei ar putea avea loc în anul 2017.

Planuri, proiecte, programări

Ministrul Ioan Rus a revizuit drastic targetul avansat de predecesorul său la conducerea instituţiei, Dan Şova, cu privire la construcţia de autostrăzi. Astfel, România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit Master Planului de Transport aflat încă în dezbatere publică, în condiţiile în care fostul ministru Dan Şova promitea, în aprilie, 1.800 kilometri noi de autostradă până în anul 2020.

Pentru 2014, CNADNR a programat deschiderea traficului pe 56 de kilometri de autostradă, urmând ca anul viitor să fie inaugurate două porţiuni, însumând 17 kilometri (o secţiune de tronson pe Arad-Nădlac şi şoseaua de legătură între centrul Capitalei şi autostrada spre Ploieşti).

Lungimea totală a reţelei de autostrăzi din România numără în prezent aproximativ 670 km. La finele săptămânii trecute a fost inaugurat lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, în lungime de 22 de kilometri, acesta fiind singurul tronson finalizat deocamdată în 2014.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. 1- Cum se poate estima valoarea unei lucrari din moment ce ipoteticul constructor are sarcina (viitoare) citez : ” pe lângă proiectare constructorul mai trebuie să realizeze documentaţiile necesare autorizaţiilor şi avizelor de execuţie, lucrări de construcţie şi remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de garanţie” ?
    2- Exista un tabelar al valorii lucrarilor necesare ?
    3- Se cunost aceste lucrari de executat (pentru a calcula valoarea lor) in absenta unui proiect ?

    4- 1,2 miliarde euro pentru 52 km de autostrada ? Sinteti constienti ca e un record mondial ? 🙂

    Organele abilitate nu se sesizeaza din oficiu sau au primit „telefon” sa se uite in alta parte ? 🙁

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. 1- Cum se poate estima valoarea unei lucrari din moment ce ipoteticul constructor are sarcina (viitoare) citez : ” pe lângă proiectare constructorul mai trebuie să realizeze documentaţiile necesare autorizaţiilor şi avizelor de execuţie, lucrări de construcţie şi remedierea eventualelor defecte apărute în perioada de garanţie” ?
    2- Exista un tabelar al valorii lucrarilor necesare ?
    3- Se cunost aceste lucrari de executat (pentru a calcula valoarea lor) in absenta unui proiect ?

    4- 1,2 miliarde euro pentru 52 km de autostrada ? Sinteti constienti ca e un record mondial ? 🙂

    Organele abilitate nu se sesizeaza din oficiu sau au primit „telefon” sa se uite in alta parte ? 🙁

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: