miercuri

22 mai, 2024

10 aprilie, 2020

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator al  Spațiului Privat Virtual (SPV).
Persoanele fizice care nu dețin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă,  precizează un comunicat al Agenției Naționale de  Administrare Fiscală  (ANAF), emis vineri.

Pentru a se înregistra în SPV, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, persoanele  fizice  au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF, spune ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:

  • decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
  • decizie referitoare la obligații de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau
  • somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.
  • numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somație emisă începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu ușurință în mediul electronic.

În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul „Tipul de aprobare”, persoanele fizice, care dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plată accesorii, selectează opțiunea „Verificare număr document”, iar câmpul „Număr document” să fie completat cu numărul documentului.

Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică.

SPV permite obþinerea informațiilor privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu.


SPV poate fi accesat direct din pagina principală a www.anaf.ro, secțiunea ‘’Servicii Online – Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice și juridice Spațiul Privat Virtual’’.

ANAF spune că SPV e disponibil 24 de ore din 24.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: