Pe fondul escaladării conflictului comercial dintre SUA și China și cu taxele vamale impuse de americani importurilor din Mexic, acțiunile europene nu au mai avut din 2016 o lună atât de proastă, scrie Bloomberg.
Indicele pan-european Stoxx 600 a scăzut până la 366,76 puncte, adică cu 1,4% față de joi.
În luna mai, indicele a pierdut 5,7%, cea mai mare scădere lunară din ianuarie 2016.
„În condițiile în care negocierile comerciale merg în direcția greșită. ne putem aștepta la o vară rece pentru acțiuni. Tarifele impuse Mexicului nu ajută la îmbunătățirea sentimentului, iar piețele așteaptă și mai multe vești, astfel că fuga către activele sigure va continua”, a declarat pentru Bloomberg Guillermo Hernandez Sampere, director tranzacționare la firma germană de management a activelor MPPM EK.
Industria auto este cea mai afectată pe bursele europene și se îndreaptă spre o scădere de 14%.
Acțiunile Fiat Chrysler Automobiles scad cu 4,7% pe bursa de la Milano, iar Volkswagen pierde 3,7% la Frankfurt, din cauza expunerii la tarifele impuse importurilor din Mexic.
Pe bursa de la Paris, Renault a pierut 4,6%.
Donald Trump a anunțat că va impune noi tarife vamale tuturor importurilor provenite din Mexic. Taxele ar urma să crească progresiv până la încetarea fluxului de imigranți. Astfel, taxele vamale vot fi stabilite la 5% începând cu 10 iunie, la 10% pe 1 iulie, 15% pe 1 august, 20% pe 1 septembrie și 25% pe 1 octombrie dacă autoritățile mexicane nu adoptă măsuri pentru a opri creșterea numărului de imigranți care încearcă să pătrundă ilegal pe teritoriului SUA.
La nivel mondial, tensiunile comerciale au șters peste 2.000 mld. dolari din valoarea acțiunilor
Pierderile la nivel mondial se ridică la peste 2.000 milidarde de dolari, scrie Reuters, prleuată de Mediafax.
Companiile care compun indicele global MSCI a scazut cu 0,8%, pierdere lunară fiind 6,2%, echivalentul a peste 2.000 de miliarde de dolari, potrivit Datastream.
Indicele japonez Nikkei și indicele MSCI Asia Pacific au scăzut cu aproape 8% în mai, subliniind sensibilitatea regiunii în raport cu comerțul mondial.