31 iulie, 2018

Bulgaria trece, de la 1 ianuarie 2019, la un sistem electronic de vignete, similar cu cel care funcționează în România. Diferența semnificativă: șoferii vor fi taxați doar dacă circulă pe drumuri în stare corespunzătoare.

Potrivit estimărilor oficiale citate de Digi 24, la finele etapei de implementare a vinietei electronice veniturile Bulgariei din taxa de drum le vor depăși pe cele ale României. Banca Mondială, care este consultant în construcția sistemului, a elaborat 18 scenarii diferite privind posibilele venituri și costuri inregistrate.

Peste 800 de milioane de euro vor fi generate anual de nou sistem de taxare a șoselelor din Bulgaria, potrivit agenției de presă bulgare Novinite.com. Agenția citează un răspuns scris din partea ministrului regional, Nikolay Nankov, în urma unei întrebări a deputatului BSP – Georgi Gikov.


Radio Bulgaria informează că mărimea taxei va varia cu tipul de drum. Pentru drumurile în stare proastă nu va fi plătită nicio taxă. Guvernul mai intenționează introducerea unei viniete de weekend, mai ieftină decât cea săptămânală.

Veniturile anuale ar urma să varieze de la 661 milioane leva (peste 330 milioane euro) la 1,49 miliarde leva (750 milioane euro) din 2019. Sumele sunt mult peste cele obținute de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) situate la cel mult 250 de milioane de euro.

Ministrul Nankov explică că așteptările sunt că vor fi generate venituri de peste 800 de milioane de leva, ceea ce ar permite mai mulți bani pentru drum reparație

Agenția de infrastructură rutieră a Bulgariei a semnat un contract pe 15 ianuarie cu un consorțiu condus de Kapsch TrafficCom din Austria pentru a construi un sistem de taxare rutieră care se așteaptă să tripleze veniturile anuale ale agenției și să sporească finanțarea disponibilă pentru reparațiile rutiere.


Noutatea sistemului este reprezentată de faptul că nu întreaga infrastructură rutieră va fi tarifată, ci doar care se află în stare bună. Potrivit ministrului Nankov, vor fi între 8.000 și 15.000 km de drumuri care vor fi taxați, el adăugând că cifra superioară este „puțin probabilă”.

Sporul de venituri nu va veni de la automobiliști. Acestea vor veni în întregime din camioane de marfă cu greutate mai mare de 3,5 tone și autobuze. Taxarea camioanele TIR de peste 3,5 tone va funcționa din luna august a anului viitor.

În prezent, venitul anual al Bulgariei de la impozitul pe autostradă este de aproximativ 350 de milioane de leva (aproximativ 175 milioane euro) însă Agenția Infrastructură Rutieră prognozează că va primi mai mult de un miliard de leva în primul an complet al funcționării sistemului de taxare rutieră.

Cea mai mare parte a veniturilor suplimentare vor fi cheltuite pentru repararea drumurilor Bulgariei, în special a celor rurale. Președintele consiliului de administrație al Agenției Infrastructurii Drumurilor Doncho Atanassov, speră că 7.000 km de drumuri de clasa a treia ar putea fi reparate în termen de patru până la cinci ani de la introducerea sistemul de taxare, datorită creșterii veniturilor.

Bulgaria are în prezent 19.861 de kilometri de șosele naționale, din care 734 kilometri autostrăzi (cât România), 2.928 kilometri de drumuri de categorie I, 4.028 drumuri categorie II și 12.171 kilometri drumuri categorie III.

Articole recomandate:

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: