Dacia Lodgy, cel mai nou model al gamei constructorului auto de la Mioveni, a fost dezvăluit, marţi, în mod oficial, la Salonul Auto de la Geneva, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută de către Carlos Tavarez, şeful Biroului de Operaţiuni al Grupului Renault, şi transmisă în direct pe site-ul Dacia – transmite AGERPRES.
„Dacia nu este numai un brand de low-cost ci şi o achiziţie inteligentă. Proprietarii Dacia sunt mândri de maşina pe care au ales-o. Lodgy reprezintă o nouă promisiune pentru segmentul de MCV. Am lansat Lodgy, o maşină care pe segmentul ei are un preţ similar cu cel al altor mărci şi chiar mai mic. Acesta nu este ultimul capitol al Dacia din 2012”, a declarat, marţi, şeful Biroului de Operaţiuni al Renault Group.
Modelul de serie Dacia Lodgy reprezintă versiunea finală a lui Lodgy Glace, maşina de competiţie pe care producătorul autohton a prezentat-o în toamna anului trecut.
Astfel, Lodgy are o lungime de 4,5 metri, cu 0,5 metri mai lung decât modelul de competiţie, şi oferă un volum considerabil al portbagajului, inclusiv în varianta cu şapte locuri.
Numele maşinii aminteşte de englezescul ‘lodge’ şi reprezintă o trimitere directă la trăsătura esenţială, respectiv capacitatea de a găzdui o întreagă familie şi bagajele sale.
Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. În toamna anului trecut, producătorul autohton a publicat primele informaţii despre modelul Lodgy Glace, o maşină de competiţie inedită.
Cu ocazia celei de-a treia participări la Trofeul Andros, Dacia a ieşit din nou din tipare, înscriind în cursă pentru prima oară în istoria competiţiei un monovolum: Lodgy Glace.
Dacia Lodgy va fi lansată, oficial, pe piaţa românească în luna iunie, iar imediat după vacanţa de vară constructorul auto a anunţat prezentarea unei noi furgonete.
Maşina va fi comercializată la preţuri cuprinse între 9.500 şi 14.700 euro cu TVA şi va avea o garanţie de trei ani sau 100.000 km. În lista cu motorizări a apărut un propulsor nou de 1,2 litri, turbo, ce dezvoltă 115 CP.
Potrivit datelor companiei, vânzările de automobile Dacia au scăzut, anul trecut, cu 1,5% la nivel global, de la 348.723 unităţi la 343.233 unităţi, şi cu 16% pe piaţa internă, de la 36.730 unităţi la 30.867 unităţi.
Cel mai vândut model a fost SUV-ul (sport utility vehicle) Duster, cu 161.203 unităţi, urmat de gama Logan – 95.452 unităţi şi Sandero – 86.578 unităţi.
În România, vânzările Dacia au fost de 30.867 unităţi, iar gama Logan a reprezentat axa principală din punct de vedere comercial, cu 21.099 unităţi. Totodată, au mai fost vândute 2.519 maşini Sandero şi 7.249 Duster.
Peste 15.000 dintre maşinile Dacia livrate pe piaţa internă au fost vândute prin programul de înnoire a parcului auto.
Principalele destinaţii de export în 2011 au fost Franţa, Germania şi Italia. În prezent, în lume circulă 1,8 milioane de automobile Dacia.