duminică

4 decembrie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

22 februarie, 2022

Schimbarea obiceiurilor de consum generată de pandemie, în special creșterea exponențială a online-ului și a digitalizării economiei, se va menține și după încheierea pandemiei, chiar dacă poate nu la același nivel în primă fază este de părere Bogdan Axinia, managing director eMAG Ventures.

”Black Friday l-am adus în România pentru a promova online-ul. Încercam să schimbăm niște obiceiuri de consum și încurajam fie plata prin card, fie crearea unui cont în eMAG. Vedeam creșterea bruscă, dar apoi când cobora în lunile următoare, cobora cu un nivel deasupra baseline-ului de dinainte de Black Friday. În esență, ce se întâmplă în aceste perioade, se schimbă un obicei de consum și unele lucruri ne sunt aduse, vedem beneficiile și nu cred că vor mai pleca”, a declarat Bogdan Axinia la conferința ”Urgența: Economia 4.0 – ce pune România în locul scăderii de la industria prelucrătoare”, organizată de CursdeGuvernare marți.

În opinia sa, la consumul online suntem încă pe trend crescător și suntem departe de ceea ce se întâmplă în Europa de Vest, dar și departe de ce se întâmplă în China.


”Avem premisele să rămânem sus”, a adăugat șeful eMAG Ventures.

Axinia este de părere că există mult potențial de digitalizare în industriile din România, menționând agricultura, construcțiile și medicina.

”În agricultură, acum doi ani citisem că a crescut foarte mult consumul de Netflix în regiunile agricole din SUA. Pentru că tractoarele deveniseră aproape autonome, tractoriștii urmăreau foarte multe seriale pe Netflix. Am văzut și inițiative interesant în România: folosirea datelor din satelit pentru recoltare, utilaje și echipamente moderne și cred că există potențial”, a precizat el.

Specialistul recomandă IMM-urilor să urmărească tendințele din alte state pentru a fi la curent cu direcția către care se îndreaptă lucrurile.


”Cred că e important pentru companiile mici și mijlocii să înceapă de undeva. Multe sunt puțin în spate față de companiile mari care au resurse pentru digitalizare, dar sunt câteva locuri simple de unde pot începe, de la folosirea basic a mijloacelor de comunicare noi pentru a avea o relație mai bună cu personalul, clienții și rețelele de furnizori, dar și folosirea marketingului digital pentru atragerea de noi clienți, folosirea soluțiilor de software as a service – orice companie poate folosi acum soluții de analiză fie chiar în versiunile gratuite sau cu un cost relativ mic”, le-a mai recomandat Axinia IMM-urilor din România.

El a atras totodată atenția că a devenit extrem de ușor să accesezi noi piețe ”dacă investești puțin în digitalizare și te conectezi cu companiile de curierat”, dar și că finanțarea este mai ușor de accesat decât în trecut,

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Portul Constanța are a doua cea mai mare creștere a cantității de mărfuri transferate în 2021, plus 26% față de anul pandemiei 2020, după cea a portului belgian

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: