Cererile de mediere a disputelor cu firmele de asigurări s-au dublat față de anul trecut - CursDeGuvernare.ro
miercuri

20 octombrie, 2021

Cererile de mediere a disputelor cu firmele de asigurări s-au dublat față de anul trecut

10 noiembrie, 2020

Peste 1.000 de cereri de soluționare a diferendelor dintre consumatori și firmele care furnizează servicii financiare (de asigurări, în proporție de 99%) au fost adresate Entității de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin), de la începutul anului şi până în prezent, a anunţat marți Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Până la sfârșitul anului s-ar putea înregistra 1.200 de cereri, adică mai mult decât dublu față de anul trecut (522), iar numărul cererilor soluționate ar putea fi de asemenea aproape dublu față de anul trecut (600 față de 315), potrivit ASF.

Consumatorii în plus au primit aproximativ 2,95 milioane de lei, ca urmare a derulării procedurilor de conciliere de către SAL-Fin, în perioada 2016 – Semestrul 1 din 2020.


SAL-Fin este o structură creată în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) cu scopul de a permite consumatorilor să apeleze gratuit la un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor din domeniul financiar nonbancar.

 

Anul trecut, litigiile au vizat în proporțiie de 93,2% asigurările de răspundere auto civilă (RCA), potrivit raportului Sal-Fin.


În perioada 2016 – semestrul I 2020, litigiile au vizat, în proporție de 99%, aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor polițe de asigurare, iar în cazul răspunderii civile auto (RCA), acestea au reprezentat circa 84% din total.

Serviciile de soluţionare alternativă prin SAL-Fin sunt gratuite, iar durata medie de soluţionare a unui litigiu este de 27 de zile pentru procedura prin care doar se propune o soluţie părților şi de 55 de zile pentru procedura în care se impune o soluţie.

SAL-Fin este omologul pentrju piața nebancară a Centrului de Soluționare alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB).

(Citiți și: „86% din negocierile dintre consumatori și bănci s-au încheiat cu un acord între părți. Un client a obținut reduceri de costuri de 300.000 de lei”)

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În virtutea Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, SAL-Fin „aplică proceduri de soluţionare alternativă a litigiilor într-un mod independent, imparţial, transparent, eficace, rapid şi echitabil, în scopul asigurării unui nivel înalt de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei”, potrivit instituției.

„Evoluţia numărului de cereri primite spre soluţionare (de la 32 în anul 2016 la circa 1.200 prognozate pentru sfârşitul acestui an) indică creşterea constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluţiile oferite de conciliatorii SAL-Fin. Această stare de fapt este demonstrată şi de evoluţia numărului de litigii rezolvate. Astfel, de la înfiinţarea SAL-Fin (2016) şi până la sfârşitul lunii iunie a acestui an, au fost soluţionate 885 de litigii”, spune un comunicat al ASF.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr