26 ianuarie, 2017

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) susţine introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea timbrului de mediu, potrivit declarațiilor oficialilor APIA, citați de Agerpres.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care urmează să fie eliminate de la 1 februarie.

Sistemul propus de APIA ar urma să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât şi un impozit aplicat diferenţiat pentru maşinile noi, respectiv pentru cele rulate.


Inițiativa APIA presupune, „în egală măsură, legiferarea intrării în ţară a vehiculelor şi, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare şi, în acelaşi timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru maşinile mai noi, mai puţin poluante. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru maşinile noi şi un impozit mai mare pentru maşinile vechi”, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al APIA.

Sistemul propus de APIA este aplicat „în mai toate statele din Europa, unde parcul auto naţional are nişte indicatori civilizaţi. APIA recomandă, nu de acum, ci de câţiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în ţară şi, totodată, posesia lor”, a adăugat Cristian Milea.

În cazul în care nu se va înlocui cu altceva timbrul de mediu, „piaţa auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de maşini noi (…), poate chiar consistentă”, potrivit lui Ernest Popovici, preşedintele APIA.

„Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariţia timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor de 1 la 5, faţă de 1 la 3 (maşină nouă vândută vs maşini rulate vândute, n.r.)”, a explicat Ernest Popovici, citat de Agerpres.

Istoric


Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană, amintește Agerpres.

Taxa de primă înmatriculare se calcula, atunci, în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Taxa de poluare auto a fost modificată în 19 februarie 2009, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime.

De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest.

Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: