Pentru a face față avântul regional, condus de Polonia – care a reușit să-și crească economica de 2,6 ori în perioada 1990-2016 -, România trebuie să își îmbunătățească bazele structurale ale creșterii economice, în special printr-un accent mai puternic pe educație și politici de ocupare a forței de muncă, iar afacerile de familie au un rol cheie în succesul societal, reiese dintr-un Raport realizat de Smartlink Communications.
(Consultați aici varianta integrală a raportului)
Acest raport – “Mari familii de afaceri din piețele emergente: modele și oportunități pentru businessul de familie românesc în vremuri de criză” – face parte din proiectul prioritar al companiei numit “România Globală”, care țintește internaționalizarea afacerilor românești și consolidarea unei prezențe naționale de business mai consistente la nivel regional, european și global.
Raportul își propune să devină un instrument util în contextul multiplelor provocări economice și strategice de la acest moment, pentru toți cei interesați să aprofundeze dinamica dezvoltării marilor afaceri de familie și importanța acestora în dezvoltarea culturii antreprenoriale locale. El scoate în evidență mai multe concluzii relevante în ceea ce privește tendințele circulației avuției la nivel global și comportamentul marilor afaceri de familie pe piețe din ce în ce mai dinamice.
Sub aspectul tendințelor globale legate de marile afaceri de familie, în baza datelor analizate, se arată că acestea sunt consecința naturală a ascensiunii puterilor emergente, în special în statele din Asia de Est, ceea ce arată, de asemenea, faptul că marile afaceri de familie nu au rămas blocate în trecut, ci reprezintă un reper al prezentului și își conservă dinamismul, fiind pregătite pentru a defini viitorul economiilor de orice dimensiune. De asemenea, potrivit datelor analizate în contextul pandemiei de COVID-19, cele mai multe dintre afacerile de familie s-au dovedit mai reziliente decât așteptările inițiale.
Raportul propune, totodată, o radiografie a marilor afaceri familie în fiecare din țările relevante din Europa Centrală și de Est, inclusiv România. În acest context, evoluțiile marilor afaceri de familie în Europa Centrală și de Est trebuie situate în cadrul mai larg al transformărilor economice majore din ultimii 30 ani.
Povestea de succes a regiunii are în centru Polonia, o țară care în 2016 avea o economie de 2,6 ori mai mare decât în 1990 și o creștere a numărului celor între 25 și 34 ani cu educație superioară de la 14% la 41%. România, pentru a face față acestui avânt regional, trebuie să-și îmbunătățească bazele structurale ale creșterii economice, în special printr-un accent mai puternic pe educație și politici de ocupare a forței de muncă, iar afacerile de familie au un rol cheie în succesul societal.
“E vorba de un raport care analizează două repere importante pentru activitatea în următorul deceniu: procesul de internaționalizare a afacerilor românești și maturizarea pieței locale în ansamblul său, inclusiv prin succesiuni de succes la cârma businessului de familie (…) România are familii de afaceri din ce în ce mai interesate de creștere și consolidare nu doar în plan național, ci și în plan regional și european . Totodată, o parte dintre ele deja își stabilesc ambiții globale”, potrivit lui Radu Magdin, CEO al Smartlink Communications.
Raportul “Mari familii de afaceri din piețele emergente: modele și oportunități pentru businessul de familie românesc în vremuri de criză”, dedicat oportunităților existente pe piețele emergente pentru consolidarea afacerilor de familie durabile a fost lansat de Smartlink Communications, cu ocazia aniversării a zece ani de activitate pe piața de consultanță din România.