marți

16 aprilie, 2024

15 aprilie, 2013

Adunarea Generală a Acționarilor a respins, luni, planul de administrare al echipei de la conducerea CFR SA, fapt care echivalează cu încetarea mandatului noului Consiliu de Administrație, numit la finele anului 2012. Cu această ocazie, Dimitris Sophocleos, numit director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR pe 14 ianuarie 2013, și-a anunțat demisia.

Conducerea Companiei a denunțat, cu această ocazie, invocând rezultatele pozitive din ultimele luni, faptul că decizia AGA, în speță a Ministerului Transporturilor este una politică, ministerul pierzând controlul asupra companiei și finanțărilor:

„Conducerea Companiei Nationale CFR SA a luat act, cu surprindere şi regret, de respingerea Planului de administrare de către acţionariatul reprezentat de Ministerul Transporturilor (…) Apreciem că această schimbare intempestivă nu este fundamentată de raţiuni economice, situaţia companiei îmbunătăţindu-se în ultimele luni, ci mai degrabă de disperarea factorului politic de a pierde influenţa asupra resurselor unei companii de stat şi a finanţărilor europene” – se arată în comunicatul de presă transmis de conducerea CFR SA.


„Considerăm că în acest moment angajamentele luate de România în faţa instituţiilor financiare internaţionale sunt puse în pericol, alături de credibilitatea reprezentanţilor Guvernului în acest raport. Ca rezultat al respingerii planului de administrare mi-am prezentat demisia din poziţia de director general al CFR”, a declarat Dimitris Sophocleous, citat în comunicat.

Conducerea CFR SA mai precizează că primul control al companiei la Regionala Iaşi indică neregularităţi majore în procedurile de achiziţii.

„Am identificat o serie largă de probleme în activitate, care au produs pierderi societăţii şi sunt în diferite stadii, şi care sperăm să fie confirmate”, se mai spune în comunicat.

Conducerea privată a companiei a arătat că după trei luni de la preluarea mandatului a obţinut deja rezultate pentru companie fiind date ca exemplu reducerea arieratelor faţă de bugetul de stat de


la 620 milioane lei în decembrie 2012 la 540 milioane lei în martie 2013, plata la zi a contribuţiilor pentru angajaţi, după o lungă perioadă de întârzieri, şi sume în plus de 1,3 milioane lei anual după renegocierea chiriilor.

„Preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale CFR SA Lucian Isar şi directorul general Dimitris Sophocleous îşi exprimă, în acest context, îngrijorarea provocată de maniera netransparentă prin care a fost întrerupt şi pus sub semnul întrebării procesul de transformare pozitivă a companiei”, mai arată comunicatul.

Managementul menţionează că de la preluarea mandatului a demarat renegocierea cu furnizorii pentru reducerea sumelor plătite de CFR SA, a început procesul de recrutare a noilor directori, s-au obţinut peste 9 milioane lei din vânzarea unui prim lot de material de cale ferată folosită, prin Bursa de Marfuri, şi s-a reuşit pregătirea şi livrarea în scurt timp, în două luni, a planului de management şi administrare, care include reorganizarea companiei.

„Din păcate, arieratele la furnizarea de energie electrică sunt în creştere, pentru că CFR Marfa şi CFR Călători nu au plătit decât 35% din totalul facturilor emise de CFR SA. În ciuda pierderilor operaţionale mari, pe care le gestionăm prin planul nostru de transformare pentru primele trei luni ale anului 2013, am obţinut profit contabil, în creştere cu 150 milioane lei comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, se mai spune în comunicat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: