Situația financiară a PMB - stabilizată, 14 companii municipale desființate
miercuri

20 octombrie, 2021

Situația financiară a PMB stabilizată, 14 companii municipale desființate – Nicușor Dan, bilanț la 10 luni de mandat

31 august, 2021

Situația Primăriei Capitalei, preluată în stare de faliment, este acum stabilă, a anunțat marți Nicușor Dan, la bilanțul primelor 10 luni de mandat.

Au fost deblocate conturile instituției și investițiile, PMB ”a devenit credibilă pe piață”.

Din cele 16 companii municipale pe care și-a propus să le desființeze după auditul realizat imediat câștigării poziției de primar, Nicușor Dan spune că au fost finalizate procedurile pentru 14 companii municipale, ce totalizează un număr de 2.700 de disponibilizați. Mulți dintre acești angajați au plecat singuri, deja.


Aceste firme au produs un prejudiciu de sute de milioane de euro, în condiţiile în care cheltuielile salariale ale acestora totalizau 150 de milioane de lei anual.

„E un prejudiciu de sute de milioane de euro. Vă aduc aminte doar că în urma unui control al Ministerului Finanțelor am sesizat DNA-ul pentru gravele prejudicii și abuzuri de la Compania de Cimitire, unde s-au eludat proceduri de achiziție publică, unde s-au cumpărat cu sume mult peste prețul pieței mai multe bunuri”, a declarat Nicușor Dan.

Alte patru companii – STB, Trustul de Clădiri Metropolitane, Energetica Servicii şi Termoenergetica – vor fi menținute provizoriu, „pentru că asigură niște servicii pe care la un moment dat o să le trecem în structura municipalității”, a explicat primarul. Este vorba de iluminatul public, de întreținerea semafoarelor, de activitatea de dezinfecție, dezinsecție, deratizare și de compania imobiliară care are în administrare blocul social din Ghencea.

Despre sistemul de termoficare:

  • Venim după 12 ani de bătaie de joc în care sistemul a ajuns în pragul colapsului. Am semnat contractul de finanțare cu Comisia Europeană, de 300 de milioane de euro. Am compensat 320 milioane de lei la sfârșitul anului trecut, datorii pe care le aveam.
  • Am reușit să însănătoșim sistemul. Am parcurs pași importanți spre achiziția Elcen. Așteptăm întreg sectorul energetic local pentru ca această achiziție să se petreacă până la sfârșitul acestui an.
  • Avem în procedură de achiziție 40 de km împărțiți în 4 loturi. Pentru unul din aceste loturi rezultatele vor veni azi (marți – n.red.), pentru trei loturi rezultatele vor veni luni și urmează perioada de contestare. Imediat după această achiziție o să începem achiziția pentru cei 210 km, mare parte din bani europeni.

Despre planurile de urbanism

  • Dacă ne uităm înapoi la aceste 10 luni de mandat, cele mai importante lucruri după scoaterea primăriei din faliment este hotărârea prin care am suspendat PUZ-urile de sector.
  • Am avut un atac violent în instanță din partea unor ONG-uri paravan care au angajat mari case de avocatură din București împotriva hotărârilor de suspendare a PUZ-urilor din sector.
  • Din fericire am câștigat 12 din cele 12 procese din această zonă de urbanism.
  • N-am semnat ca primarul, ci am verificat cu echipa mea toate autorizațiile care au venit. Și am trimis înapoi și am transmis că primăria își schimbă politica: în primul rând respectă legea.
  • Avem 80 de litigii în care sunt contestate autorizații și 60 de litigii în care sunt contestate PUZ-uri. Situația în care ei vor constata că autorizațiile și PUZ-urile sunt nelegale vom merge și vom spune că sunt nelegale. N-am venit aici să acoperim nelegalitățile fostei administrații.
Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Colaborarea cu mediul de afaceri și facilitarea învățământului dual:

  • Se lcurează cu avocații la două regulamente solicitate cu insistență de mediul de afaceri. Un regulament unitar pentru avizarea funcționării operatorilor economici, în locul celor șase regulamente diferite.
  • O să avem un regulament unitar, simplu, suplu, pentru terasele care funcționează pe domeniul public.
  • Prin hotărârea CG s-a redus semnificativ taxa turistică și a fost înființată asociația pentru promovarea turismului, care lucrează cu principalii operatori economici.
  • Am făcut funcțională structura care se ocupă de învățământul dual. Există un necesar de forță de muncă calificată pe care învățământul profesional și dual trebuie să o genereze, iar noi am făcut pașii care țin de noi pentru a se implementa în următorii doi ani.

Alte declarații importante ale primarului Nicușor Dan:

  • Au fost restructurate cheltuielile Primăriei, astfel încât sumele la capitolul bunuri şi servicii au fost diminuate cu peste 200 de milioane de lei în primele şapte luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut.
  • Primăria avea în cont 3 milioane de lei în conturi şi datorii de trei miliarde de lei. ”Adică aveam de dat  de 1.000 de ori mai mult decât aveam în cont. Şi toate datoriile astea erau curente”, a precizat Nicușor Dan, apreciind că ”primăria era într-un faliment pe care nu îl declarase”.
  • Numai pentru autobuzele Otokar exista o datorie de 165 de milioane de lei .
  • La capitolul ”Bunuri şi servicii”, o economie de 250 de milioane de lei pentru primele şapte luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
  • Pe zona de transporturi: Am semnat contractul pentru achiziția a 100 de tramvaie, bani europeni, de 180 milioane de euro. Primul tramvai o să vină vara viitoare.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr