miercuri

24 aprilie, 2024

7 ianuarie, 2020

Premierul Ludovic Orban a anunțat luni seara că realizarea autostrăzii Comarnic-Brașov este o prioritate, iar guvernul va lua o decizie ”în scurt timp”. Premierul spune că acest proiect va fi realizat cu bani de la buget, sau în Parteneriat Public-Privat, dar numai cu o instituție financiară internațională.

Ludovic Orban: ”Realizarea tronsonului Comarnic-Brașov reprezintă o prioritate pentru noi. Urmează să luăm o decizie într-un timp foarte scurt.

Facem autostrada cu bani de la buget. Nu poate fi finanțată cu fonduri europene, asta este problema. Când s-a derulat licitația în timpul guvernului Ponta s-a încercat introducerea autostrăzii în Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeană. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul român.


Dacă eu aș fi rămas ministru al Transporturilor în 2008 după alegerile parlamentare, vă garantez că acest tronson era gata. Cum ar fi fost gata și Sibiu – Pitești și Centura Bucureștiului.

Prima variantă ar fi să o facem în regim Parteneriat Public Privat, dar doar în parteneriat cu o instituție financiară internațională, indiferent care este ea.

Aproape se ajunsese la un acord cu Banca Mondială și ei ar fi trebuit să asigure managementul lucrărilor. A venit Dăncilă și a zis că nu, o facem prin Comisia de Prognoză. Au anunțat înainte de europarlamentare că au adjudecat către o firmă turco-chineză derularea acestui proiect, după care a venit Dăncilă după europarlamentare și a zis că nu o mai adjudecă acest consorțiu, ci că va fi trecută ca infrastructură critică, strategică…

Deci, ori o facem cu un partener instituție financiară, ori ne angajăm și o facem pe buget. Cât durează? Trei ani. Cât costă? 900 de milioane… Te angajezi să ai o finanțare de la bugetul de stat pe perioada în care se realizează.”


Proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov a fost anunțat în urmă cu 17 ani, sub guvernarea lui Adrian Năstase, când valorile de trafic erau mult inferioare celor din prezent. Mai toate guvernele din mandatele lui Traian Băsescu au încercat să demareze acest proiect, dar calitatea proiectelor, a firmelor aduse de diverși premieri sau rețetele financiare defavorabile statului român au stat la baza amânării constante a deciziei de începere a lucrărilor.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: