12 ianuarie, 2020

Pentru a fi neutră din punct de vedere climatic în 2030, UE va avea nevoie de aproximativ trei milioane de puncte publice de încărcare a autovehiculelor electrice, arată o analiză a Transport & Environment (T&E).

Cele 185.000 de puncte de încărcare actuale sunt suficiente pentru flota de maşini electrice existentă, dar insuficiente pentru a ţine pasul cu piaţa în creştere.

Pentru această tranzilie e nevoie de 20 de miliarde de euro, în următorii 11 ani, sau 1,8 miliarde de euro/an.


„Asta înseamnă doar 3% din cât cheltuie UE în prezent pentru infrastructura pentru drumuri. T&E susţine că e vorba de o oportunitate de business, iar co-finanţarea poate veni din planul european de investiţii care va sprijini investiţii sustenabile în valoare de un trilion de euro în următoarea decadă sub umbrela Acordului Verde (Green Deal). Prioritatea ar trebui să fie zonele rezidenţiale şi de spaţii de birouri, iar cel puţin 20-30% dintre noile staţii de încărcare ar trebui amplasate în locuri dezavantajate şi mai puţin populate pentru a garanta tuturor accesul la maşini zero emisii”, se menţionează în studiul T&E, citat de Agerpres.

Statistica oficială arată că transportul reprezintă peste un sfert (27%) din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră al blocului comunitar. Maşinile emit 44% din poluarea din transport şi trendul este ascendent.

Pentru a realiza targetul inclus în Acordul Verde, Europa are nevoie ca 40% din noile maşini care vor circula pe străzile statelor membre să fie zero-emisii până în 2030 şi trebuie ca ultimul motor cu combustie internă să fie vândut în 2035, cel mai târziu, mai arată studiul.

Federaţia Europeană pentru Transport şi Mediu (T&E) are ca scop promovarea şi crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înfiinţată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizaţii din 26 de ţări din Europa, în special grupuri de mediu şi militanţi care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel naţional, regional şi local.


Entitatea coordonează Coaliţia Internaţională pentru Aviaţie Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO) şi este membră a Coaliţiei pentru Transporturi Navale (CSC), ce deţine statutul de observator în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: