joi

18 aprilie, 2024

29 ianuarie, 2012

Președintele Traian Băsescu va discuta luni, la Bruxelles, cu secretarul general al NATO, Andres Fogh Rasmussen, posibilitatea ca România să cumpere avioane multirol împreună cu alte state din zonă, pentru a cheltui mai puțin, a declarat duminică șeful statului.

Liderul de la Cotroceni are în vedere ca România să achiziționeze astfel ”mult mai puțin” de 48 de avioanen militare, câte ar fi trebuit să cumpere pentru a-și asigura resursa de zbor potrivit standardelor NATO.

”România s-a angajat să achiziţioneze 48 de aeronave compatibile cu cele NATO, înainte de a întra în NATO. În conceptul de smart-defence putem construi şi altfel: mai multe state din zonă să asigure capacităţile aeriene necesare, în special pentru patrulare aeriană pe timp de pace, dar şi intervenţii în afara teritoriului. Acest lucru ar degreva statele de o parte însemnată a cheltuielilor. Să spunem ca în loc de 48 de avioane să gândim la un număr mult mai mic de avioane, dacă şi alte state ar intra împreună cu noi în acest pachet, care să garanteze securitatea aeriană a regiunii, în primă instanţă”, a declarat Băsescu.


De asemenea, în cadrul discuțiilor privind relațiile NATO-Rusia, Băsescu a susținut că va pleca de la premisa ”că este foarte bine să ai în Federaţia Rusă un partener în asigurarea securităţii regionale”.

Referitor la summitul NATO de la Chicago, din 20-21 mai 2012, șeful statului a precizat că România va susține preluarea capabilităților americane antirachetă de la Deveselu sub comanda NATO.

”Obiectivul României e ca la summitul NATO să fie declarată capacitatea interimară a NATO în ce priveşte sistemul antirachetă”, a spus Băsescu.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. – Pai daca chiar era dorinta de a economisi asa de mare , cumparau in comun cu Bulgaria avioanele de transport C-27 Spartan . Si faceau in comun si un acontract de intretinere , piese de schimb , formare echipaje, personal de intretinere . Se economisea . Doar ca bulgarii au semnat in decembrie si un contract de 25 milione euro pe 5 ani pentru a avea asigurata asistenta tehnica , piese de schimb , formare de personal, etc . Si au doar 3 avione C-27 Spartan . La noi tot e la cacialma in asteptarea epuizarii orelor de zbor la Mig 21- Lancer . Asa cu procedura de urgenta pot cumpara ce vor si umple buzunarele interesatilor mioritici.
    – Exemplu e cazul transportoarelor Piranha III cumparate pe aceleasi criterii de urgenta si care mai mult stau prin atelierele de reparatii , modificari . Nu ca sint proaste blindate (ca au vindut cu gramada si peste tot) dar a vrut romanul sa modifice semilavoratul (ca nu a fost cumparat blindatul complect de toate cele ) elvetian sa iasa banii si la ai nostri . 🙁
    – Altii au inchiriat avioane multirol cu ani in urma si tot din cauza de restringeri financiare . Ungaria , Cehia au inchiriat fiecare cite 14 Saab JAS 39 Gripen si au aviatie la cerintele NATO . La noi mereu cineva cu ideile inoitoare care de fapt ascund alte scopuri . Jenant. 🙁 (internetul asigura azi comparatii bazate pe fapte nu discursuri , sloganuri)
    PS . Daca ai 48 de avioane de lupta cu eficienta de 50 %, inseamna ca ai oricind gata de misiune doar 24 de avione . Daca in schimb ai doar 35 de avione de lupta cu eficienta operativa la 75 %, vei avea oricind gata de misiune 26 de avioane . (75 % e norma minima NATO pentru a avea aviatie de lupta eficienta ). Deci , nu cantitatea face calitatea .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. – Pai daca chiar era dorinta de a economisi asa de mare , cumparau in comun cu Bulgaria avioanele de transport C-27 Spartan . Si faceau in comun si un acontract de intretinere , piese de schimb , formare echipaje, personal de intretinere . Se economisea . Doar ca bulgarii au semnat in decembrie si un contract de 25 milione euro pe 5 ani pentru a avea asigurata asistenta tehnica , piese de schimb , formare de personal, etc . Si au doar 3 avione C-27 Spartan . La noi tot e la cacialma in asteptarea epuizarii orelor de zbor la Mig 21- Lancer . Asa cu procedura de urgenta pot cumpara ce vor si umple buzunarele interesatilor mioritici.
    – Exemplu e cazul transportoarelor Piranha III cumparate pe aceleasi criterii de urgenta si care mai mult stau prin atelierele de reparatii , modificari . Nu ca sint proaste blindate (ca au vindut cu gramada si peste tot) dar a vrut romanul sa modifice semilavoratul (ca nu a fost cumparat blindatul complect de toate cele ) elvetian sa iasa banii si la ai nostri . 🙁
    – Altii au inchiriat avioane multirol cu ani in urma si tot din cauza de restringeri financiare . Ungaria , Cehia au inchiriat fiecare cite 14 Saab JAS 39 Gripen si au aviatie la cerintele NATO . La noi mereu cineva cu ideile inoitoare care de fapt ascund alte scopuri . Jenant. 🙁 (internetul asigura azi comparatii bazate pe fapte nu discursuri , sloganuri)
    PS . Daca ai 48 de avioane de lupta cu eficienta de 50 %, inseamna ca ai oricind gata de misiune doar 24 de avione . Daca in schimb ai doar 35 de avione de lupta cu eficienta operativa la 75 %, vei avea oricind gata de misiune 26 de avioane . (75 % e norma minima NATO pentru a avea aviatie de lupta eficienta ). Deci , nu cantitatea face calitatea .

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: