duminică

3 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 februarie, 2016

EU-flagCu numai câteva zile înainte de summitul crucial al Consiliului European, David Cameron face ultimele vizite în capitalele europene care contează, pentru a-i convinge pe cei mai importanți lideri ai Uniunii să-i accepte cererile ce ar putea evita ieșirea Marii Britanii din Uniune.

Luni, premierul UK se va întâlni la Paris cu președintele francez, François Hollande, într-un efort de ultim moment de a obține concesii din partea actorilor importanți.

Vizita vine după întâlnirea pe care a avut-o vineri seara cu Angela Merkel, la un banchet din Hamburg. Cancelarul Germaniei a reconfirmat sprijinul pentru menținerea Marii Britanii în UE.


Altfel stau lucrurile cu Parisul, cunoscut pentru rezervele exprimate față de încercarea premierului Cameron de a schimba echilibrul de putere dintre City și zona euro.

După discuțiile cu Francois Hollande, David Cameron va pleca la Bruxelles, pentru a se întâlni cu liderii grupurilor parlamentare europene și a-i convinge să nu se opună  pachetelor de reformă convenite cu liderii naționali.

Consiliul European se va desfășura pe 18 și 19 februarie, iar dacă se va ajunge la o înțelegere, referendumul privind apartenența la UE a Marii Britanii se va desfășura pe 23 iunie.

Brexitul văzut de companiile care activează în UK

Aproape o treime din companiile cuprinse într-un sondaj realizat de  Bertelsmann Foundation au declarat că vor lua în considerare transferarea în străinătate a unor joburi dacă Marea Britanie va ieși din Uniunea Europeană.


Sondajul a fost realizat în rândul a 700 de mari companii – 404 din UK și 378 germane – care operează în Marea Britanie.

Aproximativ 29% dintre aceste companii au explicat că fie și-ar reduce activitate din UK, fie și-ar reloca cu totul activitatea.

Procentul este mai mare în IT, unde 41% dintre firme spun că ar putea apela la o astfel de măsură în cazul unui Brexit.

De asemenea, numai 13% dintre reprezentanții companiilor intervievate cred că ocuparea ar putea crește după o eventuală ieșire din Uniune a Marii Britanii.

Până acum, doar domeniul financiar anunțase limpede că suportul pentru tabăra pro-rămânere în UE, însă acest sondaj arată că în interiorul mediului de afaceri există în mod clar o puternică opțiune pentru rămânerea în Europa.

Patru cincimi din companiile intervievate în comerțul cu amănuntul, IT, prelucrare, energie, telecomunicații și finanțe spun că Marea Britanie nu trebuie să părăsească UE.

Fundația Bertelsmann, care deține pachetul majoritar al organizației mass-media cu același nume, este considerată ca pro-europeană.

Studiul a confirmat că domeniul financiar este cel mai pesimist în ceea ce privește consecințele unui Brexit asupra ocupării, investițiilor și veniturilor.

Marile bănci de pe Wall Street – Goldman Sachs, JPMorgan și Morgan Stanley – sunt principalii donatori ai campaniei pentru rămânerea în UE.

Printre nemulțumirile enumerate de companiile aflate în tabăra pro-Brexit se numără reglementările complexe de la nivelul Uniunii și incertitudinile privind moneda euro.

Numai 21% dintre companiile cuprinse în sondaj s-au exprimat în favoarea părăsirii Uniunii de către Marea Britanie.

Cealaltă perspectivă: Brexit ar putea lăsa în urmă o Uniune mai fragilă

Jennifer McKeown, senior economist la capital Economics, a declarat pentru The Guardian: „UE este deja într-o stare precară, cu PIB-ul din multe state încă sub nivelul din 2008, intrările de refugiați adăugând o presiune suplimentară asupra resurselor”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

„Pierderea unui membru important ar deteriora încrederea în regiune și ar reduce influența UE în cadrul negocierilor la nivel mondial”, a mai explicat ea, adăugând:

„Și mai important, Brexit va confirma că uniunea nu este irevocabilă și, dacă Marea Britanie se va descurca bine, alte state ar putea fi tentate să-i urmeze exemplul. Deci (…) ar putea reprezenta chiar o amenințare existențială ” la adresa Uniunii.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: