Compania italiană Astaldi, titulară a unor contracte în România care depășesc un miliard de euro, printre care magistrala V de metrou București, podul de peste Dunăre de la Brăila, secțiuni din autostrada Transilvania, cere protecție pe baza legii insolvenței în Italia.
„Pentru a păstra și proteja activele Companiei, precum și interesele companiei părților interesate și pentru a proteja afacerea, permițând continuitatea operațiunilor italiene și străine, Consiliul de administrație al Astaldi a evaluat și a decis să depună la Curtea de la Roma cererea pentru o înțelegere cu creditorii „cu rezervare”, în conformitate cu articolul 161, subsecțiunea 6 și articolul 186-bis din R.D. din 16 martie 1942, nr. 267 cu modificările și completările ulterioare (Legea privind insolvența italiană – n. red.)”, se arată într-un comunicat de presă (AICI-LINK) remis vineri de către companie, citat de Digi24.
Compania spune că își va continua activitatea in condițiile prevederilor și limitelor stabilite prin legislația italiană.
Asocierea formată din Astaldi S.p.A – FCC Construccion SA, Delta ACM 93 SRL şi AB Construct SRL lucrează la realizarea Magistralei V metrou. În prezent, Metrorex trebuie să despăgubească asocierea cu suma de 188 de milioane de lei (aprox. 40 de milioane de euro) pentru revendicări solicitate în perioada 2011-2015.
Decizia obținută în justiție este definitivă şi irevocabilă din luna mai 2018.
La începutul lunii septembrie, Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de Hotărâre de guvern prin care despăgubirile datorate de Metrorex către Astaldi, de 188 de milioane de lei, vor fi plătite de la bugetul statului.
O asociere din care face parte și Astaldi a câștigat în vara anului 2017 două contracte în valoare de 3,45 miliarde de lei pentru reabilitarea unor secţiuni feroviare situate pe Coridorul IV Pan-Eururopean.
O altă asociere a Astaldi cu o companie japoneză a fost desemnată câștigătoare a licitației organizate pentru constructorul podului peste Dunăre, la Brăila. Valoarea contractului este de 1,99 miliarde lei.
Astaldi lucrează în România și la Autostrada Transilvania, mai exact pe tronson Ogra – Câmpia Turzii, lotul 2.