La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

La obiect

Noua strategie de îndatorare: MFP vrea mai mulți lei de la bănci, BNR se teme de gradul lor mare de expunere pe datoria guvernamentală

Ministerul Finanțelor (MFP) pare să nu fi ținut seama de gradul mare de expunere a băncilor la deținerile de titluri de stat, atunci când și-a… Mai mult

10.09.2019

Chestiunea

Record istoric la deficitul comercial, în iulie 2019. Am trecut pe deficit lunar și la mașini și echipamente de transport

Deficitul comercial pe luna iulie 2019 a urcat brusc la nivelul record istoric de 1.755,5 milioane euro, cu 38% mai mult decât în aceeaşi lună… Mai mult

09.09.2019

Cronicile

Au fost desemnați constructorii primilor kilometri din Comarnic-Brașov: Acționarii – ascunși în Cipru

de Razvan Diaconu 1.6.2017

O firmă cu acționari ascunși, din Cipru, reclamată in anii trecuți la DNA de către Curtea de Conturi, a primit contractul pentru Comarnic-Braşov, sectorul Cristian-Râșnov. Totodată, au fost desemnați și constructorii a doi kilometri din varianta de ocolire Comarnic.

Rapoartele de atribuire pentru lotul 5 al autostrăzii Comarnic – Braşov, secţiunea Braşov-Cristian, dar şi pentru varianta de ocolire a oraşului Comarnic au fost semnate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care a precizat că în scurt timp vor începe lucrările, dacă nu vor fi depuse contestaţii.

“S-a semnat raportul de atribuire pentru lotul 5 de la autostrada Comarnic – Braşov, secţiunea Braşov-Cristian, cât şi raportul de atribuire pentru varianta de ocolire de la Comarnic, astfel încât vor începe lucrările, dacă nu vom avea contestaţii în perioada următoare”, a spus Cuc.

Informațiile Digi24 sunt că, cel puțin în cazul lotului 5, respectiv Râșnov-Cristian și drum de legătură spre Brașov, firmele care primesc contractul sunt Alpenside SRL și Specialist Consulting. Prima firmă are acționar off-shore-ul cipriot Alpenside holding și deci nu se poate spune cu claritate ce acționari adevărați are. Cealaltă firmă urmează să se ocupe de proiectare și este în insolvență.

Pentru lotul 1, respectiv cei doi kilometri ai centurii Comarnic, nu se știe care sunt firmele selectate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Aici au fost primite oferte de la opt asocieri, printre care figurează și Alpenside SRL.

Lucrările la autostrada Comarnic-Braşov vor începe anul acesta, la un tronson între Braşov şi Cristian, la 13 ani de la lansarea proiectului. Ministerul Transporturilor a anunţat luna aceasta că va semna, la sfârşitul lunii iunie, contractul de proiectare şi execuţie. Tronsonul de autostradă Comarnic – Braşov este împărţit în cinci sectoare, sectoarele 1 şi 5 fiind cele dinspre Comarnic, respectiv dinspre Braşov, în lungime totală de 10 kilometri. Ministrul Transporturilor spune că raportul de atribuire pentru centura Comarnic a fost semnat săptămâna aceasta şi urmează să se desemneze câştigătorul.

”Sper să nu avem contestaţii. La Buşteni urmează în perioada următoare. Deci, ce a fost deblocat timp de doi ani uitaţi că se deblochează acum”, a susţinut ministrul Transporturilor. Desemnarea arbitrară a unor constructori de către CNAIR în proceduri netransparente, incorecte, fac însă foarte probabile contestațiile.

În cazul lotului 5 din Comarnic Brașov Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat dreptate în două rânduri firmei Strabag care a contestat desemnarea firmelor Alpenside-Specialist Consulting drept câștigătoare. Cu toate acestea,  CNAIR a insistat să desemneze câștigătoare tot asocierea Alpenside-Specialist Consulting.

Presa buzoiană a relatat în  anii trecuți că firma Util Construct Plus, rebotezată ulterior Alpenside, a fost reclamată de către Curtea de Conturi Buzău la DNA ca urmare a faptului că se angajase să facă lucrări de deszăpezire de sute de mii de euro deși nu avea utilajele necesare.

Guverne PSD și mulți miniștri ai Transporturilor au insistat ani la rând pentru realizarea acestui proiect, încercând inclusiv să obțină finanțare europeană pentru demararea lucrărilor. Comisia Europeană s-a opus acestei inițiative românești din cauză că autostrada nu se află pe niciun coridor european.

În ciuda obiecțiilor europene, a solicitărilor mediului de afaceri, dar și a avertizărilor publice transmise de fostul președinte Traian Băsescu fostului ministru Ioan Rus (”Deja s-au produs acte de corupție!”), Guvernul Ponta a insistat să impună acest proiect pe agenda de finanțare europeană.

Singurul rezultat concret: Master Planul de Transport nu a primit, timp de 2 ani și jumătate, avizul Comisiei Europene, România pierzând din această cauză posibilitatea accesări fondurilor europene.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.6.2017

Lăsați un comentariu


Digital

România și Polonia au semnat un Memorandum de înțelegere în domeniul digital

Vladimir Ionescu

În marja consultărilor interguvernamentale România – Republica Polonă care au avut loc miercuri, la București, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a avut o întâlnire bilaterală cu… Mai mult

Stiri

Și președintele și premierul sunt covinși fiecare că CCR le-a făcut dreptate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și premierul Viorica Dăncilă interpretează în mod diferit decizia de miercuri a CCR, cei doi considerând însă că verdictul Curții le este… Mai mult

Stiri

Bolt investește 10 milioane de euro, până în 2025, în proiectul Green Plan

Vladimir Ionescu

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport la cerere, anunță că va transforma cursele efectuate prin intermediul aplicației sale în Europa în călătorii neutre… Mai mult

Europa

OUG 114: Prețul gazelor pe piața românească a ajuns la dublul celui de la Viena

Adrian N Ionescu

Tendința scumpirii gazelor pe piața din România, rămasă liberă după restricțiile OUG 114 / 2018, au dus prețul mediu ponderat al tranzacțiilor de la Bursa… Mai mult

Stiri

Decizie CCR: Președintele nu poate refuza revocările și trebuie să numească interimarii, premierul trebuie să ceară Parlamentului votul pentru noua structură a guvernului

Vladimir Ionescu

UPDATE: CCR a transmis comunicatul referitor la situația ocnflictuală existentă între cele două Palate. Motivarea, cu detaliile complete, urmează să apară ulterior. Prezentăm integral comunicatul… Mai mult

Europa

Parlamentul European nu înțelege competențele unor portofolii din noua Comisie și cere lămuriri suplimentare

Razvan Diaconu

Lideri ai grupurilor politice reprezentate în Parlamentul European cer președintelui-ales al Comisiei Europene să clarifice, dacă nu să schimbe, atribuțiile și titulaturile unor portofolii atribuite… Mai mult

Europa

Bruxelles / Fondul pentru ajustarea la globalizare, adaptat pentru un Brexit fără acord

Iulian Soare

Atribuțiile Fondului european de ajustare la globalizare (EFG) au fost extinse de UE pentru a cuprinde și ajutarea eventualilor șomeri ce vor rezulta dintr-o ieșire… Mai mult