fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Ce verifică ANAF la retailerii online, în cadrul campaniei de colectare de venituri care să compenseze stimulentele acordate HoReCa

Direcția de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF are în derulare mai multe controale în domeniul comerțului electronic. Vizați sunt operatorii care nu sunt înregistrați corespunzător,… Mai mult

20.07.2020

Analiză

Datoria publică, la pragul de 40%. Câteva observații tehnice relevante pentru deciziile de politică economică

Nivelul datoriei publice calculată oficial de Ministerul Finanțelor pentru luna mai 2020 a crescut până la 39,9%, în condițiile în care s-a depășit pragul de… Mai mult

19.07.2020

Chestiunea

Discuția a început: cum folosim cele 33 de miliarde pentru a ne racorda la proiectele UE. ”Economia viitorului post-COVID”

Șansa României de-a folosi ”cu cap” cele 33 de miliarde de auro alocate de la UE pentru relansarea economiei și pentru strategia post-Covid este să… Mai mult

15.07.2020

Analiză

Pe fondul efectelor pandemiei, deficitul de cont curent a scăzut cu 15%. Cu modificări importante în structură

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele cinci luni ale anului curent, un deficit de 2.881 milioane euro, potrivit datelor comunicate de… Mai mult

14.07.2020

Aproape 38% din drumurile asfaltate au durata de serviciu depăşită. Bugetul CNAIR scade

de Adrian N Ionescu , 24.4.2020

Majoritatea drumurilor publice din România nu erau modernizate  la sfârșitul anului trecut, adică pe o lungime de 59% din totalul de 86.391 km.

Pe de altă parte, durata de serviciu era depăşită pe cea mai mare parte (38%) a drumurilor asfaltate cu „îmbrăcăminţi uşoare” sau mai grele, potrivit datelor publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS).

Pe de altă parte, bugetul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost diminuat cu peste 15%, în martie, până la 3,15 miliarde de lei, potrivit unui document intern, citat de Economica.

„În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 35,1% din lungimea drumurilor modernizate şi 43,1% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită”, spune raportul INS.

Structura reţelei de drumuri publice include :

  • 38.166 km (44,2%) drumuri modernizate (în proporţie de 92,8% drumuri modernizate cu
    îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu),
  • 21.365 km (24,7%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi
  • 26.860 km (31,1%) drumuri pietruite şi de pământ.

Autostrăzile aveau doar 866 de kilometri (4,8% din totalul drumurilor) și, în 2019 – un an neafectat de criza majoră din prezent, progresul s-a limitat la doar 5,2%.

Asfaltate sau nu, ceele mai lungi drumuri publice sunt în regiunea de Nord-Est (17,3% din total), urmată de Sud-Muntenia (15%). Infrastructura rutieră cea mai mică este în Regiunea Sud-Est (12,7%).

Regiunea București – Ilfov concentrează 1% din lungimea totală a drumurilor publice din România.

Înainte de promisiuni

Guvernul a promis că pregăteşte relansarea economiei inclusiv prin creşterea investiţiilor în sectoarele cheie.

Până atunci, însă, CNAIR funcţionează după un buget rectificat negativ, resursele fiind mutate din majoritatea obiectivelor către trei obiective principale: Autostrada București – Brașov, Autostrada Transilvania și Drumul Expres Craiova – Pitești (“Autostrada Ford”) primesc mai mulți bani, în urma actualizării din martie bugetului alocat proiectelor rutiere naționale.

Anul trecut, CNAIR a reușit să cheltuiască 2,62 miliarde de lei din bugetul alocat inițial de 4,12 miliarde de lei, cea mai mare investiție anuală în proiectele de infrastructură rutieră din România din ultimii trei ani.

În 2017, CNAIR a cheltuit 1,67 miliarde de lei iar în 2018 a plătit 1,74 miliarde de lei pentru proiectele de investiții, potrivit datelor citate de Economica.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 24.4.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Klaus Iohannis: Școala începe pe 14 septembrie, majoritatea localităților intră în scenariul verde. Organizarea se decide în plan local, în funcție de situația epidemiologică

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat miercuri că anul școlar 2020-2021 va începe la termen, pe data de 14 septembrie, dar că forma de învățământ ca… Mai mult

Stiri

BCR revizuiește în creștere prognoza de PIB pe T2, după rezultatele bune din comerț

Alexandra Pele

BCR a revizuit în creștere prognoza de PIB pentru România în trimestrul al doilea din 2020, pe fondul unor rezultate mai bune în ceea ce… Mai mult

Stiri

BNR a redus dobânda de politică monetară de la 1,75 la 1,5% pe an. Evaluările băncii centrale

Vladimir Ionescu

Banca Națională a României (BNR) a decis miercuri reducerea dobânzii-cheie de politică monetară la 1,5% pe an de la nivelul anterior de 1,75% pe an,… Mai mult

Europa

Proiect Comisia Europeană: Ținta de energie regenerabilă pentru 2030 ar putea creşte de la 32% până la 50%

Adrian N Ionescu

Comisia Europeană a pus în dezbatere publică două proiecte de revizuire a unor directive, privind energia regenerabilă respectiv eficiența energetică, pentru a grăbi aplicarea Pactului… Mai mult

Stiri

BRUA: Sindicatele din sectorul gazelor naturale se alătură patronatelor în susţinerea proiectului

Adrian N Ionescu

Federația Sindicatelor GAZ-Romania „dezaprobă” opiniile potrivit cărora gazoductul BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) ar fi inutil, potrivit unui comunicat emis miercuri, şi se alătură astfel poziţiei Federaţiei Patronale… Mai mult

Stiri

Campanie de phishing cu e-mail-uri ce par a fi trimise de BCR şi Poşta Română – avertizare Bitdefender

Razvan Diaconu

Specialiştii în securitate informatică de la Bitdefender avertizează asupra unei campanii de e-mail-uri frauduloase ce par a fi trimise din partea unor entităţi cunoscute, precum… Mai mult

Stiri

Ar trebui să avem sub 1.000 de cazuri Covid pe zi pentru ca elevii să meargă toți la școală – director Sănătate Publică

Vladimir Ionescu

România ar trebui să înregistreze mai puțin de 1.000 de noi cazuri de coronavirus pe zi pentru ca anul școlar să înceapă cu elevii în… Mai mult