La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

La obiect

Noua strategie de îndatorare: MFP vrea mai mulți lei de la bănci, BNR se teme de gradul lor mare de expunere pe datoria guvernamentală

Ministerul Finanțelor (MFP) pare să nu fi ținut seama de gradul mare de expunere a băncilor la deținerile de titluri de stat, atunci când și-a… Mai mult

10.09.2019

Chestiunea

Record istoric la deficitul comercial, în iulie 2019. Am trecut pe deficit lunar și la mașini și echipamente de transport

Deficitul comercial pe luna iulie 2019 a urcat brusc la nivelul record istoric de 1.755,5 milioane euro, cu 38% mai mult decât în aceeaşi lună… Mai mult

09.09.2019

Cronicile

Barometrul EY: Antreprenorii de startup-uri recunosc că au mai mare nevoie de educație decât de finanțare. Unde caută soluții

de Adrian N Ionescu 11.12.2017

Cei mai mulţi antreprenori de startup-uri spun că educaţia precară este cel mai mare obstacol în începerea şi dezvoltarea unei afaceri în România. Problema accesului la finanţare este pentru prima oară depăşită de un alt obstacol, potrivit barometrului EY pe 2017.

23% dintre respondenții la sondajul EY pun pe primul plan educația (față de doar 16% în anul 2016), în vreme ce doar 18% consideră că accesul la finanțare este principalul obstacol și alți 13% se lovesc mai mult de mentalitate și de teama de eșec.

Mentoratul şi discuţiile cu alţi antreprenori” constituie cea mai bună sursă de educaţie specifică pentru antreprenorii care îi simt lipsa atunci când vor să-și dezvolte afacerea (44% din răspunsuri). Urmează cărțile de business (24%), cursurile online (20%) și cursurile specializate (MBA).

„Educaţia antreprenorială, spre deosebire de cea academică, se dezvoltă prin contactul cu poveştile antreprenoriale de succes”, explică un comunicat EY.

Totuși, „activitatea de mentorat a scăzut în importanță pe agenda antreprenorilor maturi, în ciuda faptului că este considerată ca esențială de tot mai mulți antreprenori de start-up. Această scădere ar putea fi justificată de contextul generat de o cerere în creștere pentru acest tip de învățare, care nu mai poate fi susținută de antreprenorii maturi, în mod special într-o economie în plină expansiune care lasă mai puțin timp la dispoziție acestora pentru a se dedica mentoratului”,potrivit sursei citate.

Cât priveşte finanţarea, cei mai mulţi antreprenori (26%) se bazează pe avansurile de la clienţi şi mult mai puţini pe programele guvernamentale pentru startup-uri (15%), pe fonduri europene (14%), credite bancare (13%) şi 9% pe crowdfunding.

Fiscalitate „deteriorată”

44% dintre antreprenorii de startup spun că „mediul fiscal și de reglementare s-a deteriorat pentru ei în ultimul an în România”.

Proporţia celor care percep o înrăutățire este cu aproape 50% mai mare în 2017, în creștere de la 30% la 44%, în condițiile în care și procentul celor nehotărâți a scăzut vizibil (de la 19% la 12%).

„Acest lucru marchează faptul că schimbările legislative din zona fiscală din ultimul an au fost percepute de cei mai mulți dintre antreprenorii la început de drum ca având un impact negativ asupra mediului în care companiile își desfășoară activitatea”, spune EY.

Antreprenorii indică patru măsuri care țin de regimul de fiscalitate și reglementare, dar și de funcționarea instituțiilor statului, drept cei mai importanți pași ai statului în direcția stimulării și suținerii celor care își doresc să demareze o afacere:

  • 27% consideră că soluțiile de finanțare pentru startup-uri ar avea cel mai mare impact, în creștere cu 22 de procente față de anul trecut.
  • 24% dintre respondenți consideră că scutirea sau scăderea taxelor i-ar ajuta cel mai mult,
  • 20% menționează relaxarea și simplificarea fiscală,
  • 4% – predictibilitatea fiscală.

 

36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse în promovare, potrivit barometrului EY.

Aproape 4 din 10 antreprenori vor aloca în următorul an cele mai multe resurse promovării produselor și serviciilor companiei. Promovarea este urmată de vânzare și distribuție, respectiv de definirea produsului/serviciului. Operaționalul și HR-ul sunt ultimele zone de investiții planificate, la fel ca și definirea și optimizarea modelului de business.

67% dintre respondenți sunt îngrijorați de obținerea fondurilor pentru creșterea numărului de angajați.

Cele mai mari provocări pentru antreprenorii aflați la început de drum sunt asigurarea fondurilor necesare pentru creșterea numărului de angajați (67% consideră foarte dificil sau dificil acest aspect) și pentru implementarea ideilor de creștere în cadrul startup-ului (62% consideră foarte dificil sau dificil acest aspect).

În același timp, antreprenorii se confruntă cu necesitatea creșterii numărului de angajați și cu o piață a muncii din ce în ce mai provocatoare pentru angajatori (mai ales că 27% dintre startup-urile respondente activează în IT și tehnologie). Conform unui studiu Manpower, piața muncii din România este pe locul trei în lume, după Japonia și Taiwan, din punctul de vedere al dificultății de a atrage noi talente.

Aflat la cea de a doua ediție, Barometrul startup-urilor din România, realizat de EY România, Impact Hub și Startarium analizează răspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mică de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenți au vârsta cuprinsă între 21 și 35 de ani, 33% între 35 și 50 de ani, 3% au peste 50 de ani, iar 1% au sub 21 de ani.

Majoritatea antreprenorilor chestionați provin din mediul urban (93%) și activează în diverse sectoare, de la IT& tech (27%), la media și publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comerț cu amănuntul (10%). Cei mai mulți respondenți (69%) se află la prima companie fondată, în timp ce 12% au creat deja cel puțin două startup-uri până la firma actuală.

Sondajul a avut loc în perioada 3 august – 31 octombrie 201

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.12.2017

Lăsați un comentariu


Digital

România și Polonia au semnat un Memorandum de înțelegere în domeniul digital

Vladimir Ionescu

În marja consultărilor interguvernamentale România – Republica Polonă care au avut loc miercuri, la București, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a avut o întâlnire bilaterală cu… Mai mult

Stiri

Și președintele și premierul sunt covinși fiecare că CCR le-a făcut dreptate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și premierul Viorica Dăncilă interpretează în mod diferit decizia de miercuri a CCR, cei doi considerând însă că verdictul Curții le este… Mai mult

Stiri

Bolt investește 10 milioane de euro, până în 2025, în proiectul Green Plan

Vladimir Ionescu

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport la cerere, anunță că va transforma cursele efectuate prin intermediul aplicației sale în Europa în călătorii neutre… Mai mult

Europa

OUG 114: Prețul gazelor pe piața românească a ajuns la dublul celui de la Viena

Adrian N Ionescu

Tendința scumpirii gazelor pe piața din România, rămasă liberă după restricțiile OUG 114 / 2018, au dus prețul mediu ponderat al tranzacțiilor de la Bursa… Mai mult

Stiri

Decizie CCR: Președintele nu poate refuza revocările și trebuie să numească interimarii, premierul trebuie să ceară Parlamentului votul pentru noua structură a guvernului

Vladimir Ionescu

UPDATE: CCR a transmis comunicatul referitor la situația ocnflictuală existentă între cele două Palate. Motivarea, cu detaliile complete, urmează să apară ulterior. Prezentăm integral comunicatul… Mai mult

Europa

Parlamentul European nu înțelege competențele unor portofolii din noua Comisie și cere lămuriri suplimentare

Razvan Diaconu

Lideri ai grupurilor politice reprezentate în Parlamentul European cer președintelui-ales al Comisiei Europene să clarifice, dacă nu să schimbe, atribuțiile și titulaturile unor portofolii atribuite… Mai mult

Europa

Bruxelles / Fondul pentru ajustarea la globalizare, adaptat pentru un Brexit fără acord

Iulian Soare

Atribuțiile Fondului european de ajustare la globalizare (EFG) au fost extinse de UE pentru a cuprinde și ajutarea eventualilor șomeri ce vor rezulta dintr-o ieșire… Mai mult