sâmbătă

22 ianuarie, 2022

Autostrada Sibiu – Pitești – gata în cel mai bun caz la sfârșitul lui 2023. Va costa 1,7 miliarde de euro

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

10 ianuarie, 2016

autostrada-a3-051Autostrada Sibiu – Pitești va costa aproximativ 1,67 de miliarde de euro și ar putea fi gata în 2023, potrivit Ministerului Fondurilor Europene (MFE).

Calendarul MFE legat de autostrada Sibiu – Pitești:

Va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) Contractul de finanțare ar trebui semnat în trimestrul al treilea din 2017

  • În ultimul trimestru din 2017 ar trebui să înceapă implementarea
  • În prima parte a lui 2018 vor fi semnate primele contracte de lucrări
  • Autostrada ar trebui să fie gata în ultima parte a anului 2023
  • Valoarea totală a investiției este de aproximativ 1,7 miliarde de euro.

Autostrada Lugoj – Deva ar urma să fie gata, potrivit aceluiași document al MFE, în cel de-al treilea trimestru al anului 2018.

Inițial, aceste lucrări urmau să fie încheiate în 2016.

Pentru a evita riscul depășirii perioadei de eligibilitate aferentă proiectului autostrăzii Lugoj-Deva lot 2, lot 3 și lot 4, finanțat din POS-T în perioada de programare 2007-2013,proiectul a fost fazat:

  • faza 1 – lucrări executate, cu  termen limită de efectuare a plăților data de 31 decembrie 2015, cu rambursarea cheltuielilor eligibile aferente din POS-T 2007-2013
  • faza 2 – restul lucrărilor rămase de executat până la sfârșitul proiectului, cu rambursarea cheltuielilor eligibile din POIM 2014-2020.

Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare:


data începerii implementării proiectului este primul trimestru din 2016 data estimată de semnare a contractului de finanţare este ultimul trimestrudin 2016

Priorităţile de finanţare stabilite prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) contribuie la realizarea obiectivului general al Acordului de Parteneriat prin abordarea directă a două dintre cele cinci provocări de dezvoltare identificate la nivel naţional: Infrastructura şi Resursele, spune MFE.

POIM finanţează activităţi din patru sectoare: infrastructura de transport, protecţia mediului, managementul riscurilor şi adaptarea la schimbările climatice, energie şi eficienţă energetică, contribuind la Strategia Uniunii pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii.

POIM beneficiază de o alocare financiară de cca. 11,8 mld. Euro, din care:

poim 2014 - 2020

Din execuția bugetară pe luna noiembrie a CNADNR reiese că în primele 11 luni ale anului 2015 instituția a reușit să cheltuiască 2,4 miliarde lei, adică doar aproximativ jumătate din banii alocați.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În condițiile în care CNADNR ar mai putea să finanțeze lucrări în valoare de 2,1 miliarde lei, instituția estimează că va face plăți noi în decembrie de 1,5 miliarde lei, încheind astfel anul 2015 cu 84,2 % investiții realizate din totalul aprobat.

Creditele externe contractate de CNADNR, care sunt prinse la serviciul datoriei publice sunt de aproximativ 25 de milioane euro.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr