miercuri

24 aprilie, 2024

8 mai, 2020

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi înmatriculate în luna aprilie în România a fost cu 50,3% mai mic în aprilie față de aceeași lună din 2019, până la 4,321 mașini, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care citează Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Pe primele patru luni din acest an, scăderea este „destul de importantă”, respectiv de 27,5% – de la 44.527 de unităţi, în 2019, la 32.300, în 2020. Cu toate acestea, tendinţa de scădere înregistrată în ţările Europei de Vest (EU15+EFTA+UK) a fost mult mai amplă, în medie de 40% – spune sursa citată.

„Este o situație conjuncturală, care este cauzată, atât în țara noastră cât și în Europa, în lunile martie și aprilie, de criza generată de pandemia COVID-19, care a impus restricții de circulație, opriri ale producției”, spune APIA.


În schimb, la categoria autoturismelor rulate, cele 20.245 de unităţi înmatriculate în luna aprilie (de 4,7 ori mai multe decat cele noi) au generat, pe ansamblul primelor patru luni din 2020, un volum total de 128.325 de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de doar 12%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

(Citiți și: ”Vânzările Dacia – recordmanul vânzărilor de anul trecut – s-au prăbușit în Europa de Vest, în valul scăderii generale a cererii de automobile”)

Înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCVs, HCVs, Minibuse) au consemnat, în luna aprilie, o scădere generală de 61,5%, ceea ce conduce, la nivelul intervalului ianuarie – aprilie, la o scădere de 19,8%.

În Europa, lunile martie şi aprilie au fost, conform LMC Automotive, de scădere extrem de puternică în ţările din Europa de Vest, respectiv de minus 80% în aprilie, după ce în martie s-a înregistrat o diminuare de 52,9%.


Cele mai mari pieţe auto au înregistrat volume mult mai mici în comparaţie cu luna similară a anului 2019. Astfel, ar mai fi de remarcat faptul că achiziţiile din Germania reprezintă, în aprilie, circa 57% din întreaga piaţă auto a Europei de Vest, înregistrând o scădere mult mai mică decât în alte state, notează sursa citată.

APIA este membru în Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile (OICA), din anul 1996, şi în Asociaţia Europeană a Constructorilor de Motociclete (European Association of Motorcycle Manufacturers – ACEM), din 2010.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: