Analiză

Rețetă: Cum îți majorezi deficitul de 5 ori în 3 ani fără să construiești nimic de anvergură

Deficitul bugetului general consolidat pe primele nouă luni din 2019 a crescut cu peste 11 miliarde de lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut… Mai mult

31.10.2019

La obiect

Comisia Europeană funcționează de la 1 noiembrie în ”mod avarie”

Ziua de 1 noiembrie ar fi trebuit să marcheze un nou început pentru Uniunea Europeană: o nouă Comisie urma să își înceapă mandatul, într-o Uniune… Mai mult

31.10.2019

La obiect

Situația financiară la care se așteaptă economiștii și bancherii pe final de an

Amploarea dezechilibrării indicatorilor critici ai economiei pe 2019 creşte cu siguranţă, iar incertitudinea contextului politic îi îndeamnă la prudență pe economiști, pentru că sporeşte dificultatea… Mai mult

31.10.2019

La obiect

România, alături de Germania: în topul UE al orașelor cu cei mai puțini tineri

Potrivit Eurostat, aproape două treimi dintre orașele europene cu cei mai puțini tineri se află în România și Germania. Indicatorul utilizat este rata de dependență… Mai mult

30.10.2019

Cronicile

Barometrul EY: Antreprenorii de startup-uri recunosc că au mai mare nevoie de educație decât de finanțare. Unde caută soluții

de Adrian N Ionescu 11.12.2017

Cei mai mulţi antreprenori de startup-uri spun că educaţia precară este cel mai mare obstacol în începerea şi dezvoltarea unei afaceri în România. Problema accesului la finanţare este pentru prima oară depăşită de un alt obstacol, potrivit barometrului EY pe 2017.

23% dintre respondenții la sondajul EY pun pe primul plan educația (față de doar 16% în anul 2016), în vreme ce doar 18% consideră că accesul la finanțare este principalul obstacol și alți 13% se lovesc mai mult de mentalitate și de teama de eșec.

Mentoratul şi discuţiile cu alţi antreprenori” constituie cea mai bună sursă de educaţie specifică pentru antreprenorii care îi simt lipsa atunci când vor să-și dezvolte afacerea (44% din răspunsuri). Urmează cărțile de business (24%), cursurile online (20%) și cursurile specializate (MBA).

„Educaţia antreprenorială, spre deosebire de cea academică, se dezvoltă prin contactul cu poveştile antreprenoriale de succes”, explică un comunicat EY.

Totuși, „activitatea de mentorat a scăzut în importanță pe agenda antreprenorilor maturi, în ciuda faptului că este considerată ca esențială de tot mai mulți antreprenori de start-up. Această scădere ar putea fi justificată de contextul generat de o cerere în creștere pentru acest tip de învățare, care nu mai poate fi susținută de antreprenorii maturi, în mod special într-o economie în plină expansiune care lasă mai puțin timp la dispoziție acestora pentru a se dedica mentoratului”,potrivit sursei citate.

Cât priveşte finanţarea, cei mai mulţi antreprenori (26%) se bazează pe avansurile de la clienţi şi mult mai puţini pe programele guvernamentale pentru startup-uri (15%), pe fonduri europene (14%), credite bancare (13%) şi 9% pe crowdfunding.

Fiscalitate „deteriorată”

44% dintre antreprenorii de startup spun că „mediul fiscal și de reglementare s-a deteriorat pentru ei în ultimul an în România”.

Proporţia celor care percep o înrăutățire este cu aproape 50% mai mare în 2017, în creștere de la 30% la 44%, în condițiile în care și procentul celor nehotărâți a scăzut vizibil (de la 19% la 12%).

„Acest lucru marchează faptul că schimbările legislative din zona fiscală din ultimul an au fost percepute de cei mai mulți dintre antreprenorii la început de drum ca având un impact negativ asupra mediului în care companiile își desfășoară activitatea”, spune EY.

Antreprenorii indică patru măsuri care țin de regimul de fiscalitate și reglementare, dar și de funcționarea instituțiilor statului, drept cei mai importanți pași ai statului în direcția stimulării și suținerii celor care își doresc să demareze o afacere:

  • 27% consideră că soluțiile de finanțare pentru startup-uri ar avea cel mai mare impact, în creștere cu 22 de procente față de anul trecut.
  • 24% dintre respondenți consideră că scutirea sau scăderea taxelor i-ar ajuta cel mai mult,
  • 20% menționează relaxarea și simplificarea fiscală,
  • 4% – predictibilitatea fiscală.

 

36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse în promovare, potrivit barometrului EY.

Aproape 4 din 10 antreprenori vor aloca în următorul an cele mai multe resurse promovării produselor și serviciilor companiei. Promovarea este urmată de vânzare și distribuție, respectiv de definirea produsului/serviciului. Operaționalul și HR-ul sunt ultimele zone de investiții planificate, la fel ca și definirea și optimizarea modelului de business.

67% dintre respondenți sunt îngrijorați de obținerea fondurilor pentru creșterea numărului de angajați.

Cele mai mari provocări pentru antreprenorii aflați la început de drum sunt asigurarea fondurilor necesare pentru creșterea numărului de angajați (67% consideră foarte dificil sau dificil acest aspect) și pentru implementarea ideilor de creștere în cadrul startup-ului (62% consideră foarte dificil sau dificil acest aspect).

În același timp, antreprenorii se confruntă cu necesitatea creșterii numărului de angajați și cu o piață a muncii din ce în ce mai provocatoare pentru angajatori (mai ales că 27% dintre startup-urile respondente activează în IT și tehnologie). Conform unui studiu Manpower, piața muncii din România este pe locul trei în lume, după Japonia și Taiwan, din punctul de vedere al dificultății de a atrage noi talente.

Aflat la cea de a doua ediție, Barometrul startup-urilor din România, realizat de EY România, Impact Hub și Startarium analizează răspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mică de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenți au vârsta cuprinsă între 21 și 35 de ani, 33% între 35 și 50 de ani, 3% au peste 50 de ani, iar 1% au sub 21 de ani.

Majoritatea antreprenorilor chestionați provin din mediul urban (93%) și activează în diverse sectoare, de la IT& tech (27%), la media și publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comerț cu amănuntul (10%). Cei mai mulți respondenți (69%) se află la prima companie fondată, în timp ce 12% au creat deja cel puțin două startup-uri până la firma actuală.

Sondajul a avut loc în perioada 3 august – 31 octombrie 201

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.12.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

Numărul companiilor vizate de inspecții fiscale: România, locul 7 în UE – sondaj PwC

Vladimir Ionescu

Peste 22% dintre companiile din România au fost vizate de inspecții fiscale în 2018, procent de aproape trei ori mai mare decât în 2017 sau… Mai mult

Europa

Poliția croată a deschis focul asupra unor imigranți care încercau să treacă în Slovenia

Iulian Soare

O persoană se află  în stare critică după ce poliția croată a deschis focul, în cursul nopții de sâmbătă spre duminică, asupra unui grup de… Mai mult

Europa

“Instalatorul polonez” se întoarce acasă. Motivele – Brexitul și creșterea salariilor în Polonia

Iulian Soare

Numărul polonezilor care s-au întors acasă l-a depășit anul trecut pe cel al celor care au emigrat, o prmeieră în ultimii 10 ani, scrie Bloomberg.… Mai mult

Stiri

Propunerile PLUS către USR: Structură executivă unică, fără fuziune, program politic comun și guvern din umbră

Vladimir Ionescu

Consiliul Național al PLUS a transmis o scrisoare deschisă către membrii formațiunii partenere în Alianța 2020, USR, care conține mai multe propuneri pentru viitorul an… Mai mult

Stiri

Ajutoare de stat pentru închiderea minelor necompetitive ale Complexului Energetic Hunedoara

Vladimir Ionescu

Ministerul Economiei vrea să majoreze ajutorul de stat pentru închiderea minelor de cărbune necompetitive din cadrul Complexului Energetic Hunedoara (CEH) şi să acorde un alt… Mai mult

Stiri

Iran / Proteste declanșate de scumpirea benzinei – cel puțin doi morți

Iulian Soare

Un poliţist şi cel puţin un civil au fost ucişi în timpul protestelor violente declanșate vineri, în mai multe orașe din Iran, după ce autoritățile… Mai mult

Stiri

România a importat în 8 luni alimente de 5,43 de mld. euro. Deficitul -1,14 mld.

Vladimir Ionescu

Deficitul din comerțul cu produse agroalimentare a urcat la 1,14 miliarde de euro în primele opt luni din acest an,în creştere cu 24% faţă de… Mai mult