marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 august, 2021

China a emis un proiect de instrucţiuni pentru reglementarea algoritmilor folosiţi de furnizorii de servicii de internet pentru a le face recomandări utilizatorilor, ca parte a eforturilor de a proteja confidenţialitatea şi securitatea datelor consumatorilor, relatează Reuters, potrivit Agerpres.

Decizia survine în contextul unei ample campanii a Beijingului de reglementare a internetului. Autorităţile au sancţionat companii din diverse motive, de la monopol şi până la încălcarea confidenţialităţii consumatorilor.

Furnizorii de internet trebuie să respecte etica afacerilor şi principiile corectitudinii şi nu ar trebui să creeze modele de algoritmi care să îi îndemne pe utilizatori să cheltuiască mari sume de bani sau să cheltuiască bani într-un mod care ar perturba ordinea publică, a transmis într-un comunicat autoritatea de reglementare a internetului din China.


Algoritmii nu ar trebui folosiţi pentru a crea conturi de utilizatori false, iar utilizatorii ar trebui să poată avea opţiunea de a închide uşor serviciile de recomandare ale algoritmilor, a precizat Administraţia Spaţiului Cibernetic, adăugând că proiectul este în dezbatere publică până la 26 septembrie.

La începutul acestui an, Asociaţia de Protecţie a Consumatorilor din China a criticat companiile de internet pentru folosirea de date personale în mod necorespunzător şi pentru ”intimidarea” oamenilor prin campanii promoţionale şi îndemnuri la cumpărături. Media de stat au lansat de atunci multe apeluri la reglementarea utilizării unor astfel de algoritmi.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Companiile de internet folosesc la nivel global algoritmi pentru a anticipa preferinţele utilizatorilor şi pentru a face recomandări. În China, printre companiile afectate de noile reglementări se numără Alibaba Group, gigant al comerţului online, Didi Global, firmă de aplicaţii pentru servicii de transport, şi ByteDance, proprietara reţelei de socializare TikTok.

China a adoptat recent o lege privind securitatea datelor, care va intra în vigoare la 1 septembrie şi care urmăreşte să protejeze drepturile utilizatorilor de internet în spaţiul cibernetic şi să impună limite dezvoltării rapide a industriei internetului.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: