joi

25 aprilie, 2024

3 februarie, 2022

Vicepremier și ministru al Dezvoltării Regionale din Bulgaria, Grozdan Karadjov a anunțat noi proiecte de autostrăzi, care ar urma să traverseze țara și să se conecteze la rețelele din România și Grecia.

Anunțul a fost făcut marți, în cadrul unei discuții organizate de cotidianul 24 Chasa în formatul Trend Europe organizat în parteneriat cu Parlamentul European.

Coridorul către București și porturile Alexandropolis și Salonic ar urma să fie combinat cu o linie de cale ferată de mare viteză. Acest proiect este o prioritate pentru UE, care îl va cofinanța și BEI fiind angajată în procedură, anunță Europe Cities.


La discuția organizată de 24 Chasa au participatvicepremierul bulgar, Grozdan Karadjov, ministrul adjunct al transporturilor de la Sofia, Ilia Iliev, europarlamentarul Petar Vitanov și experți bulgari (foto).

Coridorul Orient/Estul Mediteranei este important pentru UE. Segmentul din Bulgaria al acestui coridor este Vidin-Sofia-Kulata, iar de acolo către Salonic.

Priorități bulgare

Vicepremierul Karadjov a prezentat și prioritățile guvernului în materie de infrastructură rutieră:

  • o autostradă de la Ruse la Veliko Tîrnovo (care ar urma să fie finalizată până în 2028),
  • finalizarea autostrăzii Hemus, până în 2027,
  • finalizarea autostrăzii Vidin-Botevgrad, în doi ani și jumătate,
  • finalizarea autostrăzii Europa.

În următorii trei ani, ar urma să fie lansată și autostrada Mării Negre, care să lege portul românesc Constanța de Varna și Burgas și să continue spre Istanbul.


Ministrul adjunct al Transporturilor, Ilia Iliev, a vorbit despre o linie de mare viteză – peste 200 km pe oră – pe direcția București – Sofia – Kulata – Atena.

„Ne vom îndrepta eforturile și în direcția Varna. Astfel, sunt șanse mari ca pe viitor distanța Sofia – Varna, Sofia – București să fie luată în cel mult trei ore”, a spus Iliev.

Avertismentul vicepremierului bulgar

Expertul Simeon Evtimov a susținut proiectul, arătând complementaritatea acestuia cu ruta de mare viteză planificată să ajungă până în Țările Baltice.

Pentru noi poduri peste Dunăre însă, până acum nu a existat nicio aprobare/acord din partea României pentru niciunul dintre cele cinci proiecte.

Ivan Kațarov, directorul executiv al Forumului Bulgar pentru Infrastructura de Transport, a explicat că Bulgaria ar trebui să dezvolte și transportul pe Dunăre. Nici în acest domeniu autoritățile bulgare și cele de la București nu au găsit până acum formule de colaborare.

Dacă România și Bulgaria nu își construiesc autostrăzile, există o alternativă prin Macedonia de Nord și ambele țări vor fi ocolite de fluxurile de transport, crede vicepremierul Karadjov.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: