Autoritatea de reglementare antitrust din Germania a lansat o nouă investigaţie referitoare la relaţia dintre gigantul comerţului electronic cu comercianţii terţi care folosesc platforma sa, a declarat şeful instituţiei, Andreas Mundt, citat de Reuters.
Amazon, alături de alți 3 giganți IT, este cercetat și în Statele Unite – în iulie, compania a fost acuzată, în cadrul unor audieri în Congresul SUA, că are ”prea multă putere” și ”ucide” competiția și motoarele de creștere ale economiei SUA.
”Investigăm în prezent dacă şi cum influenţează Amazon modul în care comercianţii stabilesc preţurile pe platforma de comerţ electronic”, a declarat Andreas Mundt, preşedinte al Biroului Federal pentru Carteluri, publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Germania este a doua mare piaţă a Amazon după Statele Unite.
În timpul primelor luni ale pandemiei de coronavirus, când multe magazine au fost închise, iar cumpărătorii s-au reorientat către cumpărăturile online, au existat plângeri că Amazona i-a blocat pe unii comercianţi din cauza preţurilor prea mari, a spus Mundt.
“Amazon nu trebuie să fie un controlor al preţurilor”, a spus Mundt, adăugând că Amazon a răspuns solicitărilor sale de informaţii şi că răspunsurile oferite sunt în prezent evaluate.
Amazon nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii.
Până în 2013, Amazon nu a permis comercianţilor să îşi ofere produsele prin intermediul altor site-uri la preţuri mai mici decât pe platforma sa, dar autoritatea germană antitrust a obligat compania să renunţe la această politică.
Anul trecut, Amazon a ajuns la un acord cu autoritatea germană pentru reformarea termenilor serviciului său pentru comercianţii terţi, determinând instituţia să renunţe la o investigaţie pe care o desfăşura de şapte luni.
La audierea din Congresul american din iulie, Jeff Bezos, CEO-ul Amazon, a recunoscut că firma sa ar fi folosit în mod necorespunzător datele unor vânzători terți pentru a lua decizii despre propriile produse, o preocupare importantă a legiuitorilor americani cu privire la modul în care înțelege compania concurența.