joi

18 iulie, 2024

17 februarie, 2022

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a soluționat anul trecut 2.900 de reclamaţii legate de derularea relaţiei contractuale cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, scrie Agerpres.

Conform comunicatului de presă de joi al ANCOM, în cazul serviciilor de comunicaţii electronice, ponderea reclamaţiilor a fost de 76% din numărul total al sesizărilor transmise.

Astfel, utilizatorii au sesizat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamaţiile referitoare la serviciile de comunicaţii electronice), derularea contractelor la distanţă (12%), calitatea semnalului de telefonie/internet (12%) şi facturarea acestor servicii (12%).


De asemenea, peste 12% dintre petiţiile trimise ANCOM, referitoare la serviciile de comunicaţii electronice, au privit probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.

Datele centralizate relevă faptul că doar 5% dintre petiţii s-au referit la serviciul de roaming şi au vizat în special condiţiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spaţiul Economic European (Roam like at home).

Cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori au vizat serviciile furnizate de Vodafone România – în proporţie de 18%, Orange România (15%), Telekom Romania Communications (14%), RCS&RDS (11%) şi Telekom Romania Mobile Communications (9%).

În ceea ce priveşte serviciile poştale, statistica ANCOM arată că, în 2021, numărul reclamaţiilor au avut o pondere de 11% din total. În acest context, problemele semnalate de către utilizatorii serviciilor poştale au fost legate de deteriorarea trimiterilor poştale (33% din totalul reclamaţiilor privind serviciile poştale), nelivrarea trimiterilor poştale (22%), termenul de livrare a trimiterilor poştale (19%) şi pierderea sau furtul acestora (19%).


Furnizorii cel mai des reclamaţi au fost: Fan Courier (31% din total), Compania Naţională Poşta Română (22%), Dynamic Parcel Distribution (10%) şi Urgent Cargus (7%).

Pe lista sesizărilor transmise anul trecut pe adresa ANCOM s-au mai aflat cele referitoare la echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

„Reclamaţiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot fi adresate de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în această situaţie se pot adresa instanţei de judecată competente.

În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/Condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale.

În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un răspuns de la furnizor în maximum trei luni sau sunt nemulţumiţi de răspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile (…)”, se arată în comunicatul citat.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: