Chestiunea

Cele 6 bombe care au aruncat în aer deficitul pe ultima sută de metri

Deficitul de 4,4% din PIB, aprobat de guvern joi seară la ultima rectificare, este rezultatul unei construcții bugetare făcute în martie 2019 de către guvernul… Mai mult

28.11.2019

Interviu

Germania, în criza psihologică dintre post-naționalism și ”Germany-first”: interviu cu Jan Techau

Textul de mai jos e o scurtă înșurire de fragmente din interviul acordat CRONICILOR Curs de Guvernare de Jan Techau – directorul Programului Europa de… Mai mult

28.11.2019

Chestiunea

Starea Sănătății în UE 2019 / Problema României: Dependența de serviciile spitalicești, cauza principală a ineficienței sistemului

Cheltuielile pentru sănătate ale României au atins un minim istoric și sunt cele mai mici din UE, atât pe cap de locuitor, cât și ca… Mai mult

28.11.2019

Digital

Experiența finlandeză – mic curs de civilizare digitală. Ce ar fi trebuit să facă ANAF pentru informatizare, transparență, eficiență

România a ratat ocazia de a avea un sistem modern, informatizat, de colectare a taxelor, deși s-a bucurat atât de expertiză din partea Băncii Mondiale… Mai mult

28.11.2019

Cronicile

Bulgaria își reformează sistemul de vignetă: nicio taxă pentru drumurile în stare proastă

de Vladimir Ionescu , 31.7.2018

Bulgaria trece, de la 1 ianuarie 2019, la un sistem electronic de vignete, similar cu cel care funcționează în România. Diferența semnificativă: șoferii vor fi taxați doar dacă circulă pe drumuri în stare corespunzătoare.

Potrivit estimărilor oficiale citate de Digi 24, la finele etapei de implementare a vinietei electronice veniturile Bulgariei din taxa de drum le vor depăși pe cele ale României. Banca Mondială, care este consultant în construcția sistemului, a elaborat 18 scenarii diferite privind posibilele venituri și costuri inregistrate.

Peste 800 de milioane de euro vor fi generate anual de nou sistem de taxare a șoselelor din Bulgaria, potrivit agenției de presă bulgare Novinite.com. Agenția citează un răspuns scris din partea ministrului regional, Nikolay Nankov, în urma unei întrebări a deputatului BSP – Georgi Gikov.

Radio Bulgaria informează că mărimea taxei va varia cu tipul de drum. Pentru drumurile în stare proastă nu va fi plătită nicio taxă. Guvernul mai intenționează introducerea unei viniete de weekend, mai ieftină decât cea săptămânală.

Veniturile anuale ar urma să varieze de la 661 milioane leva (peste 330 milioane euro) la 1,49 miliarde leva (750 milioane euro) din 2019. Sumele sunt mult peste cele obținute de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) situate la cel mult 250 de milioane de euro.

Ministrul Nankov explică că așteptările sunt că vor fi generate venituri de peste 800 de milioane de leva, ceea ce ar permite mai mulți bani pentru drum reparație

Agenția de infrastructură rutieră a Bulgariei a semnat un contract pe 15 ianuarie cu un consorțiu condus de Kapsch TrafficCom din Austria pentru a construi un sistem de taxare rutieră care se așteaptă să tripleze veniturile anuale ale agenției și să sporească finanțarea disponibilă pentru reparațiile rutiere.

Noutatea sistemului este reprezentată de faptul că nu întreaga infrastructură rutieră va fi tarifată, ci doar care se află în stare bună. Potrivit ministrului Nankov, vor fi între 8.000 și 15.000 km de drumuri care vor fi taxați, el adăugând că cifra superioară este „puțin probabilă”.

Sporul de venituri nu va veni de la automobiliști. Acestea vor veni în întregime din camioane de marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone și autobuze. Taxarea camioanele TIR de peste 3,5 tone va funcționa din luna august a anului viitor.

În prezent, venitul anual al Bulgariei de la impozitul pe autostradă este de aproximativ 350 de milioane de leva (aproximativ 175 milioane euro) însă Agenția Infrastructură Rutieră prognozează că va primi mai mult de un miliard de leva în primul an complet al funcționării sistemului de taxare rutieră.

Cea mai mare parte a veniturilor suplimentare vor fi cheltuite pentru repararea drumurilor Bulgariei, în special a celor rurale. Președintele consiliului de administrație al Agenției Infrastructurii Drumurilor Doncho Atanassov, speră că 7.000 km de drumuri de clasa a treia ar putea fi reparate în termen de patru până la cinci ani de la introducerea sistemul de taxare, datorită creșterii veniturilor.

Bulgaria are în prezent 19.861 de kilometri de șosele naționale, din care 734 kilometri autostrăzi (cât România), 2.928 kilometri de drumuri de categorie I, 4.028 drumuri categorie II și 12.171 kilometri drumuri categorie III.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 31.7.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Franța, paralizată de cea mai mare grevă din ultimii ani. Ciocniri violente la Paris

Iulian Soare

Cea mai amplă grevă din ultimii ani a început joi, în Franța, cu scopul declarat de a-l forța pe preşedintele Emmanuele Macron să renunţe la… Mai mult

Stiri

Ministrul Finanțelor dă asigurări partenerilor europeni că România va lua măsuri pentru respectarea MTO

Vladimir Ionescu

Ministrul Finanțelor Publice i-a asigurat pe miniștrii de finanțe în cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice și Financiare (Ecofin), reunit la Bruxelles pe 5 decembrie, că… Mai mult

Stiri

Finanțele au împrumutat 1,1 miliarde de lei, la o dobândă medie de 4,07% pe an

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a împrumutat joi 1,1 miliarde de lei, în cadrul unei licitații de obligațiuni de stat cu o maturitate reziduală de 46… Mai mult

Stiri

AmCham: România are nevoie de o coordonare centralizată a agendei de digitalizare

Vladimir Ionescu

AmCham Romania salută intenția anunțată de centralizare a coordonării procesului de digitalizare prin alocarea acestui rol  biroului CIO guvernamental, entitate apreciată de membrii AmCham ca… Mai mult

Europa

ECOFIN solicită actualizarea cadrului fiscal în domeniul energiei astfel încât Europa să își poată îndeplini obiectivele climatice

Iulian Soare

ECOFIN susține actualizarea cadrului legislativ privind impozitarea sectorului energetic, astfel încât aceasta să contribuie la obiectivele UE pe mediu, respectiv atingerea neutralității climatice până în… Mai mult

Stiri

STB a garantat cu sediul și parcul auto plata eșalonată a datoriilor către ANAF

Vladimir Ionescu

Societatea de Transport Bucureşti (STB), aparținând Primăriei Capitalei, a garantat la ANAF cu sediul şi parcul de autobuze plata eșalonată a TVA restantă. Suma totală,… Mai mult

Stiri

Traian Berbeceanu va fi șeful de cabinet al ministrului de Interne, Marcel Vela

Razvan Diaconu

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunțat joi, într-o conferință de presă, că, începând cu săptămâna viitoare, comisarul șef în rezervă Traian Berbeceanu va fi… Mai mult