”Nu-l putem lăsa doar pe Zuckerberg să decidă”: UE pregătește noi reglementări ale platformelor sociale după reacția acestora la revoltele din SUA

Lideri europeni privesc cu îngrijorare modul în care Facebook și Twitter au tratat în Statele Unite ”cazul Trump” și consideră că social media are nevoie… Mai mult›
11.01.2021
Deficitul comercial la 11 luni a ajuns la 7,5% din PIB-ul estimat – Dacia revigorează sectorul de mașini

Deficitul balanței comerciale a ajuns la 16,43 miliarde euro după primele 11 luni ale anului (circa 7,5% din PIB estimat), potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult›
11.01.2021
Green Deal: România are capacități de stocare a gazelor de seră de 11.000 de ori mai mari decât stochează în realitate

Atingerea țintei UE de neutralitate climatică (zero emisii nete de gaze de seră) implică eforturi considerabile inclusiv de stocare a acestora, dar datele din România privind… Mai mult›
10.01.2021
Locuirea în UE – România, cu cele mai aglomerate locuințe și cu facilități amânate de constrângerile bugetare

România este țara din UE cu cea mai mare pondere a persoanelor care locuiesc în condiții de supraaglomerare, potrivit datelor publicate pentru anul 2019 de… Mai mult›
10.01.2021
Cartel Alfa cere ca disponibilizările de la Tarom să înceapă cu posturile de conducere
de Mariana Bechir , 29.6.2020
Confederația cartel Alfa solicită Guvernului ca restructurarea Tarom să înceapă și să vizeze în mod prioritar posturile de conducere, întrucât rezultatele companiei demonstrează incapacitatea celor instalați în aceste funcții.
Aproximativ un sfert din personalul actual al Companiei Naționale Tarom va fi disponibilizat în cadrul procesului de restructurare început deja.
Tarom a pierdut după 2007 peste 600 milioane de dolari, pierderi pentru care nimeni nu este responsabil, atrag atenția sindicaliștii.
Organigrama, explică organizația sindicală, “s-a lărgit constant în ultimii ani, cu diversele echipe de consilieri pe care le-au adus numeroșii directori care s-au perindat succesiv la conducerea acestei companii. Mulți dintre aceștia și-au găsit un loc călduț, plătit generos, rămânând în companie pe cvasi-sinecuri”.
“Mai mult decât atât, aceștia “s-au asigurat” suplimentar împotriva concedierii, prin sume compensatorii exorbitante trecute în contract, fără nicio transparență sau vreun proces de negociere colectivă. Aceste abuzuri din cadrul companiei reprezintă un subiect de competența DNA, instanță de altfel sesizată de sindicate de-a lungul timpului”, mai menționează comunicatul cartel Alfa.
Cartel Alfa mai transmite Guvernului:
În ultimii 12 ani, ca urmare a acestei politici de distrugere, compania a decăzut, pierzând sau renunțând la rute externe, acumulând pierderi și împingând spre concurență personal supra-calificat, pe a cărui pregatire s-au cheltuit sume considerabile, cu consultanta externă plătită pe sume exorbitante, Tarom devenind practic cel mai mare furnizor de personal calificat în domeniul aviației de transport din țară.
Un exemplu este in cadrul procesului de achiziții de avioane noi, în care s-a stabilit vânzarea avioanelor vechi.
Acest proces trebuia să aducă cât mai mulți bani companiei, dar s-a dovedit un alt proces de „înaltă competență”, fiind realizat la prețuri de vânzare a avioanelor ATR 42 sub valoarea prețului pieței, conform deciziei Adunării Generale a Acționarilor din martie 2020.
În acest context, nu salariații sunt responsabili de această situație, ci deciziile luate la nivel de management.
(…)
În concluzie, Confederația Națională Sindicală “Cartel ALFA” vă solicită să evitați să transformați lucrătorii în țapi ispășitori pentru ceea ce este un dezastru determinat de incompetență managerială și jaf politic, să respectați transparența și obligația de consultare și informare a lucrătorilor prin dialog social în vederea găsirii de soluții alternative de eficientizare și relansare economică, nu numai prin politica de personal.
Dacă doriți cu adevărat să salvați această companie de mare tradiție a României, atunci luați toate măsurile necesare pentru a orienta procesul de restructurare al Companiei Naționale Tarom exact acolo unde trebuie, la nivelul personalului de conducere, directori și foști sau actuali consilieri care nu au expertiză și/sau experiență în aviația de transport, având în schimb salarii și beneficii disproporționate și complet nejustificate în raport cu responsabilitatea și eficiența în companie.
Guvernul a aprobat în aprilie un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro pentru Tarom, pentru a ajuta compania să reziste crizei generate de pandemia Covid-19.