joi

25 aprilie, 2024

5 noiembrie, 2015

visual landscapeÎn cel mai important punct de trecere a frontierei din estul Uniunii Europene, la Albiţa, a fost lansat joi al doilea val al campaniei publice de conştientizare a efectelor negative ale contrabandei cu ţigarete “Aparențele înșală”.

Campania este inițiată de Euromonitor Business Consulting Services, prin www.faracontrabanda.ro, în parteneriat cu Direcţia Generală a Vămilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală şi Poliţia Română, cu sprijinul JTI.

Derulată în prima parte a anului în 16 judeţe din apropierea graniţelor de vest, sud-vest, nord şi nord-est, campania s-a relansat în regiunea nord-est, cea mai afectată de comerţul ilegal cu ţigarete.  În nord-est, traficul ilegal cu ţigarete se situa în septembrie la 31,4%, cel mai ridicat nivel comparativ cu restul regiunilor țării, și de peste două ori mai mare decât media naţională, de 14,8%.


Conform studiilor realizate de compania de cercetare Novel Research, comerţul ilegal cu ţigarete, la nivel naţional, a înregistrat în ianuarie 2015 un record negativ al ultimilor patru ani, de 19,2%. Novel Research monitorizează nivelul contrabandei cu țigarete din anul 2008, cel mai mare procent înregistrat până acum fiind cel din ianuarie 2010, de 36,3%, când contrabanda deținea cea mai mare cotă din piața tutunului.

„Nivelul actual al contrabandei cu țigarete din nord-est, de 31,4%, se apropie de recordul istoric din 2010. Peste 40% din ţigaretele traficate ilegal în această regiune sunt „cheap whites”, mărci no-name intrate pe piață prin Ungaria, Ucraina sau Moldova și care se află în creștere alarmantă”, a declarat Marian Marcu, Director General al companiei de cercetare Novel Research.

„Afişul noii campanii păstrează ideea de dualitate, de ipocrizie si înșelăciune. Oamenii amărâți, care vând ţigarete de contrabandă, par să aparțină aceleiași categorii sociale ca si cumpărătorii, aflați în căutarea celui  mai mic preț. De fapt, vânzătorii  reprezintă ultima verigă a unor rețele de criminalitate organizată care fac profituri  ilegale uriașe pe seama naivității consumatorilor. Cei care cumpără de contrabandă trebuie să fie conştienţi că, astfel, contribuie la creșterea infracționalității. În acelaşi timp, produsele achiziționate nu prezintă nici o garanție legată de fabricație sau calitate. Țigaretele de contrabandă sunt transportate in anvelope, lipite pe corp cu scotch, în pantofi, în lenjeria intimă, in rezervoare de benzină și depozitate în grajduri, garaje, canale sau alte spații  improprii”, a declarat Cristina Vasiloiu, director general Euromonitor Business Consulting Services.

Campania „Aparenţele înşală” va fi difuzată in parteneriat cu TVR. De asemenea, campania va avea o componentă de afișaj stradal.


Euromonitor Business Consulting Services furnizează de peste 10 ani servicii de consultanță în domeniul politicilor și strategiilor de dezvoltare a afacerilor în Europa Centrală și de Est, servicii de interim management în zona afacerilor corporatiste și a managementului crizei, precum și programe de mentoring și coaching pentru top manageri, pe problematici de leadership și dezvoltare profesională.

Din 2010, sub egida Euromonitor Conferences, compania a organizat în România și în străinătate o serie de evenimente menite a atrage atenția opiniei publice asupra unor fenomene îngrijorătoare ce pun în pericol consolidarea în regiune a unui mediu economic sănătos, contrabanda cu țigarete fiind un exemplu concret în acest sens. Din 2010, Euromonitor Business Consulting Services găzduiește site-ul www.faracontrabanda.ro.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: